Tomos 50cc racer

Predstavite nam svoj projekt
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 275
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

Zanimivo, da si varil po TIG...
..dodajni material si dal za SL (Ni - osnova)...al običajno žico, recimo ala TIG-Mo?...se ni nič penilo?..oz. nastajale pore?

..pa zelo bi pohvalil krojenje aluminijeve pločevine. Si jo varil, lotal, lepil? Zgleda zelo Lepo.
Ziga74
auspuh lager
Prispevkov: 17
Pridružen: To Sep 22, 2020 10:26 pm

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a Ziga74 »

Za varjenje gize-gusa po TIG postopku sem uporabil inox žico, za rebra cilindra pa navadno varilno žico.
Penilo se ni, ampak pozoren moraš biti, da ti gus ne poči.
Kar se tiče aluminija je vse varjeno ravno tako po TIG postopku. Rezervoar sem nato odznotraj oblil z epoxijem v primeru kakšne majhne nevidne luknjice.
golnar
Mojster
Prispevkov: 1734
Pridružen: Po Apr 19, 2010 11:29 pm

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a golnar »

Odlično, se vidi da je veliko truda vloženega in izdelano tako kot treba.
"It is remarkable how similar the pattern of love is to the pattern of insanity."
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Veselje pogledat. Kapo dol :)
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 275
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

Ziga74 napisal/-a: Pe Jun 23, 2023 1:13 pm hvala!
6. stopenjski menjalnik bom v veliki verjetnosti dal delati oz. kupil od krča, saj želim, da se menjalnik 'začne' z original 2. prestavo, tako bo motor lahko primeren za grobnik kot tudi za npr. gorske dirke( povečanje razmerja prednjega in zadnjega zobnika).
razmerja zobnikov bodo:
1.P: 15-34
2.P: 22-35
3.P: 25-31
4.P: 27-29
5.P: 28-27
6.P: 31-28

na sedež sem prilepil izolacijsko peno, ki jo lahko kupiš v vsakem merkurju. Zaenkrat sem zadovoljen, je pa res, da se ta s časom spešta in jo je treba zamenjati. Hvala za info, bom pogledal.
kar se tiče mostička in reber je vse varjeno po TIG postopku. Mostiček se pa pravzaprav drži skoraj da sam v cilindru saj je oblikovan v konus, zavaril sem ga le odzadaj, da nemore it iz cilindra. tako sem naredil že 4 cilindre in skratka dela brez kakršnega koli problema.
lp, Žiga
... če ne smetim preveč tvoje teme, bi imel še kako vprašanje... v bistu ne toliko vprašanje, bolj debato...

Sam imam tudi namen dati v mašino 6 st. menjalnik, samo jaz bom imel za "dnevno" uporabo...in ne za dirke, in se mi zdi speljevati z 2. brzino kar malo mater za sklopko. Zamislil sem si svoja prestavna razmerja, potem pa prišel do zaključka, da so skoraj v piko enaka AM6 (Minarelli) ...in sem potem vzel kar original Minarelli razmerja, ki so že preskušena (da ne odkrivam tople vode). (prva brzina AM6 je ravno nekje na sredini med 1. in 2. Tomos prestavnega razmerja)
..če te zanima, sem si celo risal neke "grafike" za lažjo presdtavo)
Prestavna razmerja-Model.pdf
(94.7 KiB) Prenešeno 42 krat
Ali si dal narediti tudi zobnik za kurbel, al bo to vžiganje "na porivaje" ;)

Tercialni (verižni) prenos se mi zdi tudi precej kratek na sliki. Zadnji verižnik se mi zdi kot cirkular šajba :shock: ... sem najprej mislil, da imaš primarni prenos od CTX, potem pa sem šel šteti zobe, pa imaš klasični prenos. Verjetno je ta prenos gor za gorko dirko.

Okvir si kaj ojačal?... sem videl že nekaj zlomljenih APN6 ... ampak verjetno bolj zaradi offroad vožnje

...glede mostička v izpušnem kanalu: Nekdo je že tu na forumu omenjal, da ga je privaril s postopkom laserskega varjenja. .... Tudi sam sem že razmišljal o tem, pa sem pomislil, če bi ga poskusil zalotati (trdi srebrov lot), ki kapilarno zalije spoj po celi površini. Moral bi poskusiti na kakem zanič cilindru, pa upam, da temperatura ne bi vplivala na strukturo sive litine. Ne vem sicer, katera litina je... ampak po moji logiki je skoraj 100% verjetno nodularna (se vidi, ko stružiš).. pa pri lotanju moraš segreti širše območje, ne samo točkovno, kot je to pri TIG ali laserskem varjenju....zato imam malo dvomov o tem.

... pa da ti ne težim preveč o peni za sedež.. :D ... sem poiskal, kje sem jo kupil v Lj. ... firma EX-MEGA d.o.o. na Kodeljevem v Lj. Verjetno jo imajo še kje, ampak tu mi je bilo "spotoma". ... to peno ti omenjam še enkrat samo zato, ker jo boš moral slej ko prej zamenjati (moje izkušnje) ..res je edina stvar, ki je primerna za sedež na "race mašini".

Drugače pa se veselim reportaže nadaljevanja projekta...ali pa kak preskus mašinke.. ;)
Ziga74
auspuh lager
Prispevkov: 17
Pridružen: To Sep 22, 2020 10:26 pm

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a Ziga74 »

Za dnevno uporabo je seveda menjalnik, kot sem si ga sam zamislil neuporaben in neprimeren, tako kot si pa sam napisal glede minarelija se strinjam, čeprav po mojem mnenju bi bil original tomosov z daljšo prvo in dodano 6. Prestavo popolonma dovolj. Spet odvisno kakšen setup boš imel.
Vžiganje bo na porivanje, osevino sem odstranil in začepil blok. :D
Na sliki je najbrš še star tercialni prenos...takrat sem imel 11-44 ker drugače nisem uspel loviti obratov( motor ni imel dovolj moči v nizkih obratih da bi jih premagal ). Sedaj imam 13-38 kar so vseeno malce krajši kot original ampak dovolj dolgi, da ko vgradim 6.prestavo bo prej zmanjkalo ravnine kot pa da bo prišel motor v konec. Zobnike sem kupil v TehImpex-u( surovce) in nato vrtal luknje za vijake in "okras".
Okvir je pod rezervoarjem ojačan z kvadratnim profilom katerega skoraj da ni videt. Ojačal sem jo predvsem zato, da se zadek in rezervoar nebo lomil oz. pokal, kajti okvir se med vožnjo kar močno zviva.

Glede varjenja mostička...
Mostiček mora biti konkretno pritrjen v cilinder saj se pojavi težava že pri samem struženju na mero. Kaj več o drugih načinih varjenja mostička ti pa žal nznam povedati, saj sem poskušal variti le po TIG in ta se je odrezal odlicno.

Glede pene pa hvala, bom poiskal in najvrjetneje tudi nabavil, saj se je obstoječa že precej znucala :lol:

Me veseli, v kratkem bo test😁😁😁
Ziga74
auspuh lager
Prispevkov: 17
Pridružen: To Sep 22, 2020 10:26 pm

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a Ziga74 »

Takole, včeraj sem ga peljal na dyno test...pod pričakovanj :roll: ,ampak se ne predamo! :D
Še par popravkov bo treba da ga bom spravil nad 10hp na kolesu.
Trenutno je okoli 8.5 na kolesu, 11 na motorju.
Zaradi nadmorske višinske razlike(300m) sem moral ponovno nastaviti vplinjač, na grafu je to lepo videti. Iz 122 sem dizo zamenjal najprej na 120 nato na 118. Najlepše je delal motor z 120.
Brez dyno mize teško veš kje si, še posebno pa jaz saj nisem testiral oz probal nobenega podobnega motorja da bi lahko primerjal.
Spremenil bom glavo, izpuh, pravilno nastavil vplinjač in pravilno nastavil vžig z stroboskopom(sedaj je nastavljen na očke natanco :lol: )
Sem pa zadovoljen z krivuljo. Motor ima lep ter linearen razpon moči v obratih, ni nebene luknje ali kaj podobnega.

Za dyno test se moram zahvalit Kristjanu Peljhanu, kateri me je velikodušno sprejel in povabil na test.
Ima tudi instagram profil: two_stroke_passion_tuning
Priponke
APN6 Žiga Rovtar 1.7.2023.PNG
Ziga74
auspuh lager
Prispevkov: 17
Pridružen: To Sep 22, 2020 10:26 pm

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a Ziga74 »

takole...motor sem končal že konec junija a nisem nič objavljal. prilagam slike končanega projekta, sledilo je srečanje starodobnikov v Novi Gorici in najpomembenjše Grobnik v začetku septembra, o katerem bom napisal kaj več v naslednjem odgovoru.
Priponke
20230821_200301.jpg
20230821_200228.jpg
20230821_200205.jpg
20230821_200135.jpg
20230821_200120.jpg
20230821_200104.jpg
Ziga74
auspuh lager
Prispevkov: 17
Pridružen: To Sep 22, 2020 10:26 pm

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a Ziga74 »

kot sem prej omenil je sledil grobnik, katerega sem se po pravici kar malo bal, kaj bo z motorjem, kako se bo obnašal, in ali bo sploh zdržal saj sem slišal veliko glede grobnika in zračno hlajenih 50cc cilindrov.

bili so 3 treningi na dan nedelje ter dirka na dan ponedeljka, katere se nisem udeležil, zaradi napovedanega slabega vremena.
Najprej sem poskusil nastaviti vplinjač v boksih, a motor ni in ni hotel delati. močno je trokiral in sploh ni razvil obratov, ko sem pa prišel na progo se je motor ogrel kot se še nikoli do sedaj ni in začel delati brezhibno.

PRVI TRENING:
prvi trening sem naredil le dobre 3 kroge preden je motor stisnil. Imel sem premajhno dizo...120

DRUGI TRENING:
na drugem treningu sem uporabljal dizo 122 in motor je zopet stisnil v zadnjem krogu...mislil sem že da bo konec a smo ponovno motor razdrli, pohonali in nazaj zložili.

TRETJI TRENING:
v tretjem treningu sem uporabil dizo 124 in motor je deloval brez nobenih težav. Trening sem v celoti odpeljal,in motor je zdržal!!
vgrajeno sem imel še 5.prestavni menjalnik, saj sem 6-topenjkega dobil le kakšen slab mesec nazaj.
končna hitrost je bila 117km/h, z šeststopenjskim in malce dodelav pa bi morala biti okrog 130.


prilagam še par slik iz grobnika:
Priponke
Snapchat-667928197.jpg
received_6758998267548526.jpeg
FB_IMG_1695456455345.jpg
_MG_5140.jpg
apn4m
vplinjač
Prispevkov: 447
Pridružen: Sr Dec 30, 2015 8:56 pm
Kraj: Col nad Ajdovščino

Re: Tomos 50cc racer

Odgovor Napisal/-a apn4m »

Svaka čast za projekt, sem te videl v Gorici avgusta, lepo speljan projekt, kaj sledi?
Odgovori