DTT GP50
Objavljeno: Ne Sep 16, 2018 9:21 am
Živjo!
Odločil sem se da v novi temi predstavim svoj trenutni projekt, izdelavo okvirja za 50cc cestni dirkalnik DTT GP50.
Januarja 2017 sem začel z 2D izrisom okvirja, kjer sem določil vse proporce za nadaljnje modeliranje. Sledilo je 3D modeliranje vseh cevi, povezav, ojačitev... skratka virtualna sestavitev celotnega motorja. Primerjava z Aprilio RSA125. Septembra 2017 sem začel z varjenjem okvirja iz CrMo jekla. Za ta namen sem si izdelal varilno pripravo (JIG). Decembra 2017 sta bila okvir in nihajka končana, manjkali so razni nosilčki itd.. Sledila je izdelava sedeža, ki nima kovinske podpore, ampak nosi sam sebe. Uporabil sem več plasti tkanine, karbona ter karbon-kevlarja. Zadek tehta cca 1500g. Laminiranje je potekalo ročno na stirodur model, ki sem ga po koncu laminiranja spraskal iz izdelka. Za izdelavo rezervarja sem iz mediapana pofrezal kalupe, jih premazal z epoxyem, šprickitom in pobrusil da so bili primerni za uporabo. Sledila je izdelava križev in stopalk iz 7075 aluminija, upasovanje felten, amortizacije.. Prva sestavitev aprila 2018, kjer sem postopoma dodajal različne komponente. Konec maja 2018 je bil motor pripravljen na testno vožnjo. Namesto izdelave svojega oklepa sem se raje odločil za nakup hondinega RS125 okelpa, potrebno je bilo kar nekaj prilagajanja, brušenja, prestavitev hladilnika... ampak je uspelo. Suha masa celotnega motorja je cca 62,5kg, kar je nekoliko več od predvidenega. Z izdelavo novega rezervarja, uporabo titan osi in raznih malenkosti ciljam na okoli 61kg.
Zupančičeva slika z Marofa.. Posnetek z Marofa
https://www.youtube.com/watch?v=r-7FScV ... e=youtu.be
Zadnja dyno meritev, izdelan je že nov izpuh za nekoliko višjo moč in obrate. Skratka, motor se res pelje. Ni nobenega poplesavanja, zvijanja okvirja med hitrimi ovinki, zavore so res zavore. Zaradi višjega okvirja pa je tudi vožnja bolj prijetna.
Potrebno bo kar še nekaj treninga, da bom izkoristil potencial motorja..
Na koncu naj se zahvalim še PVLju za ogromno pomoči tako pri designu okvirja kot pri pripravi in optimizaciji agregata, res hvala
Hvala tudi Kvasu za pomoč pri varjenju nedostopnih delov in reševanju počenega bloka, ter Kržanu za ugodno dobavljenje ležaje
Odločil sem se da v novi temi predstavim svoj trenutni projekt, izdelavo okvirja za 50cc cestni dirkalnik DTT GP50.
Januarja 2017 sem začel z 2D izrisom okvirja, kjer sem določil vse proporce za nadaljnje modeliranje. Sledilo je 3D modeliranje vseh cevi, povezav, ojačitev... skratka virtualna sestavitev celotnega motorja. Primerjava z Aprilio RSA125. Septembra 2017 sem začel z varjenjem okvirja iz CrMo jekla. Za ta namen sem si izdelal varilno pripravo (JIG). Decembra 2017 sta bila okvir in nihajka končana, manjkali so razni nosilčki itd.. Sledila je izdelava sedeža, ki nima kovinske podpore, ampak nosi sam sebe. Uporabil sem več plasti tkanine, karbona ter karbon-kevlarja. Zadek tehta cca 1500g. Laminiranje je potekalo ročno na stirodur model, ki sem ga po koncu laminiranja spraskal iz izdelka. Za izdelavo rezervarja sem iz mediapana pofrezal kalupe, jih premazal z epoxyem, šprickitom in pobrusil da so bili primerni za uporabo. Sledila je izdelava križev in stopalk iz 7075 aluminija, upasovanje felten, amortizacije.. Prva sestavitev aprila 2018, kjer sem postopoma dodajal različne komponente. Konec maja 2018 je bil motor pripravljen na testno vožnjo. Namesto izdelave svojega oklepa sem se raje odločil za nakup hondinega RS125 okelpa, potrebno je bilo kar nekaj prilagajanja, brušenja, prestavitev hladilnika... ampak je uspelo. Suha masa celotnega motorja je cca 62,5kg, kar je nekoliko več od predvidenega. Z izdelavo novega rezervarja, uporabo titan osi in raznih malenkosti ciljam na okoli 61kg.
Zupančičeva slika z Marofa.. Posnetek z Marofa
https://www.youtube.com/watch?v=r-7FScV ... e=youtu.be
Zadnja dyno meritev, izdelan je že nov izpuh za nekoliko višjo moč in obrate. Skratka, motor se res pelje. Ni nobenega poplesavanja, zvijanja okvirja med hitrimi ovinki, zavore so res zavore. Zaradi višjega okvirja pa je tudi vožnja bolj prijetna.
Potrebno bo kar še nekaj treninga, da bom izkoristil potencial motorja..
Na koncu naj se zahvalim še PVLju za ogromno pomoči tako pri designu okvirja kot pri pripravi in optimizaciji agregata, res hvala
Hvala tudi Kvasu za pomoč pri varjenju nedostopnih delov in reševanju počenega bloka, ter Kržanu za ugodno dobavljenje ležaje