Valjčni ležaji na glavni gredi
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
Običjano imajo dva NJ ležaja motorji, ki imajo primarni prenos izveden z ravnim ozobjem. V primeru Tomosa, je to ozobje poševno, zato pomoje NJ ležaji ne bodo najboljša izbira. Seveda bo zadeva delovala, vendar kroglični ležaj še vedno bolje prenaša aksialne sile (manj trenja v kontaktni coni) kot radialni valjčni ležaj.
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
No o tem sem pisal, če že je najboljša kombinacija krogljični na pogonski strani in valjčni pri magnetu, podobno kot imajo to Ktm motorji. Je pa res da ni potrebno preveč komplicirat kot že napisano, če imaš kupljena 2 bi montiral oba.Odgovor Napisal/-a zankrzan » Ne Dec 13, 2020 9:25 pm
Običjano imajo dva NJ ležaja motorji, ki imajo primarni prenos izveden z ravnim ozobjem. V primeru Tomosa, je to ozobje poševno, zato pomoje NJ ležaji ne bodo najboljša izbira. Seveda bo zadeva delovala, vendar kroglični ležaj še vedno bolje prenaša aksialne sile (manj trenja v kontaktni coni) kot radialni valjčni ležaj.
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
Pri Tomosu nebi smel biti problem poševno ozobje, saj zobnik ni direktno na gredi. Sklopka pa ima svoja ležaja, ki preprečujeta aksialen pomik in aksialne obremenitve.
-
- auspuh lager
- Prispevkov: 7
- Pridružen: To Maj 31, 2016 10:06 pm
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
valjčne ležaje na glavni gredi vozim že od pantiveka in sicer skf nj203 ecp c3 aksialnih sil na glavni gredi skoraj ni, edini pogoj je da imajo zadostno aksialno zračnost zaradi raztezkov. nezadostna aksialna zračnost je 100% smrt valjčnih saj notranji del pritisne na valjček. Jaz osebno to vozim skoz na e90 50mm batu več let zračnost aksialno pa uporabljam 0,7 mm.
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
Tu piše nekaj koristnih informacij. Kako si pa nastavil tvojo zračnost?e90monster napisal/-a: ↑Pe Feb 05, 2021 12:13 pm valjčne ležaje na glavni gredi vozim že od pantiveka in sicer skf nj203 ecp c3 aksialnih sil na glavni gredi skoraj ni, edini pogoj je da imajo zadostno aksialno zračnost zaradi raztezkov. nezadostna aksialna zračnost je 100% smrt valjčnih saj notranji del pritisne na valjček. Jaz osebno to vozim skoz na e90 50mm batu več let zračnost aksialno pa uporabljam 0,7 mm.
-
- auspuh lager
- Prispevkov: 7
- Pridružen: To Maj 31, 2016 10:06 pm
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
Tako kot se zbracnist nastavi odstranis vse podlozke sestavis blok in z merilno uro preveris. Podlagas do zeljenega
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
Ojla...e90monster napisal/-a: ↑Pe Feb 05, 2021 12:13 pm valjčne ležaje na glavni gredi vozim že od pantiveka in sicer skf nj203 ecp c3 aksialnih sil na glavni gredi skoraj ni, edini pogoj je da imajo zadostno aksialno zračnost zaradi raztezkov. nezadostna aksialna zračnost je 100% smrt valjčnih saj notranji del pritisne na valjček. Jaz osebno to vozim skoz na e90 50mm batu več let zračnost aksialno pa uporabljam 0,7 mm.
...vem, da je že malo stara tema...pa da nadaljujem..
Tudi jaz imam namen vgraditi te ležaje...
...malo bo pojačana verzija APN ...in sicer gred imam Rito Race...in Gilardoni kit...nič dodatno piljen.
...in sem ravno študiral o aksialni zračnosti. Pri L17 ležajih mora biti od 0,02 do 0,12mm ...idealna zračnost pa je od 0,05 do 0,08mm
...ali si siguren za teh 0,7mm?!?
To je OGROMNO... gred pri tej zračnosti dobesedno plava levo-desno...
...drugače se pa tudi strinjam, da tu do aksialnih sil ne prihaja, ker je sklopka dodatno uležajena....in jo med obratovanjem "rine" ven iz mašine zaradi poševnega ozobja.
Da se vrnem na ležaje in zračnost.
Pri mojem E 90 sta bila not oba kroglična, ko so fantje delali "remont" pred desetletji...jaz pa sem dal nazaj not, kot je predpisano. Pri magnetu valjčni...pri sklopki pa kroglični. Oba s povečano zračnostjo C3. Aksialna zračnost pa se mi zdi cca 0,08mm. Zalavfal še nisem obnovljene, ker sem podrl še cel moped...
..pa še to so dali valjčni ležaj v Tomosu zaradi težkega magneta, ki ni bil boh ve kako dobro uravnotežen...in je tam po navadi tudi lomilo gredi. Sedaj imam Kokusan elektriko (original) kjer je magnet manjši in lažji in zelo dobro dinamično uravnotežen skoraj "v nulo"....in verjamem, da bi to zdržal tudi kroglični ležaj.
...ampak, ker že imam valjčna ležaja v predalu, ju bom vsekakor vgradil.
Da se ponovim. Ali si siguren za 0,7mm aksialne zračnosti, ali si se zmotil za eno decimalko?
Hvala!
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
jaz imam 0,4mm zračnosti in je ok
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
...hmm...zanimivo.
Če računaš termični raztezek gredi pri spremembi temperature recimo 50 stopinj...je tu raztezek 0,03 mm..
...torej se aksialna zračnost gredi zmanjša za 0,03mm brez da upoštevaš, da se tudi bloki malo raztegnejo....
Če računaš termični raztezek gredi pri spremembi temperature recimo 50 stopinj...je tu raztezek 0,03 mm..
...torej se aksialna zračnost gredi zmanjša za 0,03mm brez da upoštevaš, da se tudi bloki malo raztegnejo....
Re: Valjčni ležaji na glavni gredi
Sem mal pogledu kataloge. SKF NJ203ECP/C3 ima maksimalni dovoljeni aksialni pomik s=1 mm, FAG NJ203-E-XL-TVP-C3 pa s=1,2 mm. Sepravi smo tu nekje.
Pomojem je dovolj, če se nastavi aksialno zračnost 0,2-0,3 mm. Več skoraj ni potrebe, po mojem mnenju. Temperaturni raztezki niso tako veliki, se pa seveda krči in razteza poleg gredi tudi blok.
Pomojem je dovolj, če se nastavi aksialno zračnost 0,2-0,3 mm. Več skoraj ni potrebe, po mojem mnenju. Temperaturni raztezki niso tako veliki, se pa seveda krči in razteza poleg gredi tudi blok.