Stran 10 od 56

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Po Jun 29, 2020 9:44 am
Napisal/-a sg1
ro-bi napisal/-a: Po Jun 29, 2020 8:21 am Vlozil si ogromno dela, celo si prilagajal dolzino sesalnega trakta in zdaj pravis, da ti gre 70??z lamo cilindrom! To je 5 in L bat, ne pa lamo... Nekaj ne stima tu....
Originalna 14 M gre 75 km/h po tovarniških podatkih, ki so tudi dejansko kar realni - preizkušeno.
Peto prestavo ima pa že itak serijsko vgrajeno.

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Po Jun 29, 2020 9:58 am
Napisal/-a KamiKaza
Moj original (ko sem ga kupil, je imel 280 kilomertov), 60km/h ni videl drugače, kot rahlo z brega ali z vetrom v hrbet, drugače je pela četrta in to komaj za moped dovoljeno hitrost. Če bi bilo tako, kot pravi @sg1, se sploh ne bi dajal s temi cilindri, pa kanali, pa avspuhi ;) . Svečka, ah ja, ko sem snel originalni APN cilinder, je bil cilinder, kot bi bil potopljen v olju, svečka zelo podobne barve edino ni bila tolk "pepelnata" kot je tale. Sicer pa anyway, grem en krog- not je za probo diza 82, pa da vidimo- z 78 je bil cilinder še vedno bolj kot ne suh- se kar bojim da ga bo zagrabilo...

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Po Jun 29, 2020 11:29 am
Napisal/-a KamiKaza
Evo, še en krog, gre za piko bolj kot koj sestavljen, ob odličnih pogojih bom kmal videl "magičnih" 80 (po števcu seveda), bregi so pa bisveno boljši, se pravi, z Jesenic na Poljane je mal zmanjkalo da bi zvlekla tretja, druga pa 40 na uro (pa je klanc mislim da 14%). Original je pela prva.
Še ena zanimivost, ko sem se ustavil, je bilo sesalno koleno prekrito s kapljicami vode, se pravi ob pravih pogojih bi gor videl ivje :shock:

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Po Jun 29, 2020 2:14 pm
Napisal/-a ro-bi
Kolko % mas mesanco? Ker tudi moj cilinder je masten, ce ga pogledam

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Po Jun 29, 2020 2:27 pm
Napisal/-a KamiKaza
:| Sej to je problem, skor da ni masten, sedaj imam bogato 3+% mešanco, prej sem pa gonil 2-2,5% pa je bil bolj masten. Sicer glede na to, da sem zvozil Predil, Vršič in Pokljuko (danes še iz Jesenic na Kočno) vse to v prvih 300kilometrih, tko suh tudi nisem bil :| Sedaj se igram z dizami in čakam kdaj bom začel trokirat na ful gasu, poj pa kako cifro nazaj in upam da bo to to. Se mi je čudno zdelo, ko je ferg prišel z dizo 82, pa vidim da fantje kar vedo kaj delajo :lol: . Imam eno čist premajhno dizo, pa jo bom rajbal po eno cifro in ni vrag, da ne bi prišel do konca. Ker sedaj z 82 je sveča zelo podobna kot prej na 78.

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Po Jun 29, 2020 4:22 pm
Napisal/-a ro-bi
Jaz tankam 4% castrol racing

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Po Jun 29, 2020 4:58 pm
Napisal/-a KamiKaza
Repsol sintetka, kot sem rekel, cca 2,5%

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Sr Jul 01, 2020 11:28 am
Napisal/-a sg1
60 km/h gre po ravnem vsak apn, ki mu skrajšaš cev v izpuhu in daš 14 zobnik spredaj.
Če 14 M še toliko ne gre je z njim nekaj HUDO narobe.

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Sr Jul 01, 2020 2:01 pm
Napisal/-a KamiKaza
Lej, moped je bil nov, nikoli odpiran, motor not ko v lekarni, ko sem ga odprl, ne vem zakaj se bi nekaj šel. To je tudi razlog da sem ga za eno leto pustil v garaži in študiral kaj narest. Prvi ukrep je bil dvignit in razširit izpuh, poširit vsis (slikca kako, par strani nazaj), širit vplinjač (zajeb- je teklo iz njega), drugi pa Lamovc, sam kukr sem videl po portmapah, je zelo podobno nakopan kot moj original cilinder, tko da kakšnih pretresljivih dobitkov niti ni bilo pričakovati in jih tudi ni, razen da v klancih vleče dokaj bolje...

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Sr Jul 01, 2020 3:55 pm
Napisal/-a sg1
Pri tem koliko bo kak moped šel po ravnem ni nobene mistike ampak čista fizika.
Za premagovanje vseh uporov je pri relativno majhnem in ozkem mopedu brez aerodinamičnih pripomočkov potrebno (PRIBLIŽNO, da se ne bo kdo vtikal v desetinke, ki so seveda odvisne tudi od modela in voznika, predvsem zaradi površine, ki je en od faktorjev, ki določa zračni upor):

2,5 KM za 60 km/h
4 KM za 70 km/h,
5,5 KM za 80 km/h,
7 KM za 90 km/h
9 KM za 100 km/h

Seveda moramo imeti ustrezne prenose (da je največja moč na voljo pri največji hitrosti).

Glede vožnje v klanec je pa odločilno razmerje moč/masa, tako da bo močnejši moped pri isti masi jasno šel hitreje tudi v klanec.