Magnet in elektrika za E90

Vse kar se tiče mopedov
Odgovori
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 275
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

... ah... ne, ne.... sem samo firbcal po e-bay, da sem videl, kaj zdaj prodajajo, pa sem prvo stvar prilepi.
...itak je overkill.... ampak pri kitajcih, če piše, da je 100A, bi se upal obremeniti s 50A.... da pa to ziher dela dlje časa, pa ne bi obremenil z več kot 20A 🤣
... pa cena je sam kak evro razlike....

...pa LiFePo4 imajo nazivno napetost 3,2V, kar pomeni 4serijsko vezane 12,8V, polni se jih pa lahko komot z napetostjo, ki jo daje sistem polnjenja pri avtomobilih ali motorjih....in te celice so zelo trpežne.
...18650 LiION pa imajo višjo nazivno napetost 3,6V....

Sicer pa da ne smetim po temi, je bilo že vse to napisano pred časom, kot je dal link @automatic_7
TilenXp
zažgan bat
Prispevkov: 76
Pridružen: So Apr 16, 2011 12:22 pm

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a TilenXp »

Ok, če ne bo šlo drugače bom poskusil z 12v. Trenutno sem z enim zmenjen da se dobiva v petek in mi proda original in bom videl kako se obnese.

Ima kdo podatek za špulo katero uporabit oz katera bi bila uporabna kopija?

Sicer pa ali nista dva razločna štroma na puchshopu?

https://www.puchshop.de/en-gb/puch-engi ... h-12v.html

In

https://www.puchshop.de/en-gb/puch-engi ... h-12v.html


Mi zna kdo povedat razliko enga ali druzga?
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 275
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

...jaz bom kupil tule:
https://www.zundappie.nl/Compleet-Kokus ... 25cc-175cc
poštnina je 25,50€
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 366
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

Gledena to da se je razvilo malo debate okrog tega bom kar tukaj napisal (prebral sem tudi temo ki jo je dal @avtomatic_7 na linku).

Kako je glede vezave Li/po/ion/fe baterj na mopedih.

Iz dni ko sem se malo z modelčki dajal vem le to da posamezna celica nesme past pod 3.3 in da rabijo vse stalno imet enako napetost zato sem imel posebej za polnjenje tudi balanser ( star polnilec še ni imel te opcije).

Teli BMS-i iz linka ima tudi možnost balansiranja pri praznenju ? Je to sploh potrebno ? Na modelčkih kakor vem tega pri praznenju ni.

V osnovi BMS omogoča enakomerno polnjenje/praznenje vseh celic, + varovanje za prenizko oz. visoko napetostjo ali ima to noter vgrajeno tudi kakšno regulacijo napetosti polnjenja ? Ali zadeva pač noter daje toliko kakor štrom in je iz tega razloga potrebno spredaj dat reglerček kot je prilepil @ro-bi pa seveda greatz ac-dc.

Kaj pa celice ali pridejo v postev samo liFE ker so manj občutljive ali bi lahko z BMS-om montiral npr. LiPo...sej a je konec koncev kej drugače kot polnjenje na polnilec kot pri modelčkih.

Če je preveč mimo teme naj se briše, tudi štromar nisem in vem le osnove zato se opravičujem če je tule kakšno neumno vprašanje 😀
Zadnjič spremenil Aljaž555, dne To Feb 15, 2022 12:18 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 275
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

Sem modelar...imam na kile LiIon... LiPo ... LiFePO4.....

... primerne so LiFePO4.... načeloma, bi jih lahko tudi brez balanserja polnil, če bi bile popolnoma enake s popolnoma enako notranjo upornostjo .... balanser samo odpravlja to razliko pri polnjenju..... pri praznjenju tega ni.
LiFePo4 imajo 4 serijsko vezane (4S) popolnoma enako napetost, kot 12V Pb akumulator.... tudi polni se jih približno enako.... načeloma BMS niti ni potreben.
... smo že iz 12V Pb akuja dobesedno "prelili" v 4S LiFe direktno ... brez česarkoli.... pa ni nič počilo...
LiFe so najbolj trpežne celice tega segmenta.
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

BMS mora biti tak, da jih balansira med polnjenjem. Nima pa noben bms omejitve skupne napetosti in jo moraš omejit sam. Balansirajo se pa, ko so do konca polne .
LIPO so sicer cenejše, lažje, ampak BMSi so vsi narejeni al na lifepo al na li ion in če daš bms za li ion na lipo, ti jih bo napihnilo, ker li ion gre pri praznjenju bolj globoko, česar pa lipo ne prenesejo
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 275
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

..točno tako, kot si napisal.
LiPO so čisto preobčutljive, niti napetost ni primerna, imajo 3,7V / celica, LiION imajo 3,6V /cell, LiFePO4 pa 3,2 V in so edine primerne za ta namen. Tudi BMS mora biti za 3,2V /cell (kot sem že dal link prej).
LiFePO4 so pa po mojih izkušnjah za ta denar najboljše ravno A123, kot sem tudi dal link...
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 366
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

Dobro hvala saj sta mi ubistvu na vse odgovorila. @Živnorc potem si ti ubistvu probal priklopit life brez BMS kar direkt na štrom (z reglerjem in greatz mostičkom) pa je delovalo. Vrjetno bi na račun BMS-a pridobil še nekaj dodatne varnosti in življenske dobe baterije. Bom imel v mislih tole za modernizacijo kakega štroma z baterijo.
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 275
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

... direkt na akumulator v avtomobilu, ko je prižgan, ima višjo napetost, ko alternator deluje.... brez BMS... brez Gretz mostičkov... ker je itak DC napetost (ne sme biti izmenična)... ampak to smo naredili parkrat, ko smo pozabili polnilnik doma...
..mora pa biti na izvoru višja napetost od akujev (zato prižgan avto), ki jih polniš, drugače ne gre.... isto kot da imaš dva soda za vodo, enega praznega, drugega polnega...in če ju povežeš s šlauhom, se voda prelije iz enega soda v drugega, dokler se nivoja ne izenačita, razen, če je en sod višji od drugega , da ima večji tlak (ali pa da v prvi sod stalno dotakaš vodo)...ampak samo toliko večji, da se tvoj sod napolni do vrha.... isto... samo, da je tu voda... po kablih gre pa štrom... ... po domače napisano...
... če pa polniš štiri sode (kot štiri LiFe celice - 4S) , se pa znajo neenakomerno polniti, to pa moraš regulirati s pipicami, da gre povsod enako... pri štromu pa to dela BMS...

Sej vem, da ti je vse jasno.... rad se izrazim še na kak drug način...😉
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 366
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: Magnet in elektrika za E90

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

Živnorc napisal/-a: To Feb 15, 2022 1:38 pm ... direkt na akumulator v avtomobilu, ko je prižgan, ima višjo napetost, ko alternator deluje.... brez BMS... brez Gretz mostičkov... ker je itak DC napetost (ne sme biti izmenična)... ampak to smo naredili parkrat, ko smo pozabili polnilnik doma...
..mora pa biti na izvoru višja napetost od akujev (zato prižgan avto), ki jih polniš, drugače ne gre.... isto kot da imaš dva soda za vodo, enega praznega, drugega polnega...in če ju povežeš s šlauhom, se voda prelije iz enega soda v drugega, dokler se nivoja ne izenačita, razen, če je en sod višji od drugega , da ima večji tlak (ali pa da v prvi sod stalno dotakaš vodo)...ampak samo toliko večji, da se tvoj sod napolni do vrha.... isto... samo, da je tu voda... po kablih gre pa štrom... ... po domače napisano...
... če pa polniš štiri sode (kot štiri LiFe celice - 4S) , se pa znajo neenakomerno polniti, to pa moraš regulirati s pipicami, da gre povsod enako... pri štromu pa to dela BMS...

Sej vem, da ti je vse jasno.... rad se izrazim še na kak drug način...😉
Aja na avtu si to probal potem seveda direkt na baterijo DC, sem mislil da si na mopedu vezal ko rabiš sam dodelat DC del štroma ker je vse na AC če ni baterije. Drugače je pa taka razlaga čist ok za nas trdoglavce ko gre včasih kaj težko v glavo po "domače" :lol: Iskreno mi samo za ta BMS ni bilo jasno ker se s tem nisem nikoli ukvarjal pri modelarstvu imaš (vsaj danes) vse plug&play samo priklopiš na polnilec nastaviš ostalo gre pa vse avtomatsko.
Odgovori