Tomos atx/senior

Predstavite nam svoj projekt
Odgovori
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 363
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

Živnorc napisal/-a: Ne Dec 11, 2022 6:57 pm Ojla.
... da ne pade tema v zimsko spanje... :roll:

Za naslednjo zimo me čaka podoben projekt (letos moram dokončati še lanskega... :D )... torej, zanima me par stvari:

1. Prašno barvanje: ... je sicer super, dokler ne pride pod barvo skozi kako mikroporo vlaga. Ali si uporabil osnovno zaščito okvirja motorja s postopkom KATAFOREZA .... ali si dal osnovno zaščito s prašnim barvanjem in nato še črno prašno barvo, ali si dal samo črno prašno barvati brez osnovne zaščite?

2. Zadnji amortizerji: Ali si obnovil stare, ali si kupil nove? ...če novi.. mogoče kak link? :roll:

3. Na mojem ATX imam nekaj delov od BT... vilice in kolesa ... upam, da bodo alu lite feltne v redu za po makadamih..in po kaki hosti (lažji offroad)... ali je bolje, da dam gor klasična kolesa? Mika me, da bi (če bom slučajno menjal kolesa) dal gor alu obroče spredaj 19", zadaj 16" ... gor pa nataknil verjetno enake gume, kot ti. Shinko. ... kako se kaj obnesejo?

4. Glede motorja pa bom predelal eno mašino (originalne mi je škoda predelovat) na Gilardoni 74cc, 24mm uplinjač, menjalnik pa bom verjetno za začetek pustil 5-stopenjski, le da bom (spet verjetno) odstranil 1. brzino in dodal 6. ... torej se bo vse zamaknilo za eno prestavo. Stara druga bo potem prva .... nova šesta bo pa potem peta. . ..seveda bom precej skrajšal tercialni (verižni) prenos (bom probaval... verjetno spredaj 10 verižnik... pač... probati bo treba).. imam pa v planu 6-st. menjalnik... samo odločiti se moram še kaka prestavna razmerja bom uporabil. Najbolj se mi dopadejo od Minarelli AM6 originalna prestavna razmerja. Kako imaš rešeno ti?
Gred imam Rito.. pa mi je žal, da sem jo kupil... konus za magnet je zgrešen, ravno tako balans. ... mar bi obnovil staro s kako PROX ojnico od NSR50...al pa KX85... Nova gred, pa je treba popravljati konus in balans... :cry:
Elektriko imam Kokusan 12V in bom dodal akumulator. Malenkost manjši in lažji magnet... brez platinski vžig

5. Sprednje pesto: je to original Tomos... pa potem predelan za disk? (moram še enkrat podrobno pogledati tvoje slike)

...pa še kaj bi vprašal... pa se ne spomnim zdele.. :lol:
Živjo, da ti kar po vprašanjih odgovorim :D :

1. Točnega postopka kako so mi črne dele prašno barvali ti neznam povedati spodaj ni kataforeza kakor je meni znano se prašno barva v enem sloju tipično na peskano površino oz. direktno na kovino (se motim ??) zadeva je tudi že v originalu iz Tomosa prašno barvana kako so pa tam to delali pa nevem. Prašno barvali so mi pri koritniku v Domžalah zadevo je zrihtal dobro in poceni (gledena to da platišča rihta bi moglo bit kar obstojno, bo že čas pokazal). V začetku sem imel idejo da bi pod sloj prašne barvel nanesel lamelni cink pa so mi povedali da se včasih lepo obnese spet drugič pa ne (odvisno od barve baje) zato se na koncu nisem odločil za to pot.

2. Amortizerje sem obnovil stare originalne SEBAC, imel sem to srečo da so bili v dobrem stanju in jih ni bilo treba podirat. Fedri so prašno barvani ostalo je barvano z 2k poliuretansko bravo(rezistol) to pa zato ker se sebac amortizerjev neda razstavit ker pa gre pri prašnem barvanju tudi za temperaturno komponento tega seveda nisem dal barvat. Glede obnove sem malo preklical naokoli pa se nobeden ni hotel vzet za obnovo (stara roba, ni delov etc.) bi se mogel lotit v lastni režiji...

3. Za po hostah so sigurno bolše špice jaz bi to vzel če bi se pretežno po takih poteh vozil. Proizvajalcev alu obročev imaš kar nekaj morad, borrani etc.uglavnem se vse da zrihtat da paše. Jaz sem obroče vzel italcherchio navadne krom špice so pa inox. Gum še nisem testiral ( malo se vleče tale moj projekt :lol: ) so pa ko radirka pomoje oprijem kar bo 8-) .

4.Glede motorja se pa še malo odločam v planu je bil najprej lamo, potem sem dobil nek bt cilinder (še 38mm) zdaj se pa nagibam da bi gor vrgel kak polini kit serije 6000 (corsa corta) samo nevem moti me ker je reg. na malo tablico. Menjalnik bi dal 6. stopenjski če bi se odločil za polini 6000, razmerja kjer je na org. menjalnik dodana 6ta se mi ne dopadejo ker so predolga oz. majo med prestavami preveč luknje sploh če je želja da gre dobro v hrib. Če bi že bi raje vzel od d6 razmerja malo sem študiral 1. je daljša (kar je ok ker je pri tomosu že 10-38 prekratka) tudi 2. je daljša, 3. ima skoraj enako razmerje ostale prestave naprej so pa krajše (če vzamem od D6 "takratko" 6. je krajša ko pa pri org. menjalniku 5. prestava) pravtako je med vsemi prestavami pri D6 menjalniku manjša luknja (če greš gledat po razmerjih) kar pomeni da bi se tudi motor lažje pobiral. Tako malo na hitro za kaj več bi se mogel bolj poglobit od am6 pa nevem kakšna so razmerja bi mogel it preračunat.
Gred bo CM znamke (enaka škatla kot MEC EUR) ojnice sem pa gledal na samarin (gelj pod Derbi senda 50) maš kar nekaj opcij z ležaji vred cena pa....seveda vse balansirano. Imam pa namen za nek drug projekt ponucat rito 4. serija (črni čepi) ki je trenutno na balansiranju (kolega jo ima v motorju pa mu vse špila) po mnenju mojstra je balans še kar ok je pa res da gre za dokaj lahek bat. Elektrika bo zaenkrat Hpi 2ten tak je vsaj namen.

5. Prednje pesto je od nekega kitajskega skuterja z diskom vred (Idejo sem dobil od uporabnika Kamikaza) treba je bilo samo obroč zamenjat da je 18 col (št. lukenj v pestu enako kot pri tomosu) pa naredit distančne puše, disk ima pa enak premer kot bt (220mm) in se vse poklapa z čeljustjo.

Verigo sem do zdaj zmeraj favorit vzel pa morem rečt da mi je še ni odtrgalo nikoli. Namesto 10 zobnika bi jaz rajši zadaj kaj večjega dal da ne pride do omenjenih problemov :cry:

To je to :D a boš menjalnik komplet sam delal ?
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

Najprej hvala za izčrpen odgovor.

Ja... prašno barvanje... zaenkrat bom kar pustil tako kot je... potem pa sigurno h Koritniku v Depalo vas čez kako leto, dve, ko ga bom temeljito obnovil... Zaenkrat samo mašinka. ....hja... avtomobilske feltne so aluminijaste, okvir mopeda pa je jeklen... sej verjetno bo vse o.k. .... pač... malo me daje preganjavica glede luščenja barve... ampak to je bilo, ko smo bili mulci, pa se gonili po snegu.. soli....dežju... pa nikoli oprali mopedev... zdej na stara leta pa se itak samo ob lepem vremenu kam zapeljemo.... Če cinkaš, je potem dobro na fino (nežno) malo popeskati, da se prašna barva bolje (dosti bolje) prime.

Trenutno je gor Lamo, imam pa, kot rečeno, Gilardoni kit za ponucat, pa seveda rev. limiter za na tehnični.. :roll:
Glede menjalnika sem istega mnenja, kot ti, torej samo z dodatno 6. mi ni všeč. tudi razne izpeljanke D6 se mi ne dopadejo preveč, ker se mi zdi, da je vse to namenjeno cestnemu dirkanju. Ravnokar obdelujem piramido, na kateri sem odstranil 1. prestavo in bom dodal 6. namesto pete.... pa bom videl, kako bo... nato pa bom skoraj sigurno dal gor 6. st. menjalnik. Verjetno bom kupil pretično gred in pretični trn, zobnike pa naredil po mojih željah. ...moram se še odločiti.

Najbolj se mi dopade originalni Minarelli menjalno razmerje...in sicer:
12:36
16:33
19:29
22:27
24:25
25:24
...kjer je razmeroma enakomeren padec obratov med posameznimi brzinami....

...potem je še "racing" izpeljanka:
15:34
18:31
20:28
22:26
24:25
25:24

...pa recimo isto za AM6 za Derbi original: (tu se mi zdi prevelika razlika med 1. in 2. brzino..)
11:34
15:30
18:27
20:24
22:23
23:22

...pa še ena izpeljanka za AM6:
13:33
16:30
18:27
20:25
21:23
22:22

Tudi sam sem uporabil CM gred za 15SLC... na uč zgleda odlično... ravno tako tolerance... balansa pa nisem preverjal ... kar bo, pa bo... :D

... sem tudi jaz govoril s Kamikazo glede koles...., ker imam od BT vilice, si lahko špogam pesto z diskom.
.. kot pravim... najprej mašina...da se pelje... pol pa še vse ostalo.
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 363
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

Živnorc napisal/-a: To Dec 13, 2022 8:47 pm Najprej hvala za izčrpen odgovor.

Ja... prašno barvanje... zaenkrat bom kar pustil tako kot je... potem pa sigurno h Koritniku v Depalo vas čez kako leto, dve, ko ga bom temeljito obnovil... Zaenkrat samo mašinka. ....hja... avtomobilske feltne so aluminijaste, okvir mopeda pa je jeklen... sej verjetno bo vse o.k. .... pač... malo me daje preganjavica glede luščenja barve... ampak to je bilo, ko smo bili mulci, pa se gonili po snegu.. soli....dežju... pa nikoli oprali mopedev... zdej na stara leta pa se itak samo ob lepem vremenu kam zapeljemo.... Če cinkaš, je potem dobro na fino (nežno) malo popeskati, da se prašna barva bolje (dosti bolje) prime.

Trenutno je gor Lamo, imam pa, kot rečeno, Gilardoni kit za ponucat, pa seveda rev. limiter za na tehnični.. :roll:
Glede menjalnika sem istega mnenja, kot ti, torej samo z dodatno 6. mi ni všeč. tudi razne izpeljanke D6 se mi ne dopadejo preveč, ker se mi zdi, da je vse to namenjeno cestnemu dirkanju. Ravnokar obdelujem piramido, na kateri sem odstranil 1. prestavo in bom dodal 6. namesto pete.... pa bom videl, kako bo... nato pa bom skoraj sigurno dal gor 6. st. menjalnik. Verjetno bom kupil pretično gred in pretični trn, zobnike pa naredil po mojih željah. ...moram se še odločiti.

Najbolj se mi dopade originalni Minarelli menjalno razmerje...in sicer:
12:36
16:33
19:29
22:27
24:25
25:24
...kjer je razmeroma enakomeren padec obratov med posameznimi brzinami....

...potem je še "racing" izpeljanka:
15:34
18:31
20:28
22:26
24:25
25:24

...pa recimo isto za AM6 za Derbi original: (tu se mi zdi prevelika razlika med 1. in 2. brzino..)
11:34
15:30
18:27
20:24
22:23
23:22

...pa še ena izpeljanka za AM6:
13:33
16:30
18:27
20:25
21:23
22:22

Tudi sam sem uporabil CM gred za 15SLC... na uč zgleda odlično... ravno tako tolerance... balansa pa nisem preverjal ... kar bo, pa bo... :D

... sem tudi jaz govoril s Kamikazo glede koles...., ker imam od BT vilice, si lahko špogam pesto z diskom.
.. kot pravim... najprej mašina...da se pelje... pol pa še vse ostalo.
Res je delan je bil za cestno dirkanje, sepravi za 50cc motor z nekim ozkim območjem moči ki potrebuje tak menjalnik da se med prestavami lahko normalno pobira, ni pa to dosti drugače od cestnega motorja z enakim setupom ali pa kaj bolj za v hrib. Uglavenm nek menjalnik ki ima medprestavna razmerja dosti blizu da vmes ne pade v luknjo (od D6 je v tem smislu že boljši). Zdej kaj je pa optimalno je pa pomoje zadej kar nekaj matematike bi mogel z dyno grafom primerjat, pa ugotovit kakšen je padec med prestavami da bi zadevo naredil tako da si med prestavljanjem praktično veš čas v resonančnem območju motorja. Če se ne motim ma gilardoni kot izpuha nekje kot bt z dosti večjo površino pa pretoka tudi kar nekaj pa še 74cc, če je dobro sestavljeno z nekim izpuhom ki bi mu dal široko območje moči bi mogel že z org. menjalnikom čisto dobro peljat.
Me zanima kako majo razmerja urejena na tistih gorsko-hitrostnih ko majo 7 prestav, pomoje 7. ni nič daljša kot na originalu 5. umes so pa luknje zafilane :?:
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

... tako nekako, ja... ravno zato zdele preskusno delam tako, kot mi je povedal en mojster iz foruma. Eliminiral 1. prestavo... in so potem padci obratov mnogo manjši... pa skrajšati verižne prenose, ker ne rabim visoke končne hitrosti.... ker če se voziš po hosti, oz. v hrib, je drugače, kot če voziš po ravnini, mora biti še manj padca obratov... Niti malo se mi ne gre za neko dirkanje.. pač za lepo vožnjo, ne na max obratih.
Gilardoni ima zelo podobne kote kot 15SLC, sicer še nisem meril, tako so mi povedali, pa več navora, tako da se bi čisto lepo peljal s 5 st. menjalnikom... ampak, ker smo veliki otroci, MORAŠ imeti nekaj posebnega.. :D
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Živnorc napisal/-a: Sr Dec 14, 2022 6:25 pm
Gilardoni ima zelo podobne kote kot 15SLC, sicer še nisem meril, tako so mi povedali, pa več navora, tako da se bi čisto lepo peljal s 5 st. menjalnikom... ampak, ker smo veliki otroci, MORAŠ imeti nekaj posebnega.. :D
Gilardoni z 24 fergazerjem in primernim izpuhom in cilinder od 15 slc sta svetlobna leta narazen ;)
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

... malo sva se narobe razumela... ali pa sem malo raztreseno napisal...
Mislil sem samo , da imata podobne kote odpiranja (portmap), ki jih sam še nisem preverjal (so mi tako rekli, da je tako) .... in pa da ima Gilardoni več navora, da ni potrebe po 6 st. menjalniku, da bi moral spodobno peljati z orig. 5 st. menjalnikom.

...nočem biti "pameten" in če napišem ali vprašam kako neumnost, mi ne zameriti, ker se vračam v Tomos sceno po ohoho letih....in je zame precej novih stvari - kar se tiče neoriginalnih delov, raznih cilinder kitov...itd
Včasih smo delali s tistim, kar se je dalo dobiti... v službi kaj postružiti, rezkati, zavariti.... in ko sem leta cca 1986 dobil Dellorto 19 uplinjač, sem ga imel na nočni omarici, preden sem ga namontiral... pa od starga fotra bicikla še iz 2. sv. vojne odrezal kos balance za krivino...
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

... malo sva se narobe razumela... ali pa sem malo raztreseno napisal...
Mislil sem samo , da imata podobne kote odpiranja (portmap), ki jih sam še nisem preverjal (so mi tako rekli, da je tako) .... in pa da ima Gilardoni več navora, da ni potrebe po 6 st. menjalniku, da bi moral spodobno peljati z orig. 5 st. menjalnikom.

...nočem biti "pameten" in če napišem ali vprašam kako neumnost, mi ne zameriti, ker se vračam v Tomos sceno po ohoho letih....in je zame precej novih stvari - kar se tiče neoriginalnih delov, raznih cilinder kitov...itd
Včasih smo delali s tistim, kar se je dalo dobiti... v službi kaj postružiti, rezkati, zavariti.... in ko sem leta cca 1986 dobil Dellorto 19 uplinjač, sem ga imel na nočni omarici, preden sem ga namontiral... pa od starga fotra bicikla še iz 2. sv. vojne odrezal kos balance za krivino...
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

Aljaž555 napisal/-a: To Dec 13, 2022 6:27 pm
3. Za po hostah so sigurno bolše špice jaz bi to vzel če bi se pretežno po takih poteh vozil. Proizvajalcev alu obročev imaš kar nekaj morad, borrani etc.uglavnem se vse da zrihtat da paše. Jaz sem obroče vzel italcherchio navadne krom špice so pa inox. Gum še nisem testiral ( malo se vleče tale moj projekt :lol: ) so pa ko radirka pomoje oprijem kar bo 8-) .
... včeraj dobil material... zmontiral pnevmatike... zaenkrat zgleda odlično.
Sprednji disk je na istem mestu, kot pri BT kolesu...
... zadnji disk tudi zgleda, da bo ravno prav od kolesa, oz. nihajke.

Ko sem montiral pnevmatike, zgleda alu obroč odlične kvalitete...ni neki navaden aluminij..
20221227_200756.jpg
Pnevmatike so SHINKO SR244 ... dual.... 50/50 cesta/makadam

...samo še za čeljust zadnje zavore moram preveriti, če paše ... v skrajnem primeru dam na vodo ali laser odrezati nov nosilec iz pločevine...
Aljaž555
vplinjač
Prispevkov: 363
Pridružen: So Jan 25, 2014 8:27 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Aljaž555 »

Živnorc napisal/-a: Sr Dec 28, 2022 8:04 am
Aljaž555 napisal/-a: To Dec 13, 2022 6:27 pm
3. Za po hostah so sigurno bolše špice jaz bi to vzel če bi se pretežno po takih poteh vozil. Proizvajalcev alu obročev imaš kar nekaj morad, borrani etc.uglavnem se vse da zrihtat da paše. Jaz sem obroče vzel italcherchio navadne krom špice so pa inox. Gum še nisem testiral ( malo se vleče tale moj projekt :lol: ) so pa ko radirka pomoje oprijem kar bo 8-) .
... včeraj dobil material... zmontiral pnevmatike... zaenkrat zgleda odlično.
Sprednji disk je na istem mestu, kot pri BT kolesu...
... zadnji disk tudi zgleda, da bo ravno prav od kolesa, oz. nihajke.

Ko sem montiral pnevmatike, zgleda alu obroč odlične kvalitete...ni neki navaden aluminij..

20221227_200756.jpg

Pnevmatike so SHINKO SR244 ... dual.... 50/50 cesta/makadam

...samo še za čeljust zadnje zavore moram preveriti, če paše ... v skrajnem primeru dam na vodo ali laser odrezati nov nosilec iz pločevine...
Dobro zgleda :D še dimenzije vidim da si različne vzel kot pravi enduro. Kolesa si kupil komplet že sestavljena ne ? Gume sem jaz vzel sr241 da imam enak profil kot original atx 2.75 spredaj in zadaj.

A zadaj boš obdržal original atx/bt nihajke z prvarjenim nosilcem (za čeljust) ali imaš drugače zrihtano ? Jaz sem kar boben pustil...
Živnorc
vplinjač
Prispevkov: 251
Pridružen: Po Nov 15, 2021 8:43 am

Re: Tomos atx/senior

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

Sestavljena kolesa, da. Zgleda solidno, sploh za ta denar. Imam pnevmatike 2.75 spredaj, 3.00 zadaj, pa mi je žal, da zadnje nisem vzel 3.25, da bi bila še malo bolj balonasta. Je samo za ene 5mm širša, kot sprednja.
Tudi sam sem najprej hotel SR 241 z malo manj grobim profilom.... pa mi ni žal za te. ...sicer jih moram še preskusiti, ampak kakor na uč zgleda tale profil še kar v redu, bi se moglo lepo peljat.

Če koga zanima, kje in kaj sem kupil:
zadnje kolo
https://happy-motorparts.de/HMParts-Alu ... Moto-Cross

sprednje kolo
https://happy-motorparts.de/HMParts-Alu ... Moto-Cross

Disk spredaj:
https://happy-motorparts.de/HMParts-Bre ... -Cross-ATV

Disk zadaj:
https://happy-motorparts.de/HMParts-Chi ... ne-Versatz

Hidravlika zadaj
https://happy-motorparts.de/HMParts-Mot ... nten-AGB37

Pnevmatike:
https://www.bike-design.com/en-gb/produ ... 44-2-75-19

https://www.bike-design.com/en-gb/produ ... -3-00-p-16

...za zadnjo hidravliko je rešeno tako, da jo daš kar na zadnjo os, tam, kjer je na nihajki čep za držalo bobna, pride pa tisti utor, da se ne premika. Če ne bo pasalo, bom raje naredil nov nosilec od hidravlike, da ne uničujem original nihajke od ATX...
Odgovori