Razna vprašanja (delavnica)
Re: Razna vprašanja (delavnica)
malo je prevelika, če si ga vredu gonil, preden si jo vzel ven.
Re: Razna vprašanja (delavnica)
ne razumem. prevelika šoba 68? ta je bila zraven v kompletu z airsalom 44 bat.
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Morda ti filter bremza?
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5225
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Zdravo, imam manjši problem z Tomosom ATX. Na motorju je sedaj Dellorto 14 Sha 12 (glavna šoba je 51, airbox in guma isto kot ima A5), original cilinder in 38mm navaden bat, replika ATX izpuha, NGK B8HS, v glavnem vse, kar sem lahko, da bi ga povrnil v kolikor toliko originalno stanje, brez da bi kupoval original izpuh in uplinjač. Motor vžge normalno z čokom (ta se "ugasne", ko daš gas, tako da to ni) in teče normalno, vendar ko pa se peljem, ne gre čisto v visoke obrate, da bi pri njih potegnil, tako kot mora. Na mestu že dela tako, da ne muka ali pa trokira oz. ravno tu se nekako pojavi problem, saj ko želim popraviti problem pri visokih obratih, nastanejo drugi problemi.
Na motorju je 12V 50W elektrika, brezplatinska. Na magnetu (Iskra) ni nobenih črtic o kakršnih govorijo navodila, razen tistih za stroboskop, magnet se pa tudi ne premika, prav tako tudi ni nobenih oznak na plati, zato nastavljam bolj kot ne z vrtenjem plate in ugibanjem in preverjanjem z stroboskopom. Kolikor sem tu gor našel, naj bi za ATX bil predvžig okoli 1,4 do 1,6mm (je to sploh pravilno?). Trenutno je okoli 0,8-0,9mm, je nastavljeno nekje na sredini oz. še malo prej. Motor vžge, se pelje, vendar kot pravim, ne gre čisto v obrate. Zdaj, dodaten problem nastane, ko želim motor nastaviti na 1,5mm predvžiga, ker čim bolj se bližam z vrtenjem plate tej točki, čedalje bolj ne želi motor v obrate in dejansko začne trokirati že na mestu, ko dam do konca gas. Kupil sem tudi set glavnih šob, vendar pri 51 nekako dela še najbolje in zdaj ne vem, ali naj poskusim nastaviti na 1,5mm predvžig in potem ponovno afnati se z glavnimi šobami ali kako točno naj rešim to zadevo.
Elektrike nisem nič spreminjal (razen predvžiga in svečk, le-te sem pokusil vse od starih Bosna 75, 80 in 100 ter NGK 6, 7 in 8), je pa to zafrkavalo tudi že prej, ko je bil na motorju MF Power 3, še prej pa Bing 18+BT cilinder, vendar sem ostalo zdaj uredil po željah lastnika, ta problem je pa ostal. Načeloma si lahko sposodim drugačno elektriko, vendar bi rad poskusil rešiti problem sam, sploh če tu problem morda sploh ni predvžig. Tu sta še sliki magneta in elektrike, ki je gor. Magnet je sicer pravi za brezplatinsko elektriko, sem preveril in ne izgleda kot platinski, ki ga imam.
Na motorju je 12V 50W elektrika, brezplatinska. Na magnetu (Iskra) ni nobenih črtic o kakršnih govorijo navodila, razen tistih za stroboskop, magnet se pa tudi ne premika, prav tako tudi ni nobenih oznak na plati, zato nastavljam bolj kot ne z vrtenjem plate in ugibanjem in preverjanjem z stroboskopom. Kolikor sem tu gor našel, naj bi za ATX bil predvžig okoli 1,4 do 1,6mm (je to sploh pravilno?). Trenutno je okoli 0,8-0,9mm, je nastavljeno nekje na sredini oz. še malo prej. Motor vžge, se pelje, vendar kot pravim, ne gre čisto v obrate. Zdaj, dodaten problem nastane, ko želim motor nastaviti na 1,5mm predvžiga, ker čim bolj se bližam z vrtenjem plate tej točki, čedalje bolj ne želi motor v obrate in dejansko začne trokirati že na mestu, ko dam do konca gas. Kupil sem tudi set glavnih šob, vendar pri 51 nekako dela še najbolje in zdaj ne vem, ali naj poskusim nastaviti na 1,5mm predvžig in potem ponovno afnati se z glavnimi šobami ali kako točno naj rešim to zadevo.
Elektrike nisem nič spreminjal (razen predvžiga in svečk, le-te sem pokusil vse od starih Bosna 75, 80 in 100 ter NGK 6, 7 in 8), je pa to zafrkavalo tudi že prej, ko je bil na motorju MF Power 3, še prej pa Bing 18+BT cilinder, vendar sem ostalo zdaj uredil po željah lastnika, ta problem je pa ostal. Načeloma si lahko sposodim drugačno elektriko, vendar bi rad poskusil rešiti problem sam, sploh če tu problem morda sploh ni predvžig. Tu sta še sliki magneta in elektrike, ki je gor. Magnet je sicer pravi za brezplatinsko elektriko, sem preveril in ne izgleda kot platinski, ki ga imam.
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Kakšno vžigalno tuljavo imaš ?
Ta večje vžigalne tuljave od 12V 50W elektronskega vžiga imajo glede na obrate spremenljiv predvžig, to bi moral s stroboskopom opazit. To pač nastaviš tako, da motor najbolje dela, ne pa na mero.
Ta male imajo pa večinoma omejevanje obratov in bi ti to lahko delalo težave.
Ta večje vžigalne tuljave od 12V 50W elektronskega vžiga imajo glede na obrate spremenljiv predvžig, to bi moral s stroboskopom opazit. To pač nastaviš tako, da motor najbolje dela, ne pa na mero.
Ta male imajo pa večinoma omejevanje obratov in bi ti to lahko delalo težave.
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5225
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Nevem kakšne obrate pričakuješ od ATX cilindra ta se med vožnjo vrti do max. 6000rpm in najbolj vleče na nizkih vrtljajih. Neobremenjen (v leru) pa se zavrti pa do 7000 ali 8000
Plato dej cca na sredino utora vijak oz. rahlo v levo, tako sem imel jaz na original ATX (in tudi z BT cilindrom sem pustil isto).
Plato dej cca na sredino utora vijak oz. rahlo v levo, tako sem imel jaz na original ATX (in tudi z BT cilindrom sem pustil isto).
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Tuljava je malce večja škatlica, nimam zdajle drugih slik kot spodnje in ja, sem opazil na stroboskopu, da ko dam gas, da se ne vidi več črtic na magnetu, vendar nisem vedel, zakaj je tako. Če je treba potem nastaviti, da najbolje dela, potem ok, edino mislil sem, da je treba nastaviti kako specifično razdaljo predvžiga, pa mi ni bilo jasno zakaj motor slabše dela, čim bolj se približujem tistim 1,5mm.sg1 napisal/-a: ↑Sr Dec 21, 2022 12:17 pm Kakšno vžigalno tuljavo imaš ?
Ta večje vžigalne tuljave od 12V 50W elektronskega vžiga imajo glede na obrate spremenljiv predvžig, to bi moral s stroboskopom opazit. To pač nastaviš tako, da motor najbolje dela, ne pa na mero.
Ta male imajo pa večinoma omejevanje obratov in bi ti to lahko delalo težave.
Ne pričakujem obratov kot pri BT-ju ali pa kaj podobnega, želim le, da ko dam gas do konca, da lepo potegne v prestavi do konca prestave, kar pa zdaj ne oz. zafrkava pri zadnjih 200-300 oz. po občutku, pač to ni to še. Imam trenutno nastavljeno, tako kot si napisal oz. blizu temu, vendar kot pravim, sem želel nastaviti natančno, kolikor pač lahko, pa še živcira me, ker ni pravi občutek. Če pa je treba samo eksperimentirati z premikanjem plate, ker se drugače ne da, potem pa v redu. Motor sicer vleče in vse, vendar glede na to, da je zdaj vse bolj na nivoju originala, bi bilo fajn da vsaj tisto da od sebe, koliko naj bi.automatic_7 napisal/-a: ↑Sr Dec 21, 2022 5:14 pm Nevem kakšne obrate pričakuješ od ATX cilindra ta se med vožnjo vrti do max. 6000rpm in najbolj vleče na nizkih vrtljajih. Neobremenjen (v leru) pa se zavrti pa do 7000 ali 8000
Plato dej cca na sredino utora vijak oz. rahlo v levo, tako sem imel jaz na original ATX (in tudi z BT cilindrom sem pustil isto).
Kakorkoli že, hvala obema za odgovor, bom potem nastavil z eksperimentiranjem, če se drugače ne da.
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5225
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Fora je v tem da je slabo specificirano, za platinski vžig je specificirano 1,5mm predvžiga in to je fiksno čez vse obrate.
Ko so začeli montirati brezplatinske pa niso jasno določili pri katerih obratih mora biti določen predvižg, ker se načeloma brezplatinskega ne premika ko je enkrat v tovarni nastavljen (tudi ni potrebe po tem ker ni mehanskih delov ki se obrabljajo in posledično zamikajo nastavitev). Načeloma mislim da je nekje 1,5 v prostem teku potem pade na manj.
Na eni ameriški strani je navedeno:
ATX ima original spredaj 11 zobnik
Ko so začeli montirati brezplatinske pa niso jasno določili pri katerih obratih mora biti določen predvižg, ker se načeloma brezplatinskega ne premika ko je enkrat v tovarni nastavljen (tudi ni potrebe po tem ker ni mehanskih delov ki se obrabljajo in posledično zamikajo nastavitev). Načeloma mislim da je nekje 1,5 v prostem teku potem pade na manj.
Na eni ameriški strani je navedeno:
Kakšen pa imaš prenos?Before 1994, Tomos mopeds had points, with fixed ignition timing, 20 degrees BTDC. From 1996 on, they had Iskra CDI, with variable ignition timing, 20 deg at idle changing to 10 degrees above about 6000 rpm.
ATX ima original spredaj 11 zobnik