Ne.
To je bla varianta reševanja menjalnika pred obremenitvami.
Vsi vemo, da e90 enostavno odtrga kajlo-prestavni zatič, obrne tretjo. Ker je pač moči in navora preveč, kot ga zmore menjalnik, ki je konstruiran za nekje 6 kojnov-ala BT.
Nekateri že veste, ali pa tud ne, kajlo pokoplje navor. Zdele kako bi to enostavno razložu....hm. Težka. Pojnt je v tem: dajte mi vzvod in premaknil bom zemljo. Navor = Sila s katero pritiskamo x dolžina ročice. Moč(motorja) = obrati x navor
To je vse nekak povezan..fizka
Primarni prenos sklopka/piramida je narjen v osnovi mali/velik zobnik, da se drobovje menjalnika ne vrti hitro, in je s tem manjša obraba. S tem se pa posledično pojavljajo na zobnikih, kajlah večje navorne sile. In če mi razpolagamo z določeno močjo, je pri teh in teh obratih določen navor na motorne dele. Kot rečeno: moč = obrati x navor.
Agregat ima 8000rpm, najsi bo to BT, E90, CTX:
Pr BT-ju še nekako stvar špila; Mala moč, obratov je recmo 2500 (na primarni piramidi; prestavno razmerje sklopka piramida je 1:4,07), mali navor.
E90 se zatakne: Večja moč, isti obrati (2500), večji navor...Glej enačbo gor....in je utrgal tretjo...
Kaj so storili? primarni prenos je zmanjšan-e90 jih je izučil-(nekje 1:1)-in kaj se zgodi?
CTX: Večja moč, višji obrati (primarne piramide -8000), posledično manjši navor.
Tako ne naj ne bi odtrgal tretje...zato se tudi hitreje vrti prestavna gred, in iz istega razloga ne odpizdi prestavne kajle, ker ne prenaša toliko navora. In naprej se hitreje vrti tudi pogonski verižnik...okoli 4x...
zato so pol primeri BT rušta ki ima CTX mašino in BT verižnike, ki s prvo jedva spelje s kurjenjem sklopke, 3-tja pa dosega 100km/h. 4to in 5to pa mori.
Pustmo to zdej; treba je obrate zmanjšat (in povečat navor), da stvar normalno pelje; in ekola ogromen zobnik CTX-a.
mono amortizer na atxa
Re: mono amortizer na atxa
@P Blade hvala za obsežno razlago
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Re: mono amortizer na atxa
Tudi vam.
loh daš v teh arhiv...
loh daš v teh arhiv...