Na 25-ko z izpitom in čelado

Vse kar vam pade na pamet
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Sem bil danes na AMZS, se da registrirat brez težav, priče so lahko v sorodu samo da so polnoletne.
franc
vplinjač
Prispevkov: 379
Pridružen: Po Maj 06, 2013 3:00 pm

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a franc »

Če bo kdo goljufal in se bo na koncu izkazalo, da je bil moped ukraden, bodo imeli probleme "lastnik" in priči (ravno tako v primeru kakšnih neraščiščenih dediščin in podobno) .

Malo "vprašanja in odgovori" (čisto uradno) :

Spoštovani!

Ministrstvo za infrastrukturo je od začetke izvajanja postopkov registracije mopedov, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h (v nadaljevanju: »mopedi do 25 km/h«), od dne 6. 4. 2017 pa do danes od različnih registracijskih organizacij in Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa prejelo nekaj prošenj za dodatna pojasnila glede izvajanja postopkov registracije vozil in upoštevanja dokazil za registracijo.
»Mopedi do 25 km/h« so se do uveljavitve Zakona o dopolnitvah Zakona o motornih vozilih (ZMV-B) (Uradni list RS, št. 68/16) in zakona, ki ureja pravila cestnega prometa, šteli med kolesa kot kolesa s pomožnim motorjem. Posledično lastniki teh mopedov niso hranili ne računov ne kupoprodajnih pogodb oziroma teh pogodb pri menjavi lastništva mopeda verjetno sploh niso sklepali.
Zakon o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 106/10, 23/15 in 68/16) v prvem odstavku 31. člena zahteva med pogoji za registracijo vozil tudi dokazila o izvoru in lastništvu vozila.
Glede na namen in cilj ZMV-B, to je registracija »mopeda do 25 km/h«, ki zahteva tudi ustrezno zavarovanje in njegovo tehnično brezhibnost, bo posledično omogočen tudi nadzor nad temi mopedi in s tem večja varnost cestnega prometa. Glede na zaznane primere težav lastnikov »mopedov do 25 km/h« pri njihovi registraciji, še posebej »mopedov do 25 km/h«, ki so bili na ozemlju Republike Slovenije po 1. 5. 2004, Ministrstvo za infrastrukturo podaja naslednje pojasnilo:
Tudi za »mopede do 25 km/h«, ki so bili na ozemlju v Republiki Sloveniji v obdobju med 1. 5. 2004 in pred 1. 5. 2017, se v posebnem ugotovitvenem postopku ugotavlja samo nespornost lastništva mopeda (brez dokazovanje izvora tega mopeda).

»Mopedom do 25 km/h« bo na ta način omogočena registracija (če moped seveda izpolnjuje še ostale pogoje za registracijo) in vpis v evidenco registriranih vozil. Pri postopku registracije mopeda se po 6. 4. 2017 preverja tudi ali je ta moped morda vpisan v evidenci ukradenih vozil, ki jo upravlja Ministrstvo za notranje zadeve. Glede na to, da je bil moped registriran s predpostavko, da njegovo lastništvo ni sporno, kar se je ugotavljalo s posebnim ugotovitvenim postopkom, kasneje pa se pridobi informacija ali ugotovi novo dejstvo o spornosti lastništva (npr. dedovanje druge osebe), prvotno lastništvo postane sporno in moped ne izpolnjuje več pogojev za registracijo na prvotnega lastnika.

Podajamo pa še dodatna pojasnila za prejete primere:
1. Stranka je kupila »moped do 25 km/h« v trgovini v Republiki Sloveniji, ima potrdilo o skladnosti vozila za ta moped, na računu za ta moped pa ni zapisana identifikacijska številka vozila (VIN). Nakup je bil opravljen po 1. 5. 2004 (npr. račun podjetja M-TEHNIKA d.d.).
Odgovor:
Glede na to, da stranka (prvi lastnik mopeda) razpolaga s potrdilom o skladnosti vozila, ki se nanaša na ta moped v lasti stranke, ki je predmet postopka registracije, lahko, kljub temu, da na računu za ta moped ni navedene identifikacijske številke vozila (VIN), smatrate, da sta na ta način tako izvor kot lastništvo mopeda ustrezno dokazana. Navedeno upoštevajte ne glede na to, ali je na računu navedena stranka ali ne.

2. Stranka je našla moped, najdbo je prijavila policiji, moped pa je bil po tej prijavi v hrambi pri tej stranki. Po enem letu naj bi moped postal lastništvo te stranke – najditelja, ker se prvotni lastnik ni javil. Stranko – najditelja sedaj zanima, kako naj registrira ta moped.
Odgovor:
Z Ministrstva za notranje zadeve smo prejeli obvestilo, da v teh primerih dobi najditelj »Zapisnik o najdenih stvari (eh)«, v katerem točka D (Pridobitev lastninske pravice najditelja stvari) navaja, da najditelj na podlagi prvega odstavka 52. člena Stvarnopravnega zakonika (Uradni list RS, št. 87/02) pridobi lastninsko pravico na najdeni stvari. Stranka - najditelj je torej pridobil moped na originaren način. Če torej stranka razpolaga s takim dokumentom, lahko smatrate, da sta na ta način tako izvor kot lastništvo vozila ustrezno dokazana. Obrazec je priložen temu dopisu.

3. Strokovno organizacijo zanima, kako obravnavati Tomosov moped, če številka pogonskega motorja ni enaka VIN številki vozila. Pri starejših mopedih proizvajalca Tomos je bil v prvotnemu mopedu vgrajen motor z enako številko kot je bila VIN številka mopeda (vsaj v večini primerov). Ker pa je bila menjava celotnega pogonskega motorja lažja, kot pa njegovo popravilo, v kolikor se je ta pokvaril, je veliko število pogonskih motorjev bilo zamenjanih s pogonskim motorjem istega tipa vozila.
Odgovor:
V kolikor lahko ugotovite, da je v moped vgrajen pogonski motor enakega tipa, kot je bil originalno vgrajen, lahko izvedete postopek registracije vozila in torej vozilo prvič vpišete v evidenco registriranih vozil. Opozarjamo pa na to, da sedaj, po vpisu tega mopeda v evidenco registriranih vozil, zamenjava pogonskega motorja pomeni predelavo motorja, kar zahteva opravljanje postopka posamične odobritve predelanega vozila.

4. Posamezne stranke so za dokazovanje nespornosti lastništva opravile posebni ugotovitveni postopek na eni od upravnih enot in za to prejele ustrezno listino (odločba, potrdilo, zapisnik …). Ali registracijska organizacija pri postopku registracije mopeda navedeno listino upošteva kot ustrezno in ponovni postopek ugotavljanja lastništva ni potreben?

Odgovor:
V kolikor ima stranka eno od prej navedenih listin iz posebnega ugotovitvenega postopka, opravljenega na eni od upravnih enot, ni potrebno opravljati tega postopka ponovno, ampak v vašem postopku registracije mopeda to listino upoštevate kot ustrezno dokazilo.


Javno agencijo RS za varnost prometa se naproša, da s tem dopisom seznani vse tehnične službe, strokovne organizacije, registracijske organizacije in pooblaščene zastopnike mopedov v Republiki Sloveniji.


S spoštovanjem!
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 699
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a Berty »

Se pravi ugotavljanje lastništva velja samo za "25ke" ali tudi ostale mopede izdelane pred 2004 (oz po evropski direktivi pred letom 1993)?
Če je motor že registriran 10 let, bo treba ugotavljati izvor mopeda, registriranega z računom originalnega lastnika in kupoprodajno na novega lastnika? :?:
Po moje veliko kompliciranja za pravo stvar.
APN4M 83'
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Berty napisal/-a:Se pravi ugotavljanje lastništva velja samo za "25ke" ali tudi ostale mopede izdelane pred 2004 (oz po evropski direktivi pred letom 1993)?
Če je motor že registriran 10 let, bo treba ugotavljati izvor mopeda, registriranega z računom originalnega lastnika in kupoprodajno na novega lastnika? :?:
Po moje veliko kompliciranja za pravo stvar.
Ugotavljanje lastništva je postopek za registracjo mopeda(25 ali 45), ki nima dokumentov in ni bil še nikoli registriran....
franc napisal/-a:Če bo kdo goljufal in se bo na koncu izkazalo, da je bil moped ukraden, bodo imeli probleme "lastnik" in priči (ravno tako v primeru kakšnih neraščiščenih dediščin in podobno) .
kako bi pa lahko goljufal, če je moped na seznamu ukradenih to na tehničnih v sistemu takoj vidijo, pa tudi če je že bil registriran isto in take mopede zavrnejo.
Glede dediščin pa mora imeti dokumente, torej če je v dediščini zapisan ima ta moped dokumente, ki so bili priloženi ko se je zapisal v dediščino.
Uporabniški avatar
Kamion
cilinder
Prispevkov: 1153
Pridružen: So Sep 17, 2011 1:39 pm
Kontakt:

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a Kamion »

franc napisal/-a: 3. Strokovno organizacijo zanima, kako obravnavati Tomosov moped, če številka pogonskega motorja ni enaka VIN številki vozila. Pri starejših mopedih proizvajalca Tomos je bil v prvotnemu mopedu vgrajen motor z enako številko kot je bila VIN številka mopeda (vsaj v večini primerov). Ker pa je bila menjava celotnega pogonskega motorja lažja, kot pa njegovo popravilo, v kolikor se je ta pokvaril, je veliko število pogonskih motorjev bilo zamenjanih s pogonskim motorjem istega tipa vozila.
Odgovor:
V kolikor lahko ugotovite, da je v moped vgrajen pogonski motor enakega tipa, kot je bil originalno vgrajen, lahko izvedete postopek registracije vozila in torej vozilo prvič vpišete v evidenco registriranih vozil. Opozarjamo pa na to, da sedaj, po vpisu tega mopeda v evidenco registriranih vozil, zamenjava pogonskega motorja pomeni predelavo motorja, kar zahteva opravljanje postopka posamične odobritve predelanega vozila.
A ni tako, da je mašina potrošni material in da se jo lahko menjuje. Seveda če je tudi nova mašina isti tip. Tukaj malo mešajo menjavo mašine za drugačno in menjavo mašine za isti model...
Vsaj pri avtih ne gledajo serijske številke motorja, zato ne vem zakaj bi morala biti pri mopedu ista... :roll:
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
franc
vplinjač
Prispevkov: 379
Pridružen: Po Maj 06, 2013 3:00 pm

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a franc »

kako bi pa lahko goljufal, če je moped na seznamu ukradenih to na tehničnih v sistemu takoj vidijo, pa tudi če je že bil registriran isto in take mopede zavrnejo.
Glede dediščin pa mora imeti dokumente, torej če je v dediščini zapisan ima ta moped dokumente, ki so bili priloženi ko se je zapisal v dediščino.
Te evidence niso tako brezhibne (lahko pride do težav pri različnih vrstah zapisa, s kakšnimi znaki in brez njih), dediščine pa trajajo tudi po več let (govora pa je o registraciji brez dokumentov, na izjavo).
Potem pa imaš še kup "uvoženih" (pri katerih ne dvomim, da je delež ukradenih velik) in lahko kakšno novo izmenjevanje podatkov med "organi" povzroči kaos...
lp
Uporabniški avatar
Kamion
cilinder
Prispevkov: 1153
Pridružen: So Sep 17, 2011 1:39 pm
Kontakt:

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a Kamion »

Kakšne dediščine. Na razpravi na sodišču je to rešeno v par urah, če se vsi strinjajo. Pa saj ni to hiša ali posestvo nad katerim se kregajo po par let...
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

franc napisal/-a: Te evidence niso tako brezhibne (lahko pride do težav pri različnih vrstah zapisa, s kakšnimi znaki in brez njih), dediščine pa trajajo tudi po več let (govora pa je o registraciji brez dokumentov, na izjavo).
Potem pa imaš še kup "uvoženih" (pri katerih ne dvomim, da je delež ukradenih velik) in lahko kakšno novo izmenjevanje podatkov med "organi" povzroči kaos...
lp
Torej če moped nima dokumentov ne more biti zapisan v dediščini kar jst vem? Ker lastnik nemore izkazat lastništva.
No edino s temi uvoženimi je lahko problem, če je v tujini zabeležen kot ukraden in se šele kasneje to izve.
tomosatx50s
vplinjač
Prispevkov: 451
Pridružen: Če Jun 26, 2014 12:19 pm

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a tomosatx50s »

No, pa da povem še svojo izkušnjo. Pred pol ure sem prišel s tehničnega pregleda, moped apn4, l 74,nikoli registriran (sem šel vprašat na ue). Kupil sem ga cca. 1leto nazaj. Na zagovor (2priči) sem peljal prejšnjega lastnika in kolega. Moped je tehnični pregled opravil, lastništvo sem pridobil zavaroval in registriral, cena 90€(s tem da sem se še nezgodno zavaroval. Tako da, z moje strani niso nič komplicirali, opravljal pa sem na AvtoKrki.
Uporabniški avatar
filius
specjalka
Prispevkov: 3946
Pridružen: Pe Avg 21, 2009 11:05 am

Re: Na 25-ko z izpitom in čelado

Odgovor Napisal/-a filius »

automatic_7 napisal/-a:
franc napisal/-a: Te evidence niso tako brezhibne (lahko pride do težav pri različnih vrstah zapisa, s kakšnimi znaki in brez njih), dediščine pa trajajo tudi po več let (govora pa je o registraciji brez dokumentov, na izjavo).
Potem pa imaš še kup "uvoženih" (pri katerih ne dvomim, da je delež ukradenih velik) in lahko kakšno novo izmenjevanje podatkov med "organi" povzroči kaos...
lp
Torej če moped nima dokumentov ne more biti zapisan v dediščini kar jst vem? Ker lastnik nemore izkazat lastništva.
No edino s temi uvoženimi je lahko problem, če je v tujini zabeležen kot ukraden in se šele kasneje to izve.
Ata je mel T12 kerga je mel sicer v jugoslaviji registreranga nase, ko je umru smo na zapuščinski razpravi povedal samo serijsko številko mopeda, ker se ni našlo ne prometne ne nobenga druzga papirja o lastništvu. Pa so vseno upisali BP.
Ja vozim E90 jer to je malo jače,
pa onda drugom na zadnji skače,
je da troši malo više,
al devet konja piše!
Odgovori