Obnova Tomos APN 4
Objavljeno: Pe Sep 17, 2021 1:34 am
Pozdravljeni vsi skupaj.
Pred leti sem v forumu "Moj moped" že predstavil mojega APN-a. Tudi v "Delavnici" sem postavil par vprašanj. V tej temi pa bi rad predstavil obnovo.
Če začnem spredaj.
- Sprednje platišče z zavorami je dobro ohranjeno. Razstavil sem zavore, jih dobro očistil in ponovno sestavil. Manjka mi kompletna os, ker sem pomotoma naročil prekrartko.
Blatnik je ok, malo spraskan, a me ne moti.
- Vilice so potrebne generalnega servisa in od dveh slovenskih podjetij, ki se s tem ukvarjajo nisem dobil odgovora. Sumim, da so rahlo ukrivljene, morda tudi križi. Na teleskopih so poškodbe od prejšnjega lastnika, ki jih je očitno sam poskusil poravnati. Upam, da jih je še možno rešiti. Vendar še vedno delujejo, ne blokirajo in so zaenkrat še nedeljsko vozne.
- Krmilo je odlično ohranjeno. Krom sem le spoliral. Odločil sem se za novejši tip ročk z integriranimi stikali, ker bi rad montiral smernike in stop luč tudi na sprednji zavori.
Sprednja luč je zaenkrat kitajska, ker ugodne originalne trenutno nisem našel.
Kupil sem klasične, kar lepe smernike.
- Tank in ogrodje sta dobro ohranjena.
Nožne opore sem kupil nove, nosilec opor sem na novo prebarval, kot tudi zavorni vzvod.
Prtljažnik sem lepo spoliral.
Zadnja luč je kompletno obnovljena.
Sedež potrebuje novo prevleko, ostalo je v dobrem stanju.
Originalni zadnji amortizerji so na žalost brez olja in sem naročil nove, MKX, ki so verjetno kitajski, a vseeno upam, da so boljši od starih, ki niso imeli več nobene funkcije. Ob priliki jih dam obnoviti, do takrat pa se bom zadovoljil z na videz precej podobnimi in delujočimi novimi.
- Zadnje platišče je malenkost slabše ohranjeno kot sprednje. Na obroču je nekaj več rjavih pik, ki jih bo morda poliranje odstranilo. Vendar me ne moti preveč.
Zadnja zavora je dobra in sem jo le dobro očistil.
Imam kompletno novo os, manjka mi le zobnik, ker je stari že precej iztrošen.
- Na voljo imam dva izpuha. Laser, s protikonusom, ki se je dobro obnesel, in Lipnik, ki je bil odličen, a zavrnjen na tehničnem in od takrat v neuporabi. Po prenovi ga bom ponovno montiral. Oba bom na novo barval.
- Stari agregat je bil APN s cilindrom od T14, brušen na 39mm. Glava prav tako od T14, dober mm znižana. Vplinjač Bing 12. Vgrajena je 5. prestava. Prenos na zobnikih je bil 11/27. Elektrika 6V.
Nova mašina je zelo podobna. Prav tako ima T14 cilinder, ki pa je brušen na 38.5mm, T14 glavo, Bing 12, 5. prestavo. Razlika je, da je generalno obnovljena, z novimi ležaji, semeringi ... in 12V 50W elektriko.
Kolikor mi je znano, kanali niso piljeni.
Komaj čakam, da končno naberem še ostale dele, da se lahko lotim sestavljanja.
Manjka mi splet kablov, utripalka in regulator, sprednja os, zadnji zobnik, veriga in verjetno še kakšna malenkost.
Prilagam par slik trenutnega stanja.
Pred leti sem v forumu "Moj moped" že predstavil mojega APN-a. Tudi v "Delavnici" sem postavil par vprašanj. V tej temi pa bi rad predstavil obnovo.
Če začnem spredaj.
- Sprednje platišče z zavorami je dobro ohranjeno. Razstavil sem zavore, jih dobro očistil in ponovno sestavil. Manjka mi kompletna os, ker sem pomotoma naročil prekrartko.
Blatnik je ok, malo spraskan, a me ne moti.
- Vilice so potrebne generalnega servisa in od dveh slovenskih podjetij, ki se s tem ukvarjajo nisem dobil odgovora. Sumim, da so rahlo ukrivljene, morda tudi križi. Na teleskopih so poškodbe od prejšnjega lastnika, ki jih je očitno sam poskusil poravnati. Upam, da jih je še možno rešiti. Vendar še vedno delujejo, ne blokirajo in so zaenkrat še nedeljsko vozne.
- Krmilo je odlično ohranjeno. Krom sem le spoliral. Odločil sem se za novejši tip ročk z integriranimi stikali, ker bi rad montiral smernike in stop luč tudi na sprednji zavori.
Sprednja luč je zaenkrat kitajska, ker ugodne originalne trenutno nisem našel.
Kupil sem klasične, kar lepe smernike.
- Tank in ogrodje sta dobro ohranjena.
Nožne opore sem kupil nove, nosilec opor sem na novo prebarval, kot tudi zavorni vzvod.
Prtljažnik sem lepo spoliral.
Zadnja luč je kompletno obnovljena.
Sedež potrebuje novo prevleko, ostalo je v dobrem stanju.
Originalni zadnji amortizerji so na žalost brez olja in sem naročil nove, MKX, ki so verjetno kitajski, a vseeno upam, da so boljši od starih, ki niso imeli več nobene funkcije. Ob priliki jih dam obnoviti, do takrat pa se bom zadovoljil z na videz precej podobnimi in delujočimi novimi.
- Zadnje platišče je malenkost slabše ohranjeno kot sprednje. Na obroču je nekaj več rjavih pik, ki jih bo morda poliranje odstranilo. Vendar me ne moti preveč.
Zadnja zavora je dobra in sem jo le dobro očistil.
Imam kompletno novo os, manjka mi le zobnik, ker je stari že precej iztrošen.
- Na voljo imam dva izpuha. Laser, s protikonusom, ki se je dobro obnesel, in Lipnik, ki je bil odličen, a zavrnjen na tehničnem in od takrat v neuporabi. Po prenovi ga bom ponovno montiral. Oba bom na novo barval.
- Stari agregat je bil APN s cilindrom od T14, brušen na 39mm. Glava prav tako od T14, dober mm znižana. Vplinjač Bing 12. Vgrajena je 5. prestava. Prenos na zobnikih je bil 11/27. Elektrika 6V.
Nova mašina je zelo podobna. Prav tako ima T14 cilinder, ki pa je brušen na 38.5mm, T14 glavo, Bing 12, 5. prestavo. Razlika je, da je generalno obnovljena, z novimi ležaji, semeringi ... in 12V 50W elektriko.
Kolikor mi je znano, kanali niso piljeni.
Komaj čakam, da končno naberem še ostale dele, da se lahko lotim sestavljanja.
Manjka mi splet kablov, utripalka in regulator, sprednja os, zadnji zobnik, veriga in verjetno še kakšna malenkost.
Prilagam par slik trenutnega stanja.