60ccm dirkalnika.

Predstavite nam svoj projekt
Odgovori
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

cerar napisal/-a:opa, sem se zatipkal :x
70% dejanske širine bi šlo, 75% dejanske imam sam

Lojze, če je tole o meglenju itd. letelo name, naj povem, da nimam nobenga namena tega počet, ampak povem oz. napišem lastne izkušnje.
Mislil sem samo to, da dajmo uporabljat vsi iste po možnosti merljive mere, ne pa neke odtise prenešene na papir raztegnjene in nato preračunane nazaj na širino, ki za sabo vlečejo kup enih napak (jemanje odtisa, debelina papirja, razvijanje, odčitavanje, preračunavanje) , ko pa je pomembna in primerljiva (v procentih) samo realna širina.
Tudi preračunavanje kotov v višine mi ni všeč, edino merodajno podajanje odprtja kanalov je v kotih. Tudi če imaš še tako enostaven kotomer je enostavneje, točneje in bolj univerzalno od merjenja višin in preračunavanja.
LP
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a Pich »

Jaz gledam na portmap kot na pripomoček, za določanje oblik kanalov. Z dobrim portmapom ovitim okrog bata dobimo tudi vsaj približno dejansko širino kanala. Je pa potrebno večkratno merjenje, da dobimo povprečje in s tem zmanjšamo napake, ki so prisotne v vsakem primeru. Ploščine kanalov se tudi dela po portmapu, čeprav to ni odraz dejanskega stanja. Dejansko ploščino je praktično nemogoče določiti. Večja ko je površina kanala na portmapu, večja je tudi v realnosti, ob predpostavki, da je kanal pravilno izpeljan. Površine kanalov na portmapu pa so dovolj dobre za medsebojno primerjavo usklajenosti kanalov. Skratka, ne predstavljam si dobrega tuninga brez večkratne izdelave portmapa, razen, če delaš po šabloni.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Pich napisal/-a:Jaz gledam na portmap kot na pripomoček, za določanje oblik kanalov. Z dobrim portmapom ovitim okrog bata dobimo tudi vsaj približno dejansko širino kanala. Je pa potrebno večkratno merjenje, da dobimo povprečje in s tem zmanjšamo napake, ki so prisotne v vsakem primeru. Ploščine kanalov se tudi dela po portmapu, čeprav to ni odraz dejanskega stanja. Dejansko ploščino je praktično nemogoče določiti. Večja ko je površina kanala na portmapu, večja je tudi v realnosti, ob predpostavki, da je kanal pravilno izpeljan. Površine kanalov na portmapu pa so dovolj dobre za medsebojno primerjavo usklajenosti kanalov. Skratka, ne predstavljam si dobrega tuninga brez večkratne izdelave portmapa, razen, če delaš po šabloni.
Pa smo spet tam! Izpušni kanal po portmapu ima saj za silo pravi presek-površino, daleč od tega da bi bil pravi ( širši je kanal slabši je približek). Za pretočne pa ni šanse da bi bi presek saj približen, saj vstopajo pod kotom. Samo okno na pormapu niti slučajno ni presek ki nam da pretok, torej portmap je samo lepa slika ki nam ne pove nič! iz portmapa lahko pobereš samo višine pa še to ne vseh.
LP
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a Pich »

Pretočni kanal je edini, katerega dejansko površino se da izračunati, vse ostalo je približek, razen v primeru, da imaš vse kanale pravokotne in da veš pod kakšnim kotom vstopajo. Sicer lahko na kakšne točne izračune površin kar lepo pozabiš. Zato pa je portmap, da dobiš iz njega razmerja izražena v procentih.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a macula »

Dejansko površino je danes simpl izračunat. Jaz naredim takole. Solidworks.. tanka cev, jo raztegnev v ravnino, narišem portmap kot izrez, kliknem da mi cev nazaj zvije, pogled usmerim pravokotno na cilinder oz pravokotno na smer zmesi v kanalu če je to recimo pretok. Potem obrišem kanal kot skico, ter z orodjem ki ti samo vrže ven površino dobim kolikšna je. In ja, portmap glede na tole, je tudi 50% razlike lahko.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a Pich »

Največja razlika se pokaže pri pretoku, to pa je edini kanal na katerega se ne da več kot toliko vplivati. Pri tomosu je pretočni kanal širok 16 mm, na portmapu pa ti zaradi okrogline in vstopnega kota pokaže 22.5 mm dejanska ploščina je torej 16x višina kanala, ki pa je odvisna od kota odprtja. Ampak pretok pač je kakršen je, najbolje bi bilo, da ga je čim več. Če meriš vstopni kot pri tomosu je ta merjeno od kanala do kanala 120', medtem ko ima kreidler ta kot 140', zato ima lahko kreidler širši kanal pri enakem pretočnem oknu, kar pomeni tudi več pretoka.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
štirka style
zariban cilinder
Prispevkov: 112
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 3:57 pm
Kraj: Idrija

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a štirka style »

Kako potem ali mi lahko nekdo od majstrov odgovori ce je tisti moj portmap uredu?
Izrazite mnenje kritike zaželjene
Age is not a problem
I go forward and just sky is my limit.

https://www.youtube.com/watch?v=KxU7JdHc7yE
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a Pich »

štirka style napisal/-a:Kako potem ali mi lahko nekdo od majstrov odgovori ce je tisti moj portmap uredu?
Izrazite mnenje kritike zaželjene
Ja je dober tisti portmap.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
štirka style
zariban cilinder
Prispevkov: 112
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 3:57 pm
Kraj: Idrija

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a štirka style »

Pich napisal/-a:
štirka style napisal/-a:Kako potem ali mi lahko nekdo od majstrov odgovori ce je tisti moj portmap uredu?
Izrazite mnenje kritike zaželjene
Ja je dober tisti portmap.
Pa drugi?
Age is not a problem
I go forward and just sky is my limit.

https://www.youtube.com/watch?v=KxU7JdHc7yE
štirka style
zariban cilinder
Prispevkov: 112
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 3:57 pm
Kraj: Idrija

Re: 60ccm dirkalnika.

Odgovor Napisal/-a štirka style »

Ali bi bilo to vozno na automatiku?
Age is not a problem
I go forward and just sky is my limit.

https://www.youtube.com/watch?v=KxU7JdHc7yE
Odgovori