portmap-tema

Odgovori
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Lahko jo meriš tudi drugače zaradi mene, vendar rezultat bi moral biti isti.
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a macula »

Tudi tetiva ni pravokotni presek kanala ampak je poševni. Pravokotni presek je pravokoten na smer toka zmesi.
Na sliki z rdečo označena širina. Višina je pa sama višina kanala.
Priponke
Untitled.jpg
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
PVL
Mojster
Prispevkov: 643
Pridružen: To Sep 08, 2009 9:28 pm

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a PVL »

Lojze, dober način merjenja širine imaš. Pri meni se osnovne meritve dela s klasičnim šublerjem, bolj točne pa s šablonami in z izračunom širine iz portmapa.

Macula, za računat dejanski presek boš potreboval še dejansko vertikalno širino. Običajno se pomeri širino in višino okna v cilindru in korigira s kotnimi funcijami glede na horizontalen in vertikalen vstopni kot kanala.

Pa širina kanala v cilindru ni pomembna samo zaradi tega da ne grabi obročkov, to je ena izmed osnovnih stvari na katere moraš pazit. Dosti pomembnejši so drugi parametri, direktno vezani na širino, kot npr. za izpušni kanal blowdown, TA, TA-distribution...
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Ravno to je tisto o čemer sem govoril, pardon pisal. Stvar je treba predebatirat in uskladit termine. Kar se tetive tiče res nimam prav, kadar kanal ni simetričen na srednico. Pomembno je tudi pravilno razumevanje tega, kot je napisal macula pri izračunu se upošteva pravokotni presek na smer toka, velikost samega okna pri tem ne igra vloge. Verjetno pa ste opazili pri sodobnih 2t motorjih širina okna sploh ni vprašanje, ker so kanali itak razporejeni po celem obodu cilindra, pomembno pa je kako so usmerjeni, da dosežejo največji pretok na svojo širino. Recimo bustri pri izpuhu imajo relativno zelo majhen presek glede na velikost okna, če so usmerjeni v smeri glavnega izpuha, če pa so speljani na stran in potem nazaj v izpuh sta presek in okno precej enaka. Med drugim lahko ugotovimo tudi to, da sodobni motorji praviloma nimajo speljanih pretočnih tako kot naš TOMOS.
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a macula »

Ja, sej preračuna se lahko tudi iz tega kar je lojze napisal, sepravi iz tetive, ampak čez več korakov kot preračunaš več je napak, ker je posledično tudi več meritev.
Ja sodobni imajo vsepovsod kanale :D v končni fazi je pomembno samo kako kanali vplivajo eden na drugega.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a Pich »

Tomos ima postavitev pretočnih kanalov, če govorimo o menjalniških mašinah, kar dobro zgrešeno. Kanali imajo prevelik kot in so zato ožji, kot pri ostalih mopedih. Širjenje samega okna ti ne pomaga dosti pri pretočnosti. Če pogledamo napr en piaggio cilinder vidimo, da so kanali pomaknjeni bolj proti izpušnemu kanalu in so kar precej položnejši in s tem tudi širši in kar je še pomembneje pretočnejši.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
ŠVAS
zariban cilinder
Prispevkov: 119
Pridružen: Po Dec 09, 2013 7:13 am
Kraj: okolica škofje loke

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a ŠVAS »

mene pa zanima,kako naj za 1. napilim kanale,da bi malo bolj slo?
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a macula »

Za začetek napili kak apn cilinder ali lamo, ker imata kratki izpušni kanal in je lažje pilit kot BT in ostale. Lahko probaš z junior merami, ki so nekako osnovne in se večina mularije odloča za to, ker je sprobana zadeva in dokaj vredu deluje.
Lahko pa samo izpušni kanal dvigneš za 0,5mm ali 1mm pa sestaviš nazaj in boš videl kakšna bo razlika.
Pretoke je težje pilit ker moraš imeti kotni biax zobarski, da se tudi z T nastavki ampak za prvič ti ne priporočam ker zna it po svoje zadeva.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Uporabniški avatar
ŠVAS
zariban cilinder
Prispevkov: 119
Pridružen: Po Dec 09, 2013 7:13 am
Kraj: okolica škofje loke

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a ŠVAS »

macula napisal/-a:Za začetek napili kak apn cilinder ali lamo, ker imata kratki izpušni kanal in je lažje pilit kot BT in ostale. Lahko probaš z junior merami, ki so nekako osnovne in se večina mularije odloča za to, ker je sprobana zadeva in dokaj vredu deluje.
Lahko pa samo izpušni kanal dvigneš za 0,5mm ali 1mm pa sestaviš nazaj in boš videl kakšna bo razlika.
Pretoke je težje pilit ker moraš imeti kotni biax zobarski, da se tudi z T nastavki ampak za prvič ti ne priporočam ker zna it po svoje zadeva.
pozdravljen!
Ja mislil sem pilit apn cilinder. Glede junior mer,ali bi šlo če bi samo vsisni in izpušni kanal napilil na junior mere,ter pretočne pustil pri miru? IN koliko približno bi pridobil če bi dvignil izpušni kanal?

l.p
golnar
Mojster
Prispevkov: 1734
Pridružen: Po Apr 19, 2010 11:29 pm

Re: portmap-tema

Odgovor Napisal/-a golnar »

ŠVAS napisal/-a: pozdravljen!
Ja mislil sem pilit apn cilinder. Glede junior mer,ali bi šlo če bi samo vsisni in izpušni kanal napilil na junior mere,ter pretočne pustil pri miru? IN koliko približno bi pridobil če bi dvignil izpušni kanal?

l.p
to nebi blo ok... drugace pa ni problem dvignit pretokov tudi brez kotnega biaksa ali T nastavkov. pri apn rabiš le zgoraj pri glavi postružit cilinder (1.5mm), ter podložit za 1.2-1.5mm. potem ti ostane le problem majhnih pretočnih kanalov, ampk tko bo vsaj približno uredu laufal.
"It is remarkable how similar the pattern of love is to the pattern of insanity."
Odgovori