izracun izpuha

Predelave pogonske sile mopeda
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a Pich »

motorist999 napisal/-a:
Pich napisal/-a:Če računaš izpuh za neko high end predelavo, potem ni problem samo v dolžinah in kotih posameznih sektorjev. Tudi, če dobiš nek idealen izračun, za to kar potrebuješ in če potem izdelaš več identičnih izpuhov po tem izračunu, bo vsak izmed njih dajal drugačne rezultate. Večja kot je stopnja tuninga večje so razlike v performansu med identično izdelanimi izpuhi. Tako, da tukaj nista pomembna samo znanje in občutek za izdelavo dobrega izpuha, moraš imeti tudi nekaj sreče.
S tem se ravno ne strinjam. Izdelava kvalitetnega izpuha temelji ma preizkušanju in ne na sreči.
Sreča je, da ti že v prvo uspe izdelati idealen izpuh za tvoje potrebe, brez dodatnega preizkušanja.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
motorist999
auspuh lager
Prispevkov: 6
Pridružen: Če Avg 18, 2016 8:48 pm

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a motorist999 »

Hmm. Dokler ne poizkusiš drugega, pa čeprav je že prvi dober, ne veš kateri je boljši. Sam sem jih že 5 naredil, vendar je vsak po svoje dober, vendar šele predzadnji pravi zame. Verjemi da tudi akrapovič preizkuša nešteto variant.
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a Pich »

motorist999 napisal/-a:Hmm. Dokler ne poizkusiš drugega, pa čeprav je že prvi dober, ne veš kateri je boljši. Sam sem jih že 5 naredil, vendar je vsak po svoje dober, vendar šele predzadnji pravi zame. Verjemi da tudi akrapovič preizkuša nešteto variant.
Saj to sem že napisal. Tudi sam sem izdelal že kar nekaj rorov. Jaz sem samo povedal, da lahko izdelaš 100 identičnih izpuhov, pa tudi 2 ne bosta dala enakih rezultatov. Beri, kar pišem. Seveda ima Akrapovič tudi razvojni oddelek, ampak primerjati njegove izpuhe z dvotaktnimi izpuhi je povsem neumesno.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Jaz mislim, da je za 2 taktno mašino narediti dober izpuh dosti težje, kot za 4 taktno.
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a macula »

Zakaj bi bilo neumesno. 4t in 2t izpuha deujeta na enaki podlagi, dinamika plinov, tlačnih valov, temperatur... ravno tako ima 4t izpuh odbojne valove od konca cevi, začetka in konca katalizatorja oz ostalih vmesnih delov, kjer so pomembne dolžine in kdaj kontra valovi dosežejo ventile v glavi. Če dva enaka izpuha ne data enakih rezultatov, potem nista enaka ampak kvečjemu podobna.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Ne vem zakaj se zapletate okoli vejic in pik, kaj je kdo napisal in kako je kdo razumel. Dejstvo je, da dober auspuh lahko potrdiš samo na testerju, vse ostalo je rekla kazala. Tudi na testerju jih večina pozablja, da kar ni večja sprememba od 2% ne moremo šteti za spremembo. Tudi prepričanje, da mora biti izpuh lep in natančno narejen ne drži, bolj od tega je pomembna dinamika plinov, ta pa je tako kompleksna, da brez natančnega testerja in testiranja ne gre, pa še tu je potrebno imeti kanček sreče, da je med desetimi lahko tudi stotimi eden top - neponovljiv. To iščejo pri Akrapoviču za dirkalnike ostalo pa so dobri ali pa malo manj dobri izpuhi za trg. Prodaja se blagovna znamka, od izpuhov po meri tudi Akrapovič nebi preživel.
LP
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

macula napisal/-a:Zakaj bi bilo neumesno. 4t in 2t izpuha deujeta na enaki podlagi, dinamika plinov, tlačnih valov, temperatur... ravno tako ima 4t izpuh odbojne valove od konca cevi, začetka in konca katalizatorja oz ostalih vmesnih delov, kjer so pomembne dolžine in kdaj kontra valovi dosežejo ventile v glavi. Če dva enaka izpuha ne data enakih rezultatov, potem nista enaka ampak kvečjemu podobna.
4T izpuh nima ravno odbojnih valov, ampak se "molze" z podtlačnimi valovi, ki potujejo skozi spoj 4-1 ali 4-2-1.
In tukaj nimaš kaj drugega, kot premer cevi in dolžino do hlač.
Pri 2T pa so v igri 3 različni konusi, vse dolžine, pa premeri,... dosti več spremenljivk.
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a Pich »

lojze-si napisal/-a:Ne vem zakaj se zapletate okoli vejic in pik, kaj je kdo napisal in kako je kdo razumel. Dejstvo je, da dober auspuh lahko potrdiš samo na testerju, vse ostalo je rekla kazala. Tudi na testerju jih večina pozablja, da kar ni večja sprememba od 2% ne moremo šteti za spremembo. Tudi prepričanje, da mora biti izpuh lep in natančno narejen ne drži, bolj od tega je pomembna dinamika plinov, ta pa je tako kompleksna, da brez natančnega testerja in testiranja ne gre, pa še tu je potrebno imeti kanček sreče, da je med desetimi lahko tudi stotimi eden top - neponovljiv. To iščejo pri Akrapoviču za dirkalnike ostalo pa so dobri ali pa malo manj dobri izpuhi za trg. Prodaja se blagovna znamka, od izpuhov po meri tudi Akrapovič nebi preživel.
LP
Seveda, lahko na testerju, alternativa je pa merilec pospeškov. Včasih še bolj koristen od testne mize.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Pich napisal/-a:
lojze-si napisal/-a:Ne vem zakaj se zapletate okoli vejic in pik, kaj je kdo napisal in kako je kdo razumel. Dejstvo je, da dober auspuh lahko potrdiš samo na testerju, vse ostalo je rekla kazala. Tudi na testerju jih večina pozablja, da kar ni večja sprememba od 2% ne moremo šteti za spremembo. Tudi prepričanje, da mora biti izpuh lep in natančno narejen ne drži, bolj od tega je pomembna dinamika plinov, ta pa je tako kompleksna, da brez natančnega testerja in testiranja ne gre, pa še tu je potrebno imeti kanček sreče, da je med desetimi lahko tudi stotimi eden top - neponovljiv. To iščejo pri Akrapoviču za dirkalnike ostalo pa so dobri ali pa malo manj dobri izpuhi za trg. Prodaja se blagovna znamka, od izpuhov po meri tudi Akrapovič nebi preživel.
LP
Seveda, lahko na testerju, alternativa je pa merilec pospeškov. Včasih še bolj koristen od testne mize.
Kaj pa je drugega tester kot merilec pospeškov.
LP
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: izracun izpuha

Odgovor Napisal/-a Pich »

Primer iz draga na Vranskem: Simonov motor je na testni mizi dosegel večjo moč kot Vidov. Pa vendar je bil Vid na progi hitrejši. Testna miza ti da podatke o moči, vrtljajih, zraven ti izriše še graf, kje..., ne da ti pa podatkov o pospeševanju. Pa ravno pospešek je tisti najuporabnejši podatek. Ko si na pisti te ne zanima koliko moči ima tvoj motor, zanima te, kako hitro boš v naslednjem ovinku, preden bo potrebno zavirati. Čeprav je ponavadi tako, da ima boljši pospešek motor z večjo močjo. Ne pa vedno. Nekateri dosežejo max moč prej kot drugi in tega podatka ti testna miza ne da. Vsaj ne vsaka.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Odgovori