Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Dober dan vsem skupaj.
Za letošnji zimski projekt sem si izbral obnovo moje 4ke. Na njej imam "podvozje" od elektronika, t.j. obe platišči z zavornimi bobni, spredaj vilice Paioli in zadaj amortizeji.
Pred dnevi sem se lotil zadnjih amortizerjev, jih razstavil in ugotovil, da jih ni možno odpreti, da bi v njih zamenjal olje.
Glavno vprašanje v tej temi je, ali je možno in smotrno v telo amortizerja izvrtati luknjo (6mm) in navariti matico M6, ki bi jo uporabil za neke vrste servisno odprtino, ki bi jo lahko zaprl z vijakom in o-ringom.
V primeru, da bi se za kaj takega odločil, kako bi res najbolje odstranil staro olje. Ali bi bilo pametno oprati notranjost z nafto/bencinom? Ali bi s tem škodil delom v notranjosti, raznim semeringom, o-ringom ...
Seveda bi bil dobrodošel tudi podatek, koliko olja sploh naliti nazaj.
Idejo sem na hitro skiciral.
Za letošnji zimski projekt sem si izbral obnovo moje 4ke. Na njej imam "podvozje" od elektronika, t.j. obe platišči z zavornimi bobni, spredaj vilice Paioli in zadaj amortizeji.
Pred dnevi sem se lotil zadnjih amortizerjev, jih razstavil in ugotovil, da jih ni možno odpreti, da bi v njih zamenjal olje.
Glavno vprašanje v tej temi je, ali je možno in smotrno v telo amortizerja izvrtati luknjo (6mm) in navariti matico M6, ki bi jo uporabil za neke vrste servisno odprtino, ki bi jo lahko zaprl z vijakom in o-ringom.
V primeru, da bi se za kaj takega odločil, kako bi res najbolje odstranil staro olje. Ali bi bilo pametno oprati notranjost z nafto/bencinom? Ali bi s tem škodil delom v notranjosti, raznim semeringom, o-ringom ...
Seveda bi bil dobrodošel tudi podatek, koliko olja sploh naliti nazaj.
Idejo sem na hitro skiciral.
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Ali si prepričan da jih ni mogoče razstaviti? Sicer ne poznam amortizerjev od E90 vendar nekako so jih morali spraviti skupaj in takrat so se zadeve še delale tako da se jih je dalo servisirati in ne tako da so zapečatene kot zdajšnje kitajska jajca
-
- vplinjač
- Prispevkov: 451
- Pridružen: Če Jun 26, 2014 12:19 pm
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
E90 amortizerjev(sebac) se ne da razstaviti.. Ker so tovarniško zaprešane šalčke na vrhu..
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Ja, tudi jaz sem presenečen in razočaran, a tako pač je.
Ali ima kdo mnenje glede tega, ali je pametno vrtati luknje v amortizerje in improvizirati servisno odprtino?
Sam sem mnenja, da nimam kaj izgubiti. Amortizerji so brez olja in kot taki zanič. V najslabšem primeru bodo še vedno brez olja in z majhno luknjo, v najboljšem pa bodo spet funkcionalni in jih bom lahko servisiral.
Seveda bi mi pomagal kakšen nasvet. Naprimer, kje bi bilo najbolje vrtati, kako odstraniti ostanek starega olja, koliko in katero olje bi uporabil ...
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Zapigan rob se odstruži, postruzi globji utor in nazaj zapiga po obnovi.
Ce nimas pravega orodja raje odnesi v amontizer.si Dol pri Ljubljani, cena 60€, obnovijo in prebarvajo.
Ce nimas pravega orodja raje odnesi v amontizer.si Dol pri Ljubljani, cena 60€, obnovijo in prebarvajo.
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Hvala za odgovor filius.
Seveda doma nimam pravega orodja in sam česa takega nisem sposoben. Tudi nasvet, da je take stvari najbolje prepustiti profesionalcem, je na mestu in ga sprejmem.
Mi pa ne da miru misel, da bi bilo takšno popravilo le enkratno in bi ob naslednjem morebitnem servisu, moral skozi enako proceduro. Ok, res je, da bi biu naslednji servis morda šele čez nekaj let, desetletje, kakorkoli, moti me le, da zadeva ne bi bila nič enostavnejša.
Ah, še sam ne vem, kaj naj. Ne bi bil rad bogokleten, a mislim, da vseh E90 komponent vendarle ni vredno obnavljati. Za 60€ se dobijo novi, sodobni amortizerji retro izgleda, ki bi ravno tako, če ne bolje, opravljali svojo nalogo.
Verjetno bom na koncu te amortizerje res navrtal in predelal. Še vedno lahko luknjo kasneje zavarim in amortizerje predelam kot si mi svetoval ti.
Seveda doma nimam pravega orodja in sam česa takega nisem sposoben. Tudi nasvet, da je take stvari najbolje prepustiti profesionalcem, je na mestu in ga sprejmem.
Mi pa ne da miru misel, da bi bilo takšno popravilo le enkratno in bi ob naslednjem morebitnem servisu, moral skozi enako proceduro. Ok, res je, da bi biu naslednji servis morda šele čez nekaj let, desetletje, kakorkoli, moti me le, da zadeva ne bi bila nič enostavnejša.
Ah, še sam ne vem, kaj naj. Ne bi bil rad bogokleten, a mislim, da vseh E90 komponent vendarle ni vredno obnavljati. Za 60€ se dobijo novi, sodobni amortizerji retro izgleda, ki bi ravno tako, če ne bolje, opravljali svojo nalogo.
Verjetno bom na koncu te amortizerje res navrtal in predelal. Še vedno lahko luknjo kasneje zavarim in amortizerje predelam kot si mi svetoval ti.
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Ne vem kaj boš dosegel z vrtanjem, olje lahko zamenjaš, ne moreš pa menjati tesnil ali batnice, ki je večinoma problem.Žare napisal/-a: ↑Ne Sep 12, 2021 12:04 am Hvala za odgovor filius.
Seveda doma nimam pravega orodja in sam česa takega nisem sposoben. Tudi nasvet, da je take stvari najbolje prepustiti profesionalcem, je na mestu in ga sprejmem.
Mi pa ne da miru misel, da bi bilo takšno popravilo le enkratno in bi ob naslednjem morebitnem servisu, moral skozi enako proceduro. Ok, res je, da bi biu naslednji servis morda šele čez nekaj let, desetletje, kakorkoli, moti me le, da zadeva ne bi bila nič enostavnejša.
Ah, še sam ne vem, kaj naj. Ne bi bil rad bogokleten, a mislim, da vseh E90 komponent vendarle ni vredno obnavljati. Za 60€ se dobijo novi, sodobni amortizerji retro izgleda, ki bi ravno tako, če ne bolje, opravljali svojo nalogo.
Verjetno bom na koncu te amortizerje res navrtal in predelal. Še vedno lahko luknjo kasneje zavarim in amortizerje predelam kot si mi svetoval ti.
Torej glede na prevoženo število kilometrov, katere se ponavadi dela z oldtimerji, bo obnova praktično doživljenska.
Za to ceno raje obnovit original, to kar se danes dobi je večinoma srbsko-kitajska roba, ki stestirano ni vredna svojega denarja.
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Hvala za odgovore.
Na koncu sem se odlocil, da originalne pustim v takem stanju kot so in jih sam ne predelujem. V naslednih dneh jih le ocistim in sestavim nazaj. Problem je, da ne zivim v Sloveniji in me pot do Ljubljane stane vec kot servis in se mi racunica nikakor ne izide. Kjer zivim, so tovrstne usluge 3x precenjene.
Na internetu sem ze narocil nove MKX amortizerje, ki bodo sigurno boljsi od mojih v trenutnem stanju.
Se vedno pa sem globoko razocaran, da so originalni zapresani in jih ni mozno servisirati.
Kot si ze omenil, filius, pri mopedih, ki so vozeni samo ob nedeljah, je obraba delov minimalna in ravno ta argument me je preprical v nakup novih "poceni" amortizerjev. Nikjer ne najdem podatka od kod so. Tudi ce so kitajski, bodo ze zdrzali tistih 1000km letno. Ob priliki pa se moje dam obnoviti.
Hvala se enkrat in lp.
Na koncu sem se odlocil, da originalne pustim v takem stanju kot so in jih sam ne predelujem. V naslednih dneh jih le ocistim in sestavim nazaj. Problem je, da ne zivim v Sloveniji in me pot do Ljubljane stane vec kot servis in se mi racunica nikakor ne izide. Kjer zivim, so tovrstne usluge 3x precenjene.
Na internetu sem ze narocil nove MKX amortizerje, ki bodo sigurno boljsi od mojih v trenutnem stanju.
Se vedno pa sem globoko razocaran, da so originalni zapresani in jih ni mozno servisirati.
Kot si ze omenil, filius, pri mopedih, ki so vozeni samo ob nedeljah, je obraba delov minimalna in ravno ta argument me je preprical v nakup novih "poceni" amortizerjev. Nikjer ne najdem podatka od kod so. Tudi ce so kitajski, bodo ze zdrzali tistih 1000km letno. Ob priliki pa se moje dam obnoviti.
Hvala se enkrat in lp.
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Imam kitajske, plinske, pod 100 eurov in delajo super!
Re: Obnova in menjava olja v E90 amortizerjih
Jaz sem naročil te na sliki za 45€ s poštnino iz Nemčije. Na videz so skoraj enaki mojim starim. Nikjer nisem našel podatka, kje so narejeni. Sumim, da so kitajski, saj bi v nasprotnem primeru na veliko oglaševali, da so evropski.