Razna vprašanja o tuningu

Predelave pogonske sile mopeda
Odgovori
Uporabniški avatar
tomosjakarac
glava cilindra
Prispevkov: 695
Pridružen: Ne Jul 29, 2012 10:32 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a tomosjakarac »

lojze-si napisal/-a:URAVNOTEŽENJE GLAVNE GREDI
To je teoretična podlaga za uravnoteženje :
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Tako pa zgleda naprava za tehtanje mase v x smeri Mx:
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Primer tehtanja: Mx
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Mx=113g
Primer tehtanja: Mp
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Mp=188g
Procent uravnoteženosti =1-Mx/Mp =1-113/188 = 0.399 sledi, da je gred uravnotežena 39.9%, kar po računalniški simulaciji ni idealno. Primerna uravnoteženost je med 50 in 55%.

zdaj sem malo bolj podrobno prebral ta post...se pravi morem prvo stehtati Mx in Mp in potem po zgornji enačbi računati in odvzemati oz. dodajati material na koluta, dokler ne dobim uravnoteženja nekje med 50 in 55%....?

če se še vedno motim naj me prosim kdo popravi in pove bolj po domače.....
s tem se še nisem ukvarjal in bi rad zadevi prišel do dna :roll:
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

kakorkoli gledaš je gred nemogoče scentrirati v nulo, da bi bila primerna za vse motorne vrtljaje. Nemogoče se je izogniti vibracijam v določenih vrtljajih, je preveč dejavnikov. Kompresija deluje kot zavora in manjši kot so obrati težje jo motor premaguje, kar se posledično pozna tudi na uravnoteženosti gredi. Spreminjanje kompresije je še dodatna težava pri vsem skupaj. Na to vpliva tudi teža magneta, in spet smo tam.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Pich napisal/-a:kakorkoli gledaš je gred nemogoče scentrirati v nulo, da bi bila primerna za vse motorne vrtljaje. Nemogoče se je izogniti vibracijam v določenih vrtljajih, je preveč dejavnikov. Kompresija deluje kot zavora in manjši kot so obrati težje jo motor premaguje, kar se posledično pozna tudi na uravnoteženosti gredi. Spreminjanje kompresije je še dodatna težava pri vsem skupaj. Na to vpliva tudi teža magneta, in spet smo tam.
Cenim tvoje znanje in izkušnje, vendar svojega ugleda ne smeš pokvariti s tem, da seješ demagogijo. Več ali manj je vse znanje, zraslo na tujem zelniku, to ki ga podajamo na tem forumu pa tudi tisto, ki ga podajajo po vseh izobraževalnih ustanovah . Moj cilj je to znanje v uporabni obliki, če je mogoče preizkušeno in dokazano, teoretično in praktično, razširiti na čim večji krog zainteresiranih.
Veš dejansko je res kar praviš o uravnoteženosti gredi in o magnetu, vendar je treba opredeliti obliko in obseg (%) vpliva, torej na kaj vpliva velikost premer magneta na kaj pa sama teža magneta in ali je ta vpliv znaten ali zanemarljiv. Samo en primer kako je treba natančno prebrati kar piše:
"Torej je odstotek uravnoteženja , v našem primeru 65% seveda ima tako preverjanje smisel, če so vrteče mase uravnotežene, kar pa ni težko doseči."
Citat iz Bizjanove knjige stran 102 predzadnji odstavek. Vrteča masa na gredi je magnet, sklopka, zobnik, itd. Torej magnet nima vpliva na uravnoteženje ima velik premer magneta negativen vpliv na pospeševanje, sama masa pa pozitivnega na mirnost teka, oziroma na dušenje vibracij. Iz tega sledi priporočam po premeru majhen vendar lahko težak magnet. Treba je tudi vedeti, da se glavna gred običajno odtrga na strani magneta in da s težo magneta ni treba pretiravati.
Lp
Uporabniški avatar
tomosjakarac
glava cilindra
Prispevkov: 695
Pridružen: Ne Jul 29, 2012 10:32 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a tomosjakarac »

tomosjakarac napisal/-a:
lojze-si napisal/-a:URAVNOTEŽENJE GLAVNE GREDI
To je teoretična podlaga za uravnoteženje :
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Tako pa zgleda naprava za tehtanje mase v x smeri Mx:
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Primer tehtanja: Mx
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Mx=113g
Primer tehtanja: Mp
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Mp=188g
Procent uravnoteženosti =1-Mx/Mp =1-113/188 = 0.399 sledi, da je gred uravnotežena 39.9%, kar po računalniški simulaciji ni idealno. Primerna uravnoteženost je med 50 in 55%.

zdaj sem malo bolj podrobno prebral ta post...se pravi morem prvo stehtati Mx in Mp in potem po zgornji enačbi računati in odvzemati oz. dodajati material na koluta, dokler ne dobim uravnoteženja nekje med 50 in 55%....?

če se še vedno motim naj me prosim kdo popravi in pove bolj po domače.....
s tem se še nisem ukvarjal in bi rad zadevi prišel do dna :roll:
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

lojze-si napisal/-a:
Pich napisal/-a:kakorkoli gledaš je gred nemogoče scentrirati v nulo, da bi bila primerna za vse motorne vrtljaje. Nemogoče se je izogniti vibracijam v določenih vrtljajih, je preveč dejavnikov. Kompresija deluje kot zavora in manjši kot so obrati težje jo motor premaguje, kar se posledično pozna tudi na uravnoteženosti gredi. Spreminjanje kompresije je še dodatna težava pri vsem skupaj. Na to vpliva tudi teža magneta, in spet smo tam.
Cenim tvoje znanje in izkušnje, vendar svojega ugleda ne smeš pokvariti s tem, da seješ demagogijo. Več ali manj je vse znanje, zraslo na tujem zelniku, to ki ga podajamo na tem forumu pa tudi tisto, ki ga podajajo po vseh izobraževalnih ustanovah . Moj cilj je to znanje v uporabni obliki, če je mogoče preizkušeno in dokazano, teoretično in praktično, razširiti na čim večji krog zainteresiranih.
Veš dejansko je res kar praviš o uravnoteženosti gredi in o magnetu, vendar je treba opredeliti obliko in obseg (%) vpliva, torej na kaj vpliva velikost premer magneta na kaj pa sama teža magneta in ali je ta vpliv znaten ali zanemarljiv. Samo en primer kako je treba natančno prebrati kar piše:
"Torej je odstotek uravnoteženja , v našem primeru 65% seveda ima tako preverjanje smisel, če so vrteče mase uravnotežene, kar pa ni težko doseči."
Citat iz Bizjanove knjige stran 102 predzadnji odstavek. Vrteča masa na gredi je magnet, sklopka, zobnik, itd. Torej magnet nima vpliva na uravnoteženje ima velik premer magneta negativen vpliv na pospeševanje, sama masa pa pozitivnega na mirnost teka, oziroma na dušenje vibracij. Iz tega sledi priporočam po premeru majhen vendar lahko težak magnet. Treba je tudi vedeti, da se glavna gred običajno odtrga na strani magneta in da s težo magneta ni treba pretiravati.
Lp
No si me narobe razumel. Hotel sem povedati, da ima magnet vpliv na vibracije ne na uravnoteženost. Hotel sem tudi povedati, da mora imeti D6 drugače uravnoteženo gred kot apn, čeprav je gred praktično enaka.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
golob44
zažgan bat
Prispevkov: 76
Pridružen: Sr Avg 17, 2011 11:37 am

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a golob44 »

mene pa zanima kako se zračuna kot in širino skviš pasa?? najdev sem sicer neko tabelo v katero vneseš fi cilindra v mm in pa kolikšen % hočeš imeti skviš pas... ampak jas potrbujem še kako se iznačuna kot in pa te procente...

odgovore lahko na zs...
HVALA
Mr.Nodi
zažgan bat
Prispevkov: 79
Pridružen: Ne Feb 03, 2013 9:21 pm
Kraj: Ptuj
Kontakt:

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Mr.Nodi »

Mene pa zanima kaj pravite o tem?
Slika
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

Mr.Nodi napisal/-a:Mene pa zanima kaj pravite o tem?
Slika
ja gre za vztrajnike različni mas. Zdej pa vpraši kaj te zanima
Mr.Nodi
zažgan bat
Prispevkov: 79
Pridružen: Ne Feb 03, 2013 9:21 pm
Kraj: Ptuj
Kontakt:

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Mr.Nodi »

zankrzan napisal/-a:
Mr.Nodi napisal/-a:Mene pa zanima kaj pravite o tem?
Slika
ja gre za vztrajnike različni mas. Zdej pa vpraši kaj te zanima
Koliko se bi sploh v mašini poznalo če je lažji ?
In potem če mašina predelana če se to sploh splača da nebi vse k vragu šlo..?
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Če pa hočeš nestrokovno mnenje je to "žvaka za ludaka"

Če hočeš strojniški odgovor ti lahko povem, da je število vrtljajev tega zobnika, za prestavno razmerje primara, manjše od vrtljajev glavne gredi, torej ima tudi tolikokrat (približno 4 krat) manjši vpliv na pospešek. Če pa smo pikolovski, pa je pri pospešeku pomembna teža venca in ne teža celega zobnika.

Kar resnično šteje pa je ravno ozoblenje:
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web
Za tiste ki pa mislijo, da je teža tudi pomembna:
https://docs.google.com/file/d/0B19tf7X ... =drive_web

Lp
Odgovori