Re: predelava orginal uplinjačev
Objavljeno: Sr Maj 11, 2016 8:24 pm
Pozdravljeni, novinec ampak spremljam, naletel na temo, čeprav stara sem naredil račun samo zato, da napišem svoj prispevek, pa dajmo.
Imam Tomos APN4M, glede izgleda je kot original, imam pa 40 cilinder z L batom in piljene kanale, izpušni 27,5mm vsisni 15mm, pretočni povečani po 1mm na stran. Vsi kanali so na vrhu (proti kapi) zaobljeni na polelipso/polkrog.
Kar se tiče vplinjača je bil to vedno problem saj nisem hotel da modri takoj ugotovijo da je motor predelan in ga peljejo na prešanje, zato sem poizvedoval kako je s predelavo orig. Bing 1/12/(316 semizdi? nevem katera je št. nove serije). S tem mi je motor šel pribl. 80km/h pri prenosih 15/34 in enodelnim izpuhom (kromiran brez delitve krivine od lonca, trg. frcomoto). Ko sem prebiral Vaše prispevke sem se poglobil v predelave vplinajčev, prebral nešteto priročnikov, naših kot tujih, in na koncu prišel do tega da sem nekaj naredil. Prevrtal sem uplinjač s 13.5mm svedrom in zadeva ni šla, glavna težava pa je bila da vrtanje ni bilo pod pravimi koti ( na cilindrični strani je pod kotom cca. 60° glede na drsnik v sredini, na strani filtra je pod pravim kotom, zadel pa nisem nobenega pravilno), tako je vplinjač pristal v smeteh.
Šel sem po drugega do soseda, ki je že v poznih letih ter obnavlja mopede za hobij, tako čez celo leto enega ampak v piko natančno.
Izkazalo se je da je imel enega na zalogi, rekel tale te bo vrgu na rit in se smejal, ker ni vedel zakaj , jaz pa sem takoj opazil, da je bil vrtan, sicer ne preveč lepo (imel stopničke po kanalu na cyl. strani, filtrina stran je bila vredu), ter manjša razpoka pri luknji za vijak s katerim se pritrdi ob cilinder.
Vplinjač premeril, izmeril oba kanala: 14.2mm , najbolj pa je bila zanimiva oznaka 1/12/296 (stara serija iz prejšnjega stoletja) in to, da za popolno odprtje ''zauga'' ni dovolj samo poteg zajle za gas do konca, ampak je potrebno še dodatno potegniti zatič ven, da se zaskoči.
Vplinjač sem preizkusil na svojemu in od takrat ga še nisem zamenjal (1 leto), dela brez problema v vseh vremenih in temperaturah, motor pa ima tudi poskočnih 90km/h.
Z biaxem sem se igral na bratrančevemu, ga povečal iz 12 na 13.5 na obeh straneh, paziti pa je treba na to da se v srednjem delu, kjer je drsnik in ploščica ''zauga'' odstrani vse robate dele, da se drsnik ne poškoduje ali ''zaug'' ne zaskoči.
P.s.: Upam da ni tema prestara za obnovo, naj se nebi novih delalo na to temo
Imam Tomos APN4M, glede izgleda je kot original, imam pa 40 cilinder z L batom in piljene kanale, izpušni 27,5mm vsisni 15mm, pretočni povečani po 1mm na stran. Vsi kanali so na vrhu (proti kapi) zaobljeni na polelipso/polkrog.
Kar se tiče vplinjača je bil to vedno problem saj nisem hotel da modri takoj ugotovijo da je motor predelan in ga peljejo na prešanje, zato sem poizvedoval kako je s predelavo orig. Bing 1/12/(316 semizdi? nevem katera je št. nove serije). S tem mi je motor šel pribl. 80km/h pri prenosih 15/34 in enodelnim izpuhom (kromiran brez delitve krivine od lonca, trg. frcomoto). Ko sem prebiral Vaše prispevke sem se poglobil v predelave vplinajčev, prebral nešteto priročnikov, naših kot tujih, in na koncu prišel do tega da sem nekaj naredil. Prevrtal sem uplinjač s 13.5mm svedrom in zadeva ni šla, glavna težava pa je bila da vrtanje ni bilo pod pravimi koti ( na cilindrični strani je pod kotom cca. 60° glede na drsnik v sredini, na strani filtra je pod pravim kotom, zadel pa nisem nobenega pravilno), tako je vplinjač pristal v smeteh.
Šel sem po drugega do soseda, ki je že v poznih letih ter obnavlja mopede za hobij, tako čez celo leto enega ampak v piko natančno.
Izkazalo se je da je imel enega na zalogi, rekel tale te bo vrgu na rit in se smejal, ker ni vedel zakaj , jaz pa sem takoj opazil, da je bil vrtan, sicer ne preveč lepo (imel stopničke po kanalu na cyl. strani, filtrina stran je bila vredu), ter manjša razpoka pri luknji za vijak s katerim se pritrdi ob cilinder.
Vplinjač premeril, izmeril oba kanala: 14.2mm , najbolj pa je bila zanimiva oznaka 1/12/296 (stara serija iz prejšnjega stoletja) in to, da za popolno odprtje ''zauga'' ni dovolj samo poteg zajle za gas do konca, ampak je potrebno še dodatno potegniti zatič ven, da se zaskoči.
Vplinjač sem preizkusil na svojemu in od takrat ga še nisem zamenjal (1 leto), dela brez problema v vseh vremenih in temperaturah, motor pa ima tudi poskočnih 90km/h.
Z biaxem sem se igral na bratrančevemu, ga povečal iz 12 na 13.5 na obeh straneh, paziti pa je treba na to da se v srednjem delu, kjer je drsnik in ploščica ''zauga'' odstrani vse robate dele, da se drsnik ne poškoduje ali ''zaug'' ne zaskoči.
P.s.: Upam da ni tema prestara za obnovo, naj se nebi novih delalo na to temo