Zdravo!
Sem nov na temu forumu. Doma imam Tomos 15 SLC, čisto stock. Motor ni bil v obratovanju že več kot 25 let jaz pa bi ga rad spravil nazaj k življenju. Na žalost imam zelo malo izkušenj z vzdrževanjem mopedov. Mi lahko prosim napišete kaj vse je potrebno storiti za ponovni zagon? Iz glave bi rekel, da bo potrebno očistiti rezervoar goriva, vplinjač, zamenjati svečko, zamenjati olje v menjalniku. Sem še kaj izpustil?
Tomos 15 SLC
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5238
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: Tomos 15 SLC
Tako je vse kar si naštel, jaz bi pred vrtenjem motorja pošprical malo WD40 v cilinder in počasi zavrtel motor.
Re: Tomos 15 SLC
.. kot je napisal automatic_7 ... samo, jaz bi šel še malo dlje:
skozi odprtino za svečko pošpricaj z WD, odvij izpuh in uplinjač, pa še tam v kanale pošpricaj z WD (po batu...po ojnici... gredi)...
Grem stavit, da boš naslednjo stvar, ko boš delal, odmontiral valj in glavo, ko boš videl polno saj v izpuhu...
..in potem boš videl zasajeno čelo bata ... zasajene batne obročke... glavo... itd. Vse to očistiš in pregledaš..itd. , šele potem bi (jaz) pogojno zavrtel motor.
Zakaj pogojno: V 25 letih je iz olja v mašini najverjetneje nastalo " črno šmirasto blato", ki ni lih blagodejno za vrteče se dele v mašini. To " črno blato" je kar trdovratno za odstraniti, tudi če razkoplješ motor. Je treba kar malo z bencinom namočiti in obrisati.
Če ne misliš razkopavati mašine in očistiti in pregledati vsega, naredi vsaj to, da poskušaš odstraniti čim več starega olja ven, natočiti novega in ga kmalu ponovno zamenjati, ko se vse pregreje not in kolikor toliko *pretumba" s starim oljem... Lahko pa odstraniš samo desni okrov motorja, ne da demontiraš mašino z okvirja, pa boš takoj videl stanje v notranjosti in če bo potrebno, očistil.
Še ena stvar. Simmeringi. 40 let stari verjetno niso več elastični... sej lahko da še tesnijo, ni pa več to-to.
Pa še ena stvar. Ležaji. Sem že videl vse rjavo v mašini, ko je 20 let stal moped na podu.... in ravno zato ti predlagam, da vsaj snameš dol desni okrov motorja, pa boš imel malo več pregleda nad vsem. Edini strošek tega "ogleda" je novo tesnilo za 2€, pa boš bolj mirno spal.
... vsaj jaz bi tako "na hitro" naredil. ... za "oreng" delo, bi pa razkopal mašino in zamenjal vse, kar je potrebno. Po navadi je ves obrabljen prestavni zatič in v veliko primerih je tudi počen moznik, kjer drži zobnik 3. prestave v predležni gredi. Sklopko pa itak vidiš, kakšna je , ko odmontiraš desni okrov...
"Pravni pouk":
... tako bi naredil jaz, če bi imel tak dragocen motor... ti pa ni potrebno upoštevati mojega nasveta, oz. priporočila.. , ker je to tvoj motor...
skozi odprtino za svečko pošpricaj z WD, odvij izpuh in uplinjač, pa še tam v kanale pošpricaj z WD (po batu...po ojnici... gredi)...
Grem stavit, da boš naslednjo stvar, ko boš delal, odmontiral valj in glavo, ko boš videl polno saj v izpuhu...
..in potem boš videl zasajeno čelo bata ... zasajene batne obročke... glavo... itd. Vse to očistiš in pregledaš..itd. , šele potem bi (jaz) pogojno zavrtel motor.
Zakaj pogojno: V 25 letih je iz olja v mašini najverjetneje nastalo " črno šmirasto blato", ki ni lih blagodejno za vrteče se dele v mašini. To " črno blato" je kar trdovratno za odstraniti, tudi če razkoplješ motor. Je treba kar malo z bencinom namočiti in obrisati.
Če ne misliš razkopavati mašine in očistiti in pregledati vsega, naredi vsaj to, da poskušaš odstraniti čim več starega olja ven, natočiti novega in ga kmalu ponovno zamenjati, ko se vse pregreje not in kolikor toliko *pretumba" s starim oljem... Lahko pa odstraniš samo desni okrov motorja, ne da demontiraš mašino z okvirja, pa boš takoj videl stanje v notranjosti in če bo potrebno, očistil.
Še ena stvar. Simmeringi. 40 let stari verjetno niso več elastični... sej lahko da še tesnijo, ni pa več to-to.
Pa še ena stvar. Ležaji. Sem že videl vse rjavo v mašini, ko je 20 let stal moped na podu.... in ravno zato ti predlagam, da vsaj snameš dol desni okrov motorja, pa boš imel malo več pregleda nad vsem. Edini strošek tega "ogleda" je novo tesnilo za 2€, pa boš bolj mirno spal.
... vsaj jaz bi tako "na hitro" naredil. ... za "oreng" delo, bi pa razkopal mašino in zamenjal vse, kar je potrebno. Po navadi je ves obrabljen prestavni zatič in v veliko primerih je tudi počen moznik, kjer drži zobnik 3. prestave v predležni gredi. Sklopko pa itak vidiš, kakšna je , ko odmontiraš desni okrov...
"Pravni pouk":
... tako bi naredil jaz, če bi imel tak dragocen motor... ti pa ni potrebno upoštevati mojega nasveta, oz. priporočila.. , ker je to tvoj motor...
Re: Tomos 15 SLC
Če si kje iz belokranjskih koncev, ti lahko jaz pomagam.