Re: blokada
Objavljeno: Sr Dec 21, 2011 12:28 pm
dobro razumem zdaj...
Moram sprobat pa sporočimče bo delovalo.
Moram sprobat pa sporočimče bo delovalo.
Zavžig? Glede tega za 4-taktne mašine nevem, je pa nekdo razmišljal na nekaj drugega in ne tomos, če bi se mu predvžig zmanjševal. Poskusil bom razložiti tako kot je bilo to razloženo meni, po čimbolj podobnih besedah, po domače...zankrzan napisal/-a:Pomoje se ti mora predvžig z obrati zmanjševati, ne pa povečevati (mislim, da se povečuje pri 4t mašinah). Honda RS125 mislim da je imela na max rpm celo zavžig...
Berty a si v tvoji debeli knjigi Bertypediji pri tem upošteval hitrost iskre, hitrost deflagracije oziroma ekspanzije, hitrost samega gibanja bata itd? Samo vprašam.Berty napisal/-a:Zavžig? Glede tega za 4-taktne mašine nevem, je pa nekdo razmišljal na nekaj drugega in ne tomos, če bi se mu predvžig zmanjševal. Poskusil bom razložiti tako kot je bilo to razloženo meni, po čimbolj podobnih besedah, po domače...zankrzan napisal/-a:Pomoje se ti mora predvžig z obrati zmanjševati, ne pa povečevati (mislim, da se povečuje pri 4t mašinah). Honda RS125 mislim da je imela na max rpm celo zavžig...
Večino CDI ima predvžig pri nizkih obratih majhen. V času od iskre do take pozicije, da je izgorevanje optimalno naredi bat manjšo pot (manj stopinj) zaradi manjše hitrosti bata. V višjih obratih z večjo hitrostjo naredi večji kot obrata zato pa mora biti predvžig večji (iskra je prej kakor pri nizkih da ujame izgorevanje v najbolj optimalnem položaju.
Naj ponovim da je to za 2-taktne mašine, o 4-taktnih nimam praktičnega znanja več kot zamenjati svečke.
Razlogi zakaj bi potrebovali manjši predvžig pri večjih obratih:
- toplotni premik iz cilindra v avspuh ( toplote se ob manjšem predvžigu v visokih obratih bolj sprošča na izpušnem delu cilindra, namesto da se jo večina v vrhu cilindra) -> preprečevanje topljenja bata
- višanje toplote pri tem premiku povzroči hitrejše širjenje resonance v izpuhu in je tako izpuh lahko narejen za širše območje ( oz je resonanca bolj sinhrona z povišano hitrostjo bata pri visokih obratih kar pomeni da z istim izpuhom, ki načeloma deluje dobro pri nižjih obratih, z manjšanjem predvžiga povzročimo da motor efektivno doseže višje obrate kot bi jih)
Ti razlogi so večinoma uporabljeni pri big-bore cilindrih kjer je lažje ne povečati predvžig v visokih obratih kot pa izdelati izpuh za tako široko območje.
Tukajle je slika ki to jasno prikazuje za nekaj različnih CDI (desno spodaj PVL).
https://farm6.staticflickr.com/5557/148 ... 4b82_o.jpg
Na prvi pogled večina ljudi misli, da je predvžig z obrati manjši ker se krivulja niža. To je napačen koncept premišljanja, ker je na ordinati samo zapisano koliko stopinj pred (-) ali za (+) neko določeno pozicijo bata (ne vedno v ZML) se pojavi iskra.
Vzemimo za primer PVL graf: Pri 2000 obr/min piše skoraj +10°(pozitivnih!) pomeni kasneje pri obratu glede na gred (v neki določeni osnovni stopinji recimo 25° pred ZML (teoretično, nevem točnih ° ki so jih pri PVL mislili, pomensko pravilno -25°, po domače od ZML zavrtimo nazaj za toliko stopinj) in ne 10°pred ZML bata. Tako je predvžig dejansko -25° + 10°= -15° oz 15° pred ZML bata.
Ko pridemo na 4000 obr/min je ta predvžig še manjši oz od tiste pozicije bata malo nad 20° kasneje. Dobimo -5°predvžiga oz. kolikor so pri PVL imeli v mislih za osnovne stopinje in pozicijo. Zakaj je tako optimalno zgleda da motor v tem območju dela tako bolje (tudi odvisno od motorja, cilindra, izpuha, vztrajnosti,..).
Ko pridemo proti 12000 obr/min pa se predvžig čedalje bolj povečuje oz. od tiste osnovne pozicije ne prištevamo ampak še odštevamo, tako da je -25° - 2,5° = -27,5° kar pomeni VEČJI predvžig.
Tako mi je razložil doktoriran strojnik, podobno je pisalo v vsaki knjigi katera ima poglavje na temo predvžiga v sebi in mislim, da je po osnovnih fizikalnih razlogih čisto logično zakaj se mora predvžig povečati pri višjih obratih.
Upam da objava ni predolga, prosil pa bi za popravke saj sem pisal zadevo ob pol polnoči.