Razna vprašanja (delavnica)

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Odgovori
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

malo je prevelika, če si ga vredu gonil, preden si jo vzel ven.
pero3
kriva felna
Prispevkov: 51
Pridružen: Pe Avg 06, 2021 9:55 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a pero3 »

ne razumem. prevelika šoba 68? ta je bila zraven v kompletu z airsalom 44 bat.
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Morda ti filter bremza?
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

IMG_20220429_101710.jpg
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5225
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

pero3 napisal/-a: Če Dec 15, 2022 8:02 pm mojstri za svecke..
delorto 15 on airsal 44

moram dati vecjo dizo, iz 68 na 70 ?
Pomoje je kar ok, lahko pustiš tako.
Kart
auspuh lager
Prispevkov: 8
Pridružen: Ne Avg 28, 2022 8:14 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a Kart »

Zdravo, imam manjši problem z Tomosom ATX. Na motorju je sedaj Dellorto 14 Sha 12 (glavna šoba je 51, airbox in guma isto kot ima A5), original cilinder in 38mm navaden bat, replika ATX izpuha, NGK B8HS, v glavnem vse, kar sem lahko, da bi ga povrnil v kolikor toliko originalno stanje, brez da bi kupoval original izpuh in uplinjač. Motor vžge normalno z čokom (ta se "ugasne", ko daš gas, tako da to ni) in teče normalno, vendar ko pa se peljem, ne gre čisto v visoke obrate, da bi pri njih potegnil, tako kot mora. Na mestu že dela tako, da ne muka ali pa trokira oz. ravno tu se nekako pojavi problem, saj ko želim popraviti problem pri visokih obratih, nastanejo drugi problemi.

Na motorju je 12V 50W elektrika, brezplatinska. Na magnetu (Iskra) ni nobenih črtic o kakršnih govorijo navodila, razen tistih za stroboskop, magnet se pa tudi ne premika, prav tako tudi ni nobenih oznak na plati, zato nastavljam bolj kot ne z vrtenjem plate in ugibanjem in preverjanjem z stroboskopom. Kolikor sem tu gor našel, naj bi za ATX bil predvžig okoli 1,4 do 1,6mm (je to sploh pravilno?). Trenutno je okoli 0,8-0,9mm, je nastavljeno nekje na sredini oz. še malo prej. Motor vžge, se pelje, vendar kot pravim, ne gre čisto v obrate. Zdaj, dodaten problem nastane, ko želim motor nastaviti na 1,5mm predvžiga, ker čim bolj se bližam z vrtenjem plate tej točki, čedalje bolj ne želi motor v obrate in dejansko začne trokirati že na mestu, ko dam do konca gas. Kupil sem tudi set glavnih šob, vendar pri 51 nekako dela še najbolje in zdaj ne vem, ali naj poskusim nastaviti na 1,5mm predvžig in potem ponovno afnati se z glavnimi šobami ali kako točno naj rešim to zadevo.
Elektrike nisem nič spreminjal (razen predvžiga in svečk, le-te sem pokusil vse od starih Bosna 75, 80 in 100 ter NGK 6, 7 in 8), je pa to zafrkavalo tudi že prej, ko je bil na motorju MF Power 3, še prej pa Bing 18+BT cilinder, vendar sem ostalo zdaj uredil po željah lastnika, ta problem je pa ostal. Načeloma si lahko sposodim drugačno elektriko, vendar bi rad poskusil rešiti problem sam, sploh če tu problem morda sploh ni predvžig. Tu sta še sliki magneta in elektrike, ki je gor. Magnet je sicer pravi za brezplatinsko elektriko, sem preveril in ne izgleda kot platinski, ki ga imam.
1 (2).jpg
1 (1).jpg
sg1
zobnik
Prispevkov: 193
Pridružen: Ne Sep 26, 2010 5:22 pm
Kraj: LJ

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a sg1 »

Kakšno vžigalno tuljavo imaš ?
Ta večje vžigalne tuljave od 12V 50W elektronskega vžiga imajo glede na obrate spremenljiv predvžig, to bi moral s stroboskopom opazit. To pač nastaviš tako, da motor najbolje dela, ne pa na mero.
Ta male imajo pa večinoma omejevanje obratov in bi ti to lahko delalo težave.
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5225
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Nevem kakšne obrate pričakuješ od ATX cilindra ta se med vožnjo vrti do max. 6000rpm in najbolj vleče na nizkih vrtljajih. Neobremenjen (v leru) pa se zavrti pa do 7000 ali 8000
Plato dej cca na sredino utora vijak oz. rahlo v levo, tako sem imel jaz na original ATX (in tudi z BT cilindrom sem pustil isto).
Kart
auspuh lager
Prispevkov: 8
Pridružen: Ne Avg 28, 2022 8:14 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a Kart »

sg1 napisal/-a: Sr Dec 21, 2022 12:17 pm Kakšno vžigalno tuljavo imaš ?
Ta večje vžigalne tuljave od 12V 50W elektronskega vžiga imajo glede na obrate spremenljiv predvžig, to bi moral s stroboskopom opazit. To pač nastaviš tako, da motor najbolje dela, ne pa na mero.
Ta male imajo pa večinoma omejevanje obratov in bi ti to lahko delalo težave.
Tuljava je malce večja škatlica, nimam zdajle drugih slik kot spodnje in ja, sem opazil na stroboskopu, da ko dam gas, da se ne vidi več črtic na magnetu, vendar nisem vedel, zakaj je tako. Če je treba potem nastaviti, da najbolje dela, potem ok, edino mislil sem, da je treba nastaviti kako specifično razdaljo predvžiga, pa mi ni bilo jasno zakaj motor slabše dela, čim bolj se približujem tistim 1,5mm.
2 (2).jpg
2 (1).jpg
automatic_7 napisal/-a: Sr Dec 21, 2022 5:14 pm Nevem kakšne obrate pričakuješ od ATX cilindra ta se med vožnjo vrti do max. 6000rpm in najbolj vleče na nizkih vrtljajih. Neobremenjen (v leru) pa se zavrti pa do 7000 ali 8000
Plato dej cca na sredino utora vijak oz. rahlo v levo, tako sem imel jaz na original ATX (in tudi z BT cilindrom sem pustil isto).
Ne pričakujem obratov kot pri BT-ju ali pa kaj podobnega, želim le, da ko dam gas do konca, da lepo potegne v prestavi do konca prestave, kar pa zdaj ne oz. zafrkava pri zadnjih 200-300 oz. po občutku, pač to ni to še. Imam trenutno nastavljeno, tako kot si napisal oz. blizu temu, vendar kot pravim, sem želel nastaviti natančno, kolikor pač lahko, pa še živcira me, ker ni pravi občutek. Če pa je treba samo eksperimentirati z premikanjem plate, ker se drugače ne da, potem pa v redu. Motor sicer vleče in vse, vendar glede na to, da je zdaj vse bolj na nivoju originala, bi bilo fajn da vsaj tisto da od sebe, koliko naj bi.

Kakorkoli že, hvala obema za odgovor, bom potem nastavil z eksperimentiranjem, če se drugače ne da.
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5225
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Fora je v tem da je slabo specificirano, za platinski vžig je specificirano 1,5mm predvžiga in to je fiksno čez vse obrate.
Ko so začeli montirati brezplatinske pa niso jasno določili pri katerih obratih mora biti določen predvižg, ker se načeloma brezplatinskega ne premika ko je enkrat v tovarni nastavljen (tudi ni potrebe po tem ker ni mehanskih delov ki se obrabljajo in posledično zamikajo nastavitev). Načeloma mislim da je nekje 1,5 v prostem teku potem pade na manj.
Na eni ameriški strani je navedeno:
Before 1994, Tomos mopeds had points, with fixed ignition timing, 20 degrees BTDC. From 1996 on, they had Iskra CDI, with variable ignition timing, 20 deg at idle changing to 10 degrees above about 6000 rpm.
Kakšen pa imaš prenos?
ATX ima original spredaj 11 zobnik
Odgovori