Razna vprašanja (delavnica)

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Odgovori
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

yack_ass napisal/-a: Ne Feb 26, 2023 3:06 pm
automatic_7 napisal/-a: Ne Feb 26, 2023 1:52 pm Katere bloke motorja imaš? Črne ali sive?
Sive
Imaš še stare ležaje?
Izmeri koliko so široki, ker zelo verjetno so bili ozka izvedba 6203/10
https://www.frcomoto.si/si/lezaji-oljna ... tomos.html
V sive bloke A3 grejo samo L17 ležaji ali pa ozka izvedba 6203
yack_ass
batzajla
Prispevkov: 32
Pridružen: So Maj 02, 2015 4:05 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a yack_ass »

Hvala vsem za komentarje ni pomoč.

Še imam stare ležaje. Piše gor 6203 in širok je 12mm (drugi je še na stari gredi).
Samo je cel moped z mašino vred "pod vprašajem" glede vsega. Imam na sumu, da je bil sestavljen iz različnih vetrov. Mašina je že prišla zaribana...

Kakorkoli, uspelo mi je razstaviti zadevo, razen nekaj praskic na širokem ploščatem delu glavne gredi mislim, da nisem povzročil večje škode.

Torej L17a ležaja in novo tesnilo. Kul, lahko bi bilo slabše.
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

NE.
...če sta bila prej not klasična ležaja širine 12mm, ne moreš kar dati zdaj not ožja L17 .... saj nista bila stara ležaja "stisnjena" vsak po 2mm.

Načeloma lahko daš not L17, samo jih je treba podložiti za 2mm, da dosežeš isto širino in nato podlagati pod ležaj ob montaži blokov na aksialno zračnost gredi cca 0,1mm. Podložke recimo dobiš v KAMM ...al pa v trgovinah s Tomos deli. imajo različne debeline, kupiš vsakih po nekaj in potem podlagaš. Boš pa moral sneti dol notranjo "šalčko" ležaja z gredi, da lahko to narediš. ..pa rabiš orodje za prijeti to "šalčko za dol sneti, da je ne poškoduješ.
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

yack_ass napisal/-a: Ne Feb 26, 2023 8:16 pm Hvala vsem za komentarje ni pomoč.

Še imam stare ležaje. Piše gor 6203 in širok je 12mm (drugi je še na stari gredi).
Samo je cel moped z mašino vred "pod vprašajem" glede vsega. Imam na sumu, da je bil sestavljen iz različnih vetrov. Mašina je že prišla zaribana...

Kakorkoli, uspelo mi je razstaviti zadevo, razen nekaj praskic na širokem ploščatem delu glavne gredi mislim, da nisem povzročil večje škode.

Torej L17a ležaja in novo tesnilo. Kul, lahko bi bilo slabše.
če si kje blizu Lj., mi prinesi gred, pa ti jo zrihtam. Ravnokar sem eno zase zrihtal, da gresta ležaja malo lažje gor....ali pa jo odnesi kakemu strugarju, da ti jo malo na roke pobrusi v stružnici. Dovolj je že stotinka, pa je čisto drugače.
Ležaj mora iti na gred na roke (malo težje..ne da pade gor) ali pa s čisto rahlimi udarci (pa ne s kladivom ali macolo :roll: )...
..ležaja pa kupi s povečano zračnostjo 6203 C3.
yack_ass
batzajla
Prispevkov: 32
Pridružen: So Maj 02, 2015 4:05 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a yack_ass »

O hvala.
Včeraj sem gred malo povohal s 1200 brus papirjem, prav tako ohišje. Trenutno je gred v zamrzovalniku. Imam še en 6203 ležaj, kateri mislim, da je C3 izvedbe. Jutri bom probal še enkrat, da vidim kaj se zgodi. Če ne uspe, te bom kontaktiral na "zs" (sem v Lj).

Upam, da je desna stran povzročala težave. Leva je šla precej gladko, tako ležaj v ohišje kot gred v ležaj.
Za desno tega ne morem trditi.

Ali ležaj nalega na proti-utež gredi ali je vmes kaj lufta? Če nič drugega je na gredi stopnička. Ležaj nalega na to stopničko?
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

V strojništvu je vedno tako, da mora biti gred na eni strani uležajena fiksno, na drugi pa premično, da kompenzira termične raztezke, ker drugače med obratovanjem stiska ležaje.
Če daš recimo L17 ležaje, ki ne prenašajo aksialnih obremenitev (oz. jih nekaj malega samo v eno stran), jim je potrebno zagotoviti ustrezno zračnost levo-desno s podložkami, ki jih daješ na gred med ležaj in tisto stopničko, kot praviš. Navadni 6203 pa prenašajo tudi nekaj aksialne sile v obe smeri. Zdaj, če gresta ležaja na gred na silo, boš moral uporabiti veliko silo, oz. udarce, da boš nekako zbil skupaj gred med bloke, kar pa ni dobro, ker ti bo stiskalo gred in ležaje (kot v tvojem primeru), pa še iz centra jo lahko vržeš ( oz. v "kajlo"), kar se bo poznalo kot povečane vibracije in krajšo življenjsko dobo gredi. Med obratovanjem, ko pride do raztezkov materialov, pa bo v vsakem primeru stiskalo ležaje, kar pa ni dobro. Če je v ležišču ležaja v bloku manj trden nased, kot na gredi, ti bo hotelo ležaj premikati v aluminijastem bloku, kar pa ni dobro, ker se lahko kar hitro zjaha. Jaz naredim tako, da je na strani magneta malo bolj trden nased ležaja na gred, na strani sklopke pa malo bolj ohlapen, da ležaj lahko natakneš na gred praktično na roke, ali pa z zelo rahlimi udarci. ...tako tudi mnogo lažje sestaviš in razstaviš mašino, ne da bi kaj poškodoval in ni škodljivo za ležaje in blok motorja, ker se bo ležaj premikal tisto desetinko levo-desno po jekleni gredi in ne po aluminiju.
Pri L17 pa nastaviš zračnost levo-desno s podložkami v vrednosti tam nekje 0,06 - 0,1mm
... tudi pri 6203 bi bilo potrebno nastaviti to zračnost, če bi bila oba ležaja bolj ohlapna na gredi, da se oba premikata.
Če ti ležaj kar "pade ven" iz bloka motorja, ali pa če gre ven že brez kake sile, ga je potrebno zalepiti, ker bo slej kot prej dobil še večjo zračnost v ohišju bloka.

Mogoče se bo kateri majster tule gor spotaknil ob to, kar sem napisal, ampak jaz naredim tako.
franc
vplinjač
Prispevkov: 379
Pridružen: Po Maj 06, 2013 3:00 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a franc »

No jaz sem na "stara" leta izvedel, da je potrebno gred pred montažo "zakajlati" , da je ne moreš "stisniti" .
M5 vijak in matica (priviješ matico in odrežeš kar gleda "čez" ) potem ravno paše med polovički gredi, odviješ matico (rabiš en malo tanjši in navaden ključ) , da se "opira" na polovički (jaz sem privezal na tanko žico, da mi ne bi slučajno padla v blok) in potem ne moreš "stisniti" gredi. Ko je motor "skupaj" (priviti obe polovici) odviješ in izvlečeš vijak (kajlo) .
lp
Uporabniški avatar
jakajuka
auspuh lager
Prispevkov: 16
Pridružen: To Avg 09, 2022 7:49 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a jakajuka »

franc napisal/-a: Sr Mar 01, 2023 5:10 pm No jaz sem na "stara" leta izvedel, da je potrebno gred pred montažo "zakajlati" , da je ne moreš "stisniti" .
M5 vijak in matica (priviješ matico in odrežeš kar gleda "čez" ) potem ravno paše med polovički gredi, odviješ matico (rabiš en malo tanjši in navaden ključ) , da se "opira" na polovički (jaz sem privezal na tanko žico, da mi ne bi slučajno padla v blok) in potem ne moreš "stisniti" gredi. Ko je motor "skupaj" (priviti obe polovici) odviješ in izvlečeš vijak (kajlo) .
lp
Zanimivo...a lahko dodaš kakšno sliko ali shemo tega postopka za lažjo predstavo? Hvala.
Automatic 3m l.1980
pero3
kriva felna
Prispevkov: 51
Pridružen: Pe Avg 06, 2021 9:55 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a pero3 »

Dobil sem.en star avtomatik z bingom, pa "prvic" vidim tako rocko s tem gumbom. da ne iscem, mi razlozi kdo kako deluje?

motor po osvezitvi (menjano olje, sciscen karburator, cilinder, glava, nova tesnila cilindra, in avspuh) deluje na miru, cim dodam gas hoce crknit. je mozno da zaradi umazanega rezervoarja, ki zamasi kaksno šobo? preventivno ga cistim s citronko...
Priponke
20230301_200952.jpg
Zadnjič spremenil pero3, dne Sr Mar 01, 2023 8:18 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
pero3
kriva felna
Prispevkov: 51
Pridružen: Pe Avg 06, 2021 9:55 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a pero3 »

.
Priponke
pred ciscenjem
pred ciscenjem
Odgovori