PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Predelave pogonske sile mopeda
Odgovori
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Pozdravljeni!
Ker je kar nekaj zanimanja za predelavo tomosa na hod 40 oz 38 mm, vam bom predstavil mojo vizijo.
Poleg predelave hoda bom ob enem predstavil tudi uravnoteženje z povečanjem skupne mase gredi.
Za predelavo uporabim novejši model glavne gredi, po premisleku in analizi gredi sem predpostavil, da je zaradi površinskega kaljenja na bokih ojničnega ležaja, verjetno material neko ogljikovo jeklo za poboljšanje (C35 -Č1430,C45-Č1530).Pozor ni kaljena luknja za sornik, ampak samo površina kjer drsi ojnica in ležaj, oziroma ploščica, odvisno od izvedbe.
Sedaj pa na strojno obdelavo. Potrebujemo rezkalni stroj z delilno mizo. Na delilno mizo najprej centriramo glavo, nato vanjo vpnemo polovičko gredi, lukno centriramo v smer ene osi suporta (recimo perčnega) in ta center nam je izhodišče. Zasučemo delilno mizo za 180° prestavimo prečni suport, tako da pride bodoča luknja za sornik 1,5 mm bližje k sedišču in izvrtamo luknjo premera od 15,5 do 15,7 ( to je brusna mera za končno mero 15,93 +0.01). Okrog luknje naredimo še izpraznitev za ojnico.
IMAG0038.jpg
Sedaj prideta na vrsto še luknji simetrični na že obstoječe, tiste ki jih običajno polnite z pluto. Končni izdelek je gred preluknjana kot švicarski sir.
IMAG0035.jpg
Vseh pet lukenj, razen one za sornik, bom kasneje zapolnil z svincem!

Sedaj pride na vrsto kaljenje površine ob luknji za sornik. Z največjim gorilnikom kar jih premoremo na hitro pogrejemo površino ki jo želimo kaliti, grejemo več bližje centru gredi, tako da ne pregrejemo zunanje tanjše stene.
IMAG0043.jpg
Pozor grejemo zares na hitro samo površino na 830° do 850°in takoj vržemo v vodo, če bo vse v redu bo trdota površine cca 50hrc.
IMAG0045.jpg
IMAG0040.jpg
Toliko je trda tudi originalna.



Sedaj gred oplovičke na brušenje luknje za ojnični sornik, ko bodo zbrušene pa naprej.
tomosatx50s
vplinjač
Prispevkov: 451
Pridružen: Če Jun 26, 2014 12:19 pm

Re: PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Odgovor Napisal/-a tomosatx50s »

Zakaj pa ste se odločili za zapolnitev s svincom?zaradi balansiranja?
Uporabniški avatar
Fakircek
zariban cilinder
Prispevkov: 129
Pridružen: So Maj 05, 2012 10:18 am
Kraj: Idrija

Re: PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Odgovor Napisal/-a Fakircek »

Nekje sem zasledil podatek da so bile v originalu glaven gredi delane iz materiala Č.4320, oziroma vsaj tiste za D6. Ter da so bile pobolšane na 100-110 kp/mm2.
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

tomosatx50s napisal/-a:Zakaj pa ste se odločili za zapolnitev s svincom?zaradi balansiranja?
Raziskava je pokazala, da je tomosova gred v primerjavi z drugimi podobnimi precej lažja. Iskal sem način kako izdelati težjo gred, pa je v karterju premalo prostora. Edina rešitev torej ostane obtežiti gred v obstoječih merah, poleg tega pa jo z svincem še uravnotežim. Tresenje motorja je odvisno od deleža premočrtno se gibajoče mase nasproti teži gredi in uravnoteženje le te. Oziroma večja je masa gredi manjši je delež mase, ki ni uravnotežen (ob istem batu in ojnici) in s tem manjše vibracije. Zaradi boljših pospeškov bi bilo mogoče dobro vztrajnike za kak mm postružiti na manjši premer. To so pa že finese. Prav tako lahko povečamo maso gredi tako, da povečamo ležišče za ležaje iz 17 na premer 20, vendar je potrebno v tem primeru izdelati gred na novo.
LP
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Fakircek napisal/-a:Nekje sem zasledil podatek da so bile v originalu glaven gredi delane iz materiala Č.4320, oziroma vsaj tiste za D6. Ter da so bile pobolšane na 100-110 kp/mm2.
Mogoče za D6, tega uporabim tudi sam kadar gred delam na novo -odličen mateial, toda v množični proizvodnji se uporabljajo cenovno ugodni materiali, prilagojeni množični proizvodnji- lokalno površinsko kaljenje namesto cementiranja.
LP
Uporabniški avatar
aljo69
el presidente
Prispevkov: 6820
Pridružen: Po Avg 10, 2009 1:53 pm
Kraj: Celje

Re: PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Odgovor Napisal/-a aljo69 »

sem prestavil temo v tuning, ker ob zgleda spet 30 strani debate, temu pa tehnični arhiv ni namenjen.

lp admin
Uporabniški avatar
koroman
predelana mašina
Prispevkov: 1875
Pridružen: Po Avg 31, 2009 10:44 pm
Kraj: zlatoličje - maribor

Re: PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Odgovor Napisal/-a koroman »

kako pa se določa ''balancing factor''? pogosto sem videl nesimetrično obtežene gredi, čeprav v profi zadevah, pa vendar
The science of tuning.

viewtopic.php?f=14&t=15145
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: PREDELAVA GLAVNE GREDI NA HOD 40mm

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

koroman napisal/-a:kako pa se določa ''balancing factor''? pogosto sem videl nesimetrično obtežene gredi, čeprav v profi zadevah, pa vendar
Oprosti, nisem več sledil temi.
Jaz gredi uravnotežim (balansiram) po Bizjanovi knjigi, ne vem od kje mu ta teorija vendar se mi zdi realna in matematično podprta. Njegovo priporočilo je 65% uravnoteženje. Po njegovi teoriji mi je sin napravil računalniško simulacijo, ki pa je pokazala najboljše rezultate pri 50-55% uravnoteženosti glavne gredi. Pomembno vlogo pri efektu uravnoteženosti igra tudi razmerje med premočrtno se gibajočo maso (bat in del ojnice) ter vrtečo rotirajočo se maso ( koluti , del ojnice , spodnji sornik , obe dve polgredi in notranji obroči ležajev, oziroma vse kar se vrti na gredi). Seveda naj bo razmerje kar se da večje v korist vrtečih se delov. Iz tega sledi uporabiti čim lažji bat in ojnico ( nič novega) ali pa temu primerno povečati maso vrtečih se delov gredi vendar na način, da se masni vztrajnostni moment gredi povečuje, vrtilni vztrajnostni moment pa ostane čim manjši. To dosežemo tako, da premer kolutov zmanjšamo na najmanjšo možno mero in jih razširimo kar se da, če izdelujemo novo gred, jo lahko skonstruiramo tako, da recimo namesto gredi premera 17 mm predvidimo gred 20 mm in seveda tudi temu primerne večje ležaje.
Kar se nesimetričnosti tiče ne razumem kaj si s tem mislil, če si mislil nesimetričnost med stranjo kjer je vpeta ojnic in nasprotno stranjo - ta je teh 50-55%, če pa si mislil simetrijo pravokotno na to, mislim, da ni nobene potrebe po asimetičnosti.
LP
Odgovori