pa kaj se nek pametnega delaš... če poliraš lite ali kovane stavri, te ratajo bol švoh._buco_ napisal/-a:Hahahaha... fine izjave...
No, pa da vas vprašam, zakaj blajerca ne vzdrži oz se poruši ? Pich... ti verjetno veš, hočem še ostale slišat...
drugače pa da odgovorim na tvoje uprašanje... ojnica se neprestano razteza in krči (v enem obratu se 1x raztegne in 1x skrči), zato je potrebno dobro mazanje da ne pride do prevelikih nenadnih temperaturnih sprememb, kar bi pripeljalo do še večjega krčenja in raztezanja ojnice in posledica je lahko prevelika deformacija, ki lahko vodi do uničenja ojnice.
Drugače pa jo lahko poškoduje tudi batni obroček in slab- defekten valjček v ležaju- nastane razpoka in raztezanje/krčenje s časoma spet naredi svoje.
Zdej pa če je gdo kej kemika, bo vedu da se silnice materjala dost lepš širijo in krčijo in pri tem ne spreminjajo smeri, če niso prekinjene- torej če materjal ni poliran.
Je pa v tem kar je @Pich povedal tudi nekaj resnice. toda da ne bo gdo mislil da če bo spoliral ojnico da bo za vekomaj... predstavlite si kamen ki z nadzvočno hitrostjo prileti v ogledalo (oz. spolirano stvar) ali pa v kako bol grobo obdelano steklo.
v obeh primerih se steklo razleti.
Na uzdržljivost ojnice najbolj upliva materjal, s katerega je le-ta narejena.
če pa gledamo s tretjega zornega kota: ojnica oz. ceotna gred je prevlečena z oljem, ki zapolni že najmanjšo razpoko na ojnici in s tem jo ščiti pred "nadzvočnimi delci"- torej če ima ojnica razpoko, in če se ti v nekem roku utrga, j večja možnost da se je zaradi nenehnega raztezanja in krčenja, ki je večalo razpoko, kot pa zaradi "nadzvočnih" delcev, ki so "zajedali" razpoko.