APN6 težave z menjalnikom
-
- auspuh lager
- Prispevkov: 3
- Pridružen: Ne Okt 15, 2023 7:48 pm
APN6 težave z menjalnikom
Pozdravljen, pred kratkim se zamenjal ležaje na moji šterki in k sm use dol nazaj skp je vse štimal menjanik sm tko ročno probu in je delu, pol pa k sm zategnu šraufe je menjalnik ful trd in ne prestavla oz. una nožna ročka za šaltat se ne vrne v pozicijo kjer bi rabla bit, ko sm odtegnu šraufe in pogledu not je bil fedr menjalnika čist skp stisnjen. Zdej ne vem a sm dol kšno premal podložko al me kej druzga teži?
lp
lp
Re: APN6 težave z menjalnikom
Nisi pravilno podložil menjalnika in prestavne gredi
Re: APN6 težave z menjalnikom
Pozdravljeni,
pišem kar v to temo, da ne odpiram nove...
Imam Tomos apn 4, ki ima dodano 5. prestavo. Menjalnik deluje tako, kot mora, vendar med 4. in 5. prestavo ni nevtralnega položaja, kot med vsemi drugimi prestavami. Hod ročice menjalnika je med 4. in 5. prestavo enak, kot med drugimi.
Zanima me, kaj je lahko vzrok tega in ali je to potrebno popraviti, saj med vožnjo ni moteče.
Motorja nisem razstavljal, je v takem stanju, kot sem ga dobil.
Hvala za odgovore
Lp
pišem kar v to temo, da ne odpiram nove...
Imam Tomos apn 4, ki ima dodano 5. prestavo. Menjalnik deluje tako, kot mora, vendar med 4. in 5. prestavo ni nevtralnega položaja, kot med vsemi drugimi prestavami. Hod ročice menjalnika je med 4. in 5. prestavo enak, kot med drugimi.
Zanima me, kaj je lahko vzrok tega in ali je to potrebno popraviti, saj med vožnjo ni moteče.
Motorja nisem razstavljal, je v takem stanju, kot sem ga dobil.
Hvala za odgovore
Lp
Re: APN6 težave z menjalnikom
...med vsako prestavo je lahko"nevtralni" položaj, vendar ga moraš "ujeti"....ali pa da ti slučajno ostane v "nevtrali", če nisi dovolj odločen pri prestavljanju.
Edini pravi nevtralni položaj je med 1. in 2. prestavo, kjer je v gnani gredi tudi dodatna "luknjica" za kroglico pretičnega trna, da je pretični trn fiksiran v nevtrali. Če si našel nevtralo med ostalimi prestavami pomeni samo to, da nisi dovolj potisnil menjalniške ročice in se kroglica ni usidrala v za to namenjeno luknjo v gnani gredi za posamezno brzino, ampak je pretični trn ostal ravno na sredini med dvema brzinama. To sicer načeloma ni nič narobe, ni pa fino, če med prestavljanjem vržeš v "ler" in dodaš gas.... in se mašina zavrti v prazno.
Edini pravi nevtralni položaj je med 1. in 2. prestavo, kjer je v gnani gredi tudi dodatna "luknjica" za kroglico pretičnega trna, da je pretični trn fiksiran v nevtrali. Če si našel nevtralo med ostalimi prestavami pomeni samo to, da nisi dovolj potisnil menjalniške ročice in se kroglica ni usidrala v za to namenjeno luknjo v gnani gredi za posamezno brzino, ampak je pretični trn ostal ravno na sredini med dvema brzinama. To sicer načeloma ni nič narobe, ni pa fino, če med prestavljanjem vržeš v "ler" in dodaš gas.... in se mašina zavrti v prazno.
Re: APN6 težave z menjalnikom
... ravno imam podrto eno mašino, pa sem ti slikal gnano gred, kjer z izbijačem kažem na pozicijo nevtralnega položaja.
Re: APN6 težave z menjalnikom
Hvala za lepo razlago.Živnorc napisal/-a: ↑Ne Jan 14, 2024 8:10 pm ...med vsako prestavo je lahko"nevtralni" položaj, vendar ga moraš "ujeti"....ali pa da ti slučajno ostane v "nevtrali", če nisi dovolj odločen pri prestavljanju.
Edini pravi nevtralni položaj je med 1. in 2. prestavo, kjer je v gnani gredi tudi dodatna "luknjica" za kroglico pretičnega trna, da je pretični trn fiksiran v nevtrali. Če si našel nevtralo med ostalimi prestavami pomeni samo to, da nisi dovolj potisnil menjalniške ročice in se kroglica ni usidrala v za to namenjeno luknjo v gnani gredi za posamezno brzino, ampak je pretični trn ostal ravno na sredini med dvema brzinama. To sicer načeloma ni nič narobe, ni pa fino, če med prestavljanjem vržeš v "ler" in dodaš gas.... in se mašina zavrti v prazno.
Med vsemi prestavami se da lepo ujeti nevtralo, med 4. in 5. prestavo pa ne najdem točke, kjer bi se kolo vrtelo neodvisno od motorja. Ali je mogoče, da je zobnik 5. prestave narobe obrnjen? Čeprav se mi čudno zdi, da je v tem primeru sploh mogoče prestaviti iz 4. v 5. ne da bi se kaj zlomilo...
Re: APN6 težave z menjalnikom
... težko je ujeti "nevtralo" med posameznimi prestavami... če se lepo šalta med 4. in 5. prestavo, pomeni, da ni nič narobe z menjalnikom, samo ujel nisi tistega 0,5mm lufta med zobniki, ko zatič pretičnega trna spusti recimo zobnik 4. prestave, ko šaltaš in takoj skoči v 5. prestavo. ... poskušaj se potruditi prestavljati ročico po 1mm gor/dol (ko ti spusti iz 4. brzine) in rukaj kolo naprej -nazaj ... ni hudič, da ti enkrat ne bi uspelo.
Zobnik 5. brzine načeloma lahko obrneš narobe... ampak bi bila v menjalniku šlamastika, ko bi ti plesali zobniki 3mm levo-desno po gnani gredi ... bi se čutilo in slišalo, da je nekaj narobe v menjalniku, ko bi se zobniki drgnili med seboj. Takoj bi se to čutilo. Imaš v tehničnem arhivu narisano, kako se pravilno obrne vse skup in podloži na ustrezne zračnosti, da menjalnik deluje optimalno.
Gnana gred naj bi imela cca 0,1-0,2mm zračnosti v blokih, sami zobniki (na gnani gredi) med seboj tudi cca 0,2mm (ko jih stisneš s tisto debelo podložko na koncu za zobnikom 5. prestave)
Ravno tako ( 0,2mm) naj bi imela tudi primarna gred (piramida) in tudi prestavna ter zagonska gred.
...motorna gred pa nekje cca 0,05 - 0,1mm.
Vem, da sem ti morda napisal nemogoče stvari, ampak tako mora biti, da ti moped deluje kolikor toliko optimalno.
...ekola, kako je pravilno obrnjen zobnik...in podložke za pravilno zračnost 0,2mm ..potem pride še tista "debela " podložka in še podložke za doseganje aksialne zračnosti gredi .. zračnost "piramide" pa lahko samo čutiš takole, da jo malo premakneš s prstom gor-dol, da čutiš malenkost zračnosti. To lahko narediš samo brez ležaja sklopke...
Zobnik 5. brzine načeloma lahko obrneš narobe... ampak bi bila v menjalniku šlamastika, ko bi ti plesali zobniki 3mm levo-desno po gnani gredi ... bi se čutilo in slišalo, da je nekaj narobe v menjalniku, ko bi se zobniki drgnili med seboj. Takoj bi se to čutilo. Imaš v tehničnem arhivu narisano, kako se pravilno obrne vse skup in podloži na ustrezne zračnosti, da menjalnik deluje optimalno.
Gnana gred naj bi imela cca 0,1-0,2mm zračnosti v blokih, sami zobniki (na gnani gredi) med seboj tudi cca 0,2mm (ko jih stisneš s tisto debelo podložko na koncu za zobnikom 5. prestave)
Ravno tako ( 0,2mm) naj bi imela tudi primarna gred (piramida) in tudi prestavna ter zagonska gred.
...motorna gred pa nekje cca 0,05 - 0,1mm.
Vem, da sem ti morda napisal nemogoče stvari, ampak tako mora biti, da ti moped deluje kolikor toliko optimalno.
...ekola, kako je pravilno obrnjen zobnik...in podložke za pravilno zračnost 0,2mm ..potem pride še tista "debela " podložka in še podložke za doseganje aksialne zračnosti gredi .. zračnost "piramide" pa lahko samo čutiš takole, da jo malo premakneš s prstom gor-dol, da čutiš malenkost zračnosti. To lahko narediš samo brez ležaja sklopke...
Re: APN6 težave z menjalnikom
Sem danes še nekajkrat poskusil, zelo natančno, po milimetrih...
Tudi ko je ročica v položaju, kjer bi morala biti nevtrala (med 4. in 5. prestavo), se kolo vrti skupaj z motorjem. Očitno 5. zagrabi prej, kot 4. spusti, ampak se mora oboje zgoditi skoraj v istem trenutku, ker pri menjavi ni nenavadnih zvokov.
Tudi ko je ročica v položaju, kjer bi morala biti nevtrala (med 4. in 5. prestavo), se kolo vrti skupaj z motorjem. Očitno 5. zagrabi prej, kot 4. spusti, ampak se mora oboje zgoditi skoraj v istem trenutku, ker pri menjavi ni nenavadnih zvokov.
Re: APN6 težave z menjalnikom
Ne more 5. zagrabiti prej, kot 4. spusti, ker bi se vse polomilo, ker primarna gred (piramida) s fiksnimi zobniki stalno nalega na zobnike na gnani gredi. Vsi zobniki se stalno z različno hitrostjo vrtijo po gnani gredi, kot jim narekuje prestavno razmerje med posameznimi brzinami in ko prestaviš iz ene brzine v drugo, mora zatič najprej pasti iz enega zobnika vmes v "prazen prostor" med dvema sosednjima zobnikoma in se potem usidrati v utore naslednje brzine (zobnika)... nato se gnana gred vrti s tistim prestavnim razmerjem, v katerem zobniku (prestavi) je zagozden zatič.
Poglej prvo sliko v mojem prejšnjem postu, ko se vidi 6 utorov v zobniku 5. prestave. ... tu v te utore se zagozdi tisti zatič. Če bi zatič ostal v dveh zobnikih hkrati, bi polomilo ali zatič ali pa zobnike. Ti utori so ožji od zobnika ravno toliko, da ko daš skupaj dva sosednja zobnika, da je vmes med njima toliko prostora, kolikor je debel zatič + nekaj desetink mm zračnosti.... utori v zobnikih pa so široki toliko, kolikor je širok zatič.
Če ne moreš spati zaradi tega, pa da se prepričaš, če je vse o.k., odstrani zajlo sklopke, aksialni ležaj sklopke, in odstrani desni pokrov mašine, potegni ven "piramido", pa poglej v notranjost, kako so zloženi zobniki.
Več ti ne znam pomagati takole.
Poglej prvo sliko v mojem prejšnjem postu, ko se vidi 6 utorov v zobniku 5. prestave. ... tu v te utore se zagozdi tisti zatič. Če bi zatič ostal v dveh zobnikih hkrati, bi polomilo ali zatič ali pa zobnike. Ti utori so ožji od zobnika ravno toliko, da ko daš skupaj dva sosednja zobnika, da je vmes med njima toliko prostora, kolikor je debel zatič + nekaj desetink mm zračnosti.... utori v zobnikih pa so široki toliko, kolikor je širok zatič.
Če ne moreš spati zaradi tega, pa da se prepričaš, če je vse o.k., odstrani zajlo sklopke, aksialni ležaj sklopke, in odstrani desni pokrov mašine, potegni ven "piramido", pa poglej v notranjost, kako so zloženi zobniki.
Več ti ne znam pomagati takole.
Re: APN6 težave z menjalnikom
Razumem. Očitno je ob zatiču v nevtrali tako malo zračnosti, da jo je nemogoče ujeti.
Hvala za pomoč.
Lp
Hvala za pomoč.
Lp