Kot sem obljubil, bom sem naložil slike popolne obnove APN 4 MS, ki sva jo s prijateljem naredila lansko jesen.
Prilagodila sva se željam naročniku obnove, tako, da pesta niso v originalnem stanju, ampak preličena na črno, tudi ohišje agregata je hotel imeti prebarvano (meni osebno nikakor ne potegne, a vsake oči imajo svojega malarja).
Moped je stal nekje v kleti blizu dveh desetletij. Vzrok za to je bila predvsem voda v agregatu, toliko časa neuporabe pa je pustilo posledice predvsem na kromiranih delih, okvir in ostali karoserijski deli presenetljivo niso bili rjasti, če upoštevam dejstvo, da je moped stal v kleti.
Ko sva moped prevzela sva se najprej lotila razstavljanja in čiščenja delov, da sva videla, katere dele bo potrebno nadomestiti z novimi. V agregatu je bilo potrebno menjati vse ležaje in semeringe, privoščila sva mu nove lamele na sklopki, nov vžig, bat in cilinder, pušo na ojnici sva nadomestila z igličnim ležajem, namestila nov vplinjač..., skratka agregat je bil popolnoma obnovljen.
Karoserija je bila preličena v barvo, kakršna naj bi bila prvotna, mogoče niansa ni ravno čisto original, a bo ščasoma tudi ta zbledela in bo nekje taka, kot mora biti. Tudi plastične dele (vzmetenje) sva preličila, da je vse videti kot novo. Osnova sedeža ni bila slaba, preličila sva spodnji del in sedež nato dala na novo preobleči. Kolesne obroče sva nabavila v refuzi in po izdelavi priprave za centriranje kolesa sama sestavila in scentrirala, ter jima namestila nove gumijaste zaščitne trakove, gume ter zračnice. Od ostalih kromiranih delov je novo še krmilo in prtljažnik, kromiran del izpuha sva lepo očistila, tako, da ni bilo potrebe po menjavi, tudi kromiran del na prvi luči je bil v odličnem stanju in nepotreben zamenjave, prav tako je originalna kromirana zaščita na izpuhu. Zadnja luč je bila precej rjava, a se je dala preličiti, tako, da je tudi zadnja luč še originalna, le preličena je. Ob primopredaji so na mopedu manjkale nalepke, ki so bile nameščene dodatno, a žal slik (še) nimam, se bom potrudil še v tej smeri.
Slike, kako je zgledal moped pred obnovo žal nimam (grrrrrrrrrrrrrrrrrrr, sem sam nase jezen kot , ker sem pozabil slikati stanje mopeda pred obnovo ), zadnja slika je bila narejena zadnji dan obnove (brez nalepk in vžigalne kapice).
Pred obnovo tele MS-ke sva delno obnovila še eno tako, iste barve, na njej je bila preličena karoserija in zamenjane nekatere zajle, moped je bil poročno darilo osebi, ki si je tak moped želela že dlje časa.
Še slike, ki nama jih je uspelo posneti med obnovo:
Karoserijski deli po pranju in čiščenju
Agregat je bil v katastrofalnem stanju, v njem mešanica olja in vode ter veliko rje
Malo lepše je zgledalo vse skupaj po temeljitem čiščenju
Ohišje agregata, pripravljeno za ličenje
Tudi kolesa so bila v zelo slabem stanju
Zadnji amortizerji so bili na novo preličeni, tukaj so v špric kitu ščitne cevi
Preličene ščitne cevi za prve vilice
Preličeno pesto se suši in čaka na sestavo kolesa
Gume, kolesni obroč in špice pred sestavo
Sestavljeno kolo na pripravi za centriranje, predelani iz stojala za motor
Scentrirano kolo med vrtenjem
Sestavljeno in scentrirano zadnje kolo
Najbolj sva se veselila ponovne sestave po ličenju karoserije in ohišja agregata, čeprav sva se zavedala, da bo težko, saj sva morala paziti, da pri sestavi nisva poškodovala barve. Mizo sva "tapecirala" z filcem, da sva preprečila poškodbe barve in morebitne rise.
Slike bodo povedale, kako je vse preličeno in zaščiteni navoji, da se pri sestavi ne bi preveč mučila in poškodovala barve.
Po sestavi koles sva se lotila sestave agregata, na sliki namestitev novega vžiga
Nato se je počasi začel eden izmed vrhuncev obnove - sestava karoserije. Tega sva se najbolj veselila, saj sva vedela, da sva do sedaj vsa dela opravila kot je treba in da ne bi smela imeti nikakršnih težav.
Začelo se je s prvim blatnikom...
...nadaljevalo pa z prvimi vilicami in namestitvijo zaščitnega traku in pipice za gorivo na rezervoar goriva...
...temu pa je sledila sestava zadnje nihajke
Nato sva namestila vzmetenje, kolesa, stopalke, tank, sedež in stojalo, ter moped spravila "na noge"...
...sledilo pa je nameščanje agregata, izpušnega sistema, krmila, luči, zajl...
Takole je moped izgledal pred testno vožnjo, ki jo je uspešno prestal. Na njem še ni nalepk in vžigalne kapice. Kapica je bila nameščena naslednji dan pred primopredajo, nalepke pa nekaj dni za tem.
Lastnik (tudi najin osebni prijatelj) je bil ob primopredaji navdušen, kot kak majhen otrok, ko dobi novo igračo in kar ni mogel verjetno očem, da sva moped spravila v tako stanje. Tudi midva sva bila nad najinim delom in potekkom obnove več kot zadovoljna, saj sva za ta projekt ob službah in ostalim hobijem in opravilih okoli doma porabila cca 60 ur in ga končala po 10-tih dneh po prevzemu mopeda.
Prijatelj, s katerim sva sodelovala pri tej obnovi si je v nadalje skoraj sam obnovil Colibrija T03 in Puch avtomatik, slik obnove skorajda ni, bom pa ob priliki poslikal končana mopeda in nalepil slike. Oba mopeda bo obdržal, naslednji projekt je obnova Colibrija T12, tudi tega bo obdržal zase.
Admina, ali moderatorji, če tema ni v primernem forumu se opravičujem, in prosim za premik v ustreznega.
Obnova Tomos APN 4 MS
Re: Obnova Tomos APN 4 MS
lepo obnovljeno, predvsem pa odlično spisan in slikovno dokumentiran - lep prispevek
"It is remarkable how similar the pattern of love is to the pattern of insanity."
Re: Obnova Tomos APN 4 MS
Hvala za kompliment, pri obnovi mojega mopeda se bom poskusil še nekoliko bolj potruditigolnar napisal/-a:lepo obnovljeno, predvsem pa odlično spisan in slikovno dokumentiran - lep prispevek
- frcooljubljana
- zariban cilinder
- Prispevkov: 121
- Pridružen: Pe Avg 24, 2012 12:05 am
- Kraj: Ljubljana/Koper
Re: Obnova Tomos APN 4 MS
10 dni? usa čast !
lp Koci
lp Koci
Re: Obnova Tomos APN 4 MS
Lepo, samo tole ni MS ampak M. MS ima ščitnike.
lp
lp