Sem prečital vse prispevke v tej temi- Pitch in Pomartin imata popolnoma prav in pišeta o eni in isti stvari.
Več oktanov nima nobene veze z močjo eksplozije oz. zgorevanja (v motorju NI eksplozij, ampak je lepo kontrolirano zgorevanje).
Razlika v moči se pozna pri avtomobilih, ki imajo višjo kompresijo in knock senzor. Z slabšim benzom senzor zazna klenkanje in vzame predvžig, kar voznik občuti kot takojšnje zmanjšanje moči. Poraba se isti trenutek poveča, ker ECU klenkanje preprečuje tudi z bogatejšo zmesjo. Poraba, po nekaj zaznanih klenkanjih , ostane višja in se šele po kakih 200-300km višjeoktanskega goriva , spet zniža, moč pa povrne na polno.
Za original tomos motor z CR 6 ali 7, je vse, kar je nad 95, nepotrebno. Če pa je moped navit, ima dobro resonanco, narejene kanale in še znižano glavo, potem je skoraj nujno tankat 100 oktanov, ker drugače se lahko motor celo poškoduje zaradi pregrevanja bata ali dobi ojnica zračnost zaradi klenkanja.
Še enkrat- oktansko število je odpornost bencina proti samovžigu. Višje kot je, bolj je treba zmes stisniti, da se vžge sama od sebe.
Klenkanje je "ropot", ki se sliši iz motorja, ko zaradi slabega bencina, prevelike kompresije, preveč predvžiga,... pride na enem delu zgorevalnega prostora do samovžiga, na drugem delo pa zmes vžge svečka. Ko fronti plamenov trčita, nastane na tistem delu za trenutek enormni tlak, tlak se zelooo poveča tudi na bat in posledica je pri avtu lahko tudi zlomljena ojnica.
Malo sem bil dolg, ampak ko sem bral prispevke, sem opazil, da vas ogromno ne ve, kako in kaj, pa sem si vzel čas