predelava orginal uplinjačev
Re: predelava orginal uplinjačev
Pozdravljeni, novinec ampak spremljam, naletel na temo, čeprav stara sem naredil račun samo zato, da napišem svoj prispevek, pa dajmo.
Imam Tomos APN4M, glede izgleda je kot original, imam pa 40 cilinder z L batom in piljene kanale, izpušni 27,5mm vsisni 15mm, pretočni povečani po 1mm na stran. Vsi kanali so na vrhu (proti kapi) zaobljeni na polelipso/polkrog.
Kar se tiče vplinjača je bil to vedno problem saj nisem hotel da modri takoj ugotovijo da je motor predelan in ga peljejo na prešanje, zato sem poizvedoval kako je s predelavo orig. Bing 1/12/(316 semizdi? nevem katera je št. nove serije). S tem mi je motor šel pribl. 80km/h pri prenosih 15/34 in enodelnim izpuhom (kromiran brez delitve krivine od lonca, trg. frcomoto). Ko sem prebiral Vaše prispevke sem se poglobil v predelave vplinajčev, prebral nešteto priročnikov, naših kot tujih, in na koncu prišel do tega da sem nekaj naredil. Prevrtal sem uplinjač s 13.5mm svedrom in zadeva ni šla, glavna težava pa je bila da vrtanje ni bilo pod pravimi koti ( na cilindrični strani je pod kotom cca. 60° glede na drsnik v sredini, na strani filtra je pod pravim kotom, zadel pa nisem nobenega pravilno), tako je vplinjač pristal v smeteh.
Šel sem po drugega do soseda, ki je že v poznih letih ter obnavlja mopede za hobij, tako čez celo leto enega ampak v piko natančno.
Izkazalo se je da je imel enega na zalogi, rekel tale te bo vrgu na rit in se smejal, ker ni vedel zakaj , jaz pa sem takoj opazil, da je bil vrtan, sicer ne preveč lepo (imel stopničke po kanalu na cyl. strani, filtrina stran je bila vredu), ter manjša razpoka pri luknji za vijak s katerim se pritrdi ob cilinder.
Vplinjač premeril, izmeril oba kanala: 14.2mm , najbolj pa je bila zanimiva oznaka 1/12/296 (stara serija iz prejšnjega stoletja) in to, da za popolno odprtje ''zauga'' ni dovolj samo poteg zajle za gas do konca, ampak je potrebno še dodatno potegniti zatič ven, da se zaskoči.
Vplinjač sem preizkusil na svojemu in od takrat ga še nisem zamenjal (1 leto), dela brez problema v vseh vremenih in temperaturah, motor pa ima tudi poskočnih 90km/h.
Z biaxem sem se igral na bratrančevemu, ga povečal iz 12 na 13.5 na obeh straneh, paziti pa je treba na to da se v srednjem delu, kjer je drsnik in ploščica ''zauga'' odstrani vse robate dele, da se drsnik ne poškoduje ali ''zaug'' ne zaskoči.
P.s.: Upam da ni tema prestara za obnovo, naj se nebi novih delalo na to temo
Imam Tomos APN4M, glede izgleda je kot original, imam pa 40 cilinder z L batom in piljene kanale, izpušni 27,5mm vsisni 15mm, pretočni povečani po 1mm na stran. Vsi kanali so na vrhu (proti kapi) zaobljeni na polelipso/polkrog.
Kar se tiče vplinjača je bil to vedno problem saj nisem hotel da modri takoj ugotovijo da je motor predelan in ga peljejo na prešanje, zato sem poizvedoval kako je s predelavo orig. Bing 1/12/(316 semizdi? nevem katera je št. nove serije). S tem mi je motor šel pribl. 80km/h pri prenosih 15/34 in enodelnim izpuhom (kromiran brez delitve krivine od lonca, trg. frcomoto). Ko sem prebiral Vaše prispevke sem se poglobil v predelave vplinajčev, prebral nešteto priročnikov, naših kot tujih, in na koncu prišel do tega da sem nekaj naredil. Prevrtal sem uplinjač s 13.5mm svedrom in zadeva ni šla, glavna težava pa je bila da vrtanje ni bilo pod pravimi koti ( na cilindrični strani je pod kotom cca. 60° glede na drsnik v sredini, na strani filtra je pod pravim kotom, zadel pa nisem nobenega pravilno), tako je vplinjač pristal v smeteh.
Šel sem po drugega do soseda, ki je že v poznih letih ter obnavlja mopede za hobij, tako čez celo leto enega ampak v piko natančno.
Izkazalo se je da je imel enega na zalogi, rekel tale te bo vrgu na rit in se smejal, ker ni vedel zakaj , jaz pa sem takoj opazil, da je bil vrtan, sicer ne preveč lepo (imel stopničke po kanalu na cyl. strani, filtrina stran je bila vredu), ter manjša razpoka pri luknji za vijak s katerim se pritrdi ob cilinder.
Vplinjač premeril, izmeril oba kanala: 14.2mm , najbolj pa je bila zanimiva oznaka 1/12/296 (stara serija iz prejšnjega stoletja) in to, da za popolno odprtje ''zauga'' ni dovolj samo poteg zajle za gas do konca, ampak je potrebno še dodatno potegniti zatič ven, da se zaskoči.
Vplinjač sem preizkusil na svojemu in od takrat ga še nisem zamenjal (1 leto), dela brez problema v vseh vremenih in temperaturah, motor pa ima tudi poskočnih 90km/h.
Z biaxem sem se igral na bratrančevemu, ga povečal iz 12 na 13.5 na obeh straneh, paziti pa je treba na to da se v srednjem delu, kjer je drsnik in ploščica ''zauga'' odstrani vse robate dele, da se drsnik ne poškoduje ali ''zaug'' ne zaskoči.
P.s.: Upam da ni tema prestara za obnovo, naj se nebi novih delalo na to temo
APN4M 83'
Re: predelava orginal uplinjačev
"Ploščico zauga" prilagodiš odprtini (označiš kar štrli in odbrusiš) .
Sem pa še vedno proti vrtanju, ker narediš več škode kot koristi (samo izjemoma potem deluje kot mora) .
lp
Sem pa še vedno proti vrtanju, ker narediš več škode kot koristi (samo izjemoma potem deluje kot mora) .
lp
Re: predelava orginal uplinjačev
Saj ploscice ni treba predelovati, samo poskrbeti je treba da ima prosto pot zapiranja in odpiranja da ni ostankkv od vrtanja.
APN4M 83'
Re: predelava orginal uplinjačev
Zdravo, pred kratkim sem na novo sestavu 4ko, motor sem malo predelal:podložil cilinder za 1mm, skrajšal bat za 1,8mm, postružu glavo-1mm, razširu vsis na prirobnici na skoraj 15mm v notranjosti pa tudi malo povečal. Izpušni sem malo razširu +1,5mm , samo odzgoraj pri strani, da je okno oblike kot gobica, premer kanala isti, malo spoliral.
Bi mi kdo še kaj priporoču?
Nato sem se lotu še binga. Vsisno stran sem prevrtal na 13mm in jo spoliral, izhodno na 14 in jo še malo popravu z biaxom, prilagodil ploščico za čok. Motor dela vredu, od nizkih do visokih obratov, tudi gre kar solidno. Edino binga ne morem pravilno nastavit, da bi dobro delal čez cel razpon obratov oz. čez cel obrat ročice. Jaz sem poskušal z nivojem goriva, nivojem šobe, pozicijo igle, velikostjo dize. Drugega nisem spreminjal.
Je mogoče kriva prevelika razlika med vhodno in izhodno luknjo?
Kaj bi še lahko spremenil oz. predelal da bi spremenil obnašanje uplinjača v določeno smer?
Recimo povečan izrez na drsniku, bi povečal količino goriva pri majhnem odprtju gasa?
Če bi še kje v notranjosti povrtal, povečal kakšno luknjo?
Hvala za pomoč
Bi mi kdo še kaj priporoču?
Nato sem se lotu še binga. Vsisno stran sem prevrtal na 13mm in jo spoliral, izhodno na 14 in jo še malo popravu z biaxom, prilagodil ploščico za čok. Motor dela vredu, od nizkih do visokih obratov, tudi gre kar solidno. Edino binga ne morem pravilno nastavit, da bi dobro delal čez cel razpon obratov oz. čez cel obrat ročice. Jaz sem poskušal z nivojem goriva, nivojem šobe, pozicijo igle, velikostjo dize. Drugega nisem spreminjal.
Je mogoče kriva prevelika razlika med vhodno in izhodno luknjo?
Kaj bi še lahko spremenil oz. predelal da bi spremenil obnašanje uplinjača v določeno smer?
Recimo povečan izrez na drsniku, bi povečal količino goriva pri majhnem odprtju gasa?
Če bi še kje v notranjosti povrtal, povečal kakšno luknjo?
Hvala za pomoč
Re: predelava orginal uplinjačev
Ni kriva razlika med luknjami.multiatik napisal/-a: Je mogoče kriva prevelika razlika med vhodno in izhodno luknjo?
Kaj bi še lahko spremenil oz. predelal da bi spremenil obnašanje uplinjača v določeno smer?
Recimo povečan izrez na drsniku, bi povečal količino goriva pri majhnem odprtju gasa?
Če bi še kje v notranjosti povrtal, povečal kakšno luknjo?
Hvala za pomoč
Problem je v igli, iglo je potrebno izdelati na novo oz. predelati za dobro delovanje.
Povečan izrez drsnika zmanjša količino goriva pri majhnem gasu.
Lp
Re: predelava orginal uplinjačev
Zdravo, hvala za odgovor , mi bo dosti pomagalo pri nadaljnem nastavljanju binga. Lp
Re: predelava orginal uplinjačev
Kot igle vpliva na dodajanje goriva z odpiranjem ročice do nekje 3/4 plina.
Če je pri malem odprtju premalo goriva, je potrebno iglo zbrusit bolj zgoraj, če pa je goriva premalo kasneje, je treba stanjšat bolj v konico.
Če je pri malem odprtju premalo goriva, je potrebno iglo zbrusit bolj zgoraj, če pa je goriva premalo kasneje, je treba stanjšat bolj v konico.
Re: predelava orginal uplinjačev
Pri majhnih uplinjačih s slabšo atomizacijo kot je bing 12 to ne drži. Tu upliva igla čez cel zasuk ročice, tudi ob polnem plinu.ro-bi napisal/-a:Kot igle vpliva na dodajanje goriva z odpiranjem ročice do nekje 3/4 plina.
Re: predelava orginal uplinjačev
Danes sem kupu še nov drsnik in je boljše, skoraj vredu. Sedaj se počasi lotim še igle. Kaj pa si mislite glede nastavljive dize? je uporabna tudi za dalj časa?