Tomos BT
Re: Tomos BT
Koliko gramov tehta tale rotor (magnet) od hpi? Kakšne imaš do sedaj izkušnje z njim, si zadovoljen?
Re: Tomos BT
Zelo lepo si izvedel booste, škoda, da nima fotografije celih.
Kar se pa tiče grafa moči, bi pa komentiral, da je 8,8km zelo malo, če imaš brušene kanale, 21mm fergazer, hpi vžig, izpuh po meri...
Jaz imam na apn cilindru brez boostov in z 17mm fergazerjem, samo 0,6km manj kot ti.
Ali imaš glavo na squish? Izpuh si sam delal in zračunal?
Kar se pa tiče grafa moči, bi pa komentiral, da je 8,8km zelo malo, če imaš brušene kanale, 21mm fergazer, hpi vžig, izpuh po meri...
Jaz imam na apn cilindru brez boostov in z 17mm fergazerjem, samo 0,6km manj kot ti.
Ali imaš glavo na squish? Izpuh si sam delal in zračunal?
-
- vplinjač
- Prispevkov: 342
- Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
- Kraj: bliZ Domžal
Re: Tomos BT
Rotorja nisem tehtal, tako da ne vem njegove teže. Ja pa za pospešek rotacije pomemben masni vztrajnosti moment rotorja; masa ti ne pove veliko.
Z vžigom sem zaenkrat zadovoljen, slabost je mogoče to, da ima dokaj velik zamik vžiga kar za zračno hlajene motorje ni najboljše zaradi segrevanja. Kar sem zadnjič pozabil napisat, da delilni krog vijačenja statorja ni čisto enak kot na Tomosovem bloku. Za M4 vijake je potrebno malo pobrusiti utore statorske plošče, za M3 vijake to ni potrebno.
Kar se tiče glede moči, merilne mize je med sabo težko primerjat včasih v hecu rečem da sem pomeril ... banan. Pomembno mi je kako posamezne spremembe vlivajo na krivuljo moči.ro-bi napisal/-a: ↑Pe Maj 29, 2020 11:49 am Zelo lepo si izvedel booste, škoda, da nima fotografije celih.
Kar se pa tiče grafa moči, bi pa komentiral, da je 8,8km zelo malo, če imaš brušene kanale, 21mm fergazer, hpi vžig, izpuh po meri...
Jaz imam na apn cilindru brez boostov in z 17mm fergazerjem, samo 0,6km manj kot ti.
Ali imaš glavo na squish? Izpuh si sam delal in zračunal?
Kot sem že omenil ni bil namen narediti dirkalnika, ampak motor za vsakodnevno vožnjo,ki deluje na nizkih obratih. Kvaliteta cilindra se v največji meri odraža na momentu. Verjetno max moči nisi dosegel pri 8100 rpm. Z cilindra bi dobil več če bi šel na višje kote in obrate. Razlika med Dellorto 21 in 19 je bila na max moči 0,1hp.
Ja glavo in izpuh sem delal sam.
Lp. Miha
Re: Tomos BT
Aha, potem je jasno. Meni se pri 8k rpm šele prebudigasper mahkota napisal/-a: ↑Pe Maj 29, 2020 11:54 pm
Kar se tiče glede moči, merilne mize je med sabo težko primerjat včasih v hecu rečem da sem pomeril ... banan. Pomembno mi je kako posamezne spremembe vlivajo na krivuljo moči.
Kot sem že omenil ni bil namen narediti dirkalnika, ampak motor za vsakodnevno vožnjo,ki deluje na nizkih obratih. Kvaliteta cilindra se v največji meri odraža na momentu. Verjetno max moči nisi dosegel pri 8100 rpm. Z cilindra bi dobil več če bi šel na višje kote in obrate. Razlika med Dellorto 21 in 19 je bila na max moči 0,1hp.
Ja glavo in izpuh sem delal sam.
Lp. Miha
Si pa naredil super delo, ker si odgovoril na večno vprašanje, ali boosti kaj dodajo. Do sedaj namreč še nisem videl "dokaza" za to, ampak samo ugibanja.
lp
-
- vplinjač
- Prispevkov: 342
- Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
- Kraj: bliZ Domžal
Re: Tomos BT
Pozdrav!
Zadnje tedne se je precej delalo na izbolšavah izpuha. Zato je bilo potrebno narediti izpuh na katerem se lahko nastavlja dolžino hederja in mid-a. Testiranih je bilo 6 različnih tipov difuzorja, vsak difuzor pa se je testiral z različnimi kombinacijami dolžine hederja in mid-a. Ko na kocu seštejeva je bilo preko 230 meritev moči na dyno mizi....še dobro da jo imava doma
Na kocu sva prišla do kar lepega rezultata. Cilj je bil, da tudi segret motor daje dobro moč in da je ob tem padec navora čim manjši.
Graf moči pri različnih temperaturah, merjeno na glavi. Še graf moči, ki je bil najvišji. Prav ta tip difuzorja je bil zadnji po vrsti, namreč tudi Vid-u(@PVL) je bil zanimiv najin test izpuhov, zato je tega zadnjega zasnoval on. Naslednji korak je izdelati fiksen izpuh in seveda vožnja.
Zadnje tedne se je precej delalo na izbolšavah izpuha. Zato je bilo potrebno narediti izpuh na katerem se lahko nastavlja dolžino hederja in mid-a. Testiranih je bilo 6 različnih tipov difuzorja, vsak difuzor pa se je testiral z različnimi kombinacijami dolžine hederja in mid-a. Ko na kocu seštejeva je bilo preko 230 meritev moči na dyno mizi....še dobro da jo imava doma
Na kocu sva prišla do kar lepega rezultata. Cilj je bil, da tudi segret motor daje dobro moč in da je ob tem padec navora čim manjši.
Graf moči pri različnih temperaturah, merjeno na glavi. Še graf moči, ki je bil najvišji. Prav ta tip difuzorja je bil zadnji po vrsti, namreč tudi Vid-u(@PVL) je bil zanimiv najin test izpuhov, zato je tega zadnjega zasnoval on. Naslednji korak je izdelati fiksen izpuh in seveda vožnja.
Re: Tomos BT
Lepi rezultati s čim si pomagaš pri grobih izračunih izpuhov ali gre vse po izkušnjah in meritvah. Trial and error
-
- vplinjač
- Prispevkov: 342
- Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
- Kraj: bliZ Domžal
Re: Tomos BT
Z predelavami mopedov se z bratom ukvarjava že kar nekaj let, ubistvu sva prvi izpuh naredila v 1. letniku srednje šole(uff 10let bo). Vedno sva si zapisovala na katerih obratih deluje izpuh, in tako prilagajala že znane formule za izpuhe. Z leti sva dodelovala formule, dodajala faktorje, ki vplivajo na delovanje izpuha in tako je izdelan izpuh vedno manj odstopal od željenega. V zadnjem letu ko imava DYNO, sva vse več poudarka posvetila oblikovanju in postavitvi difuzorja, ter konusa. S tem so izpuhi prišli na čisto nov nivo in s tem tudi znanje.
Trenutno je ta izpuh za naju velik uspeh, ampak še vedno sva mnenja, da je mogoče narediti boljšega. To je tudi tisto, kar naju že toliko let žene naprej.
Trenutno je ta izpuh za naju velik uspeh, ampak še vedno sva mnenja, da je mogoče narediti boljšega. To je tudi tisto, kar naju že toliko let žene naprej.
Re: Tomos BT
Lepo povedano, kot kaže je do idealnega izpuha res dolga pot, drugo leto ko pride TIG moram začet malo več časa posvečat izpuhom po moje najbolj kompleksen element na 2T motorju (kot da ni že tako vse skupaj dovolj kompleksno ).Napisal/-a gasper mahkota » Po Nov 30, 2020 9:07 pm
Z predelavami mopedov se z bratom ukvarjava že kar nekaj let, ubistvu sva prvi izpuh naredila v 1. letniku srednje šole(uff 10let bo). Vedno sva si zapisovala na katerih obratih deluje izpuh, in tako prilagajala že znane formule za izpuhe. Z leti sva dodelovala formule, dodajala faktorje, ki vplivajo na delovanje izpuha in tako je izdelan izpuh vedno manj odstopal od željenega. V zadnjem letu ko imava DYNO, sva vse več poudarka posvetila oblikovanju in postavitvi difuzorja, ter konusa. S tem so izpuhi prišli na čisto nov nivo in s tem tudi znanje.
Trenutno je ta izpuh za naju velik uspeh, ampak še vedno sva mnenja, da je mogoče narediti boljšega. To je tudi tisto, kar naju že toliko let žene naprej.
Re: Tomos BT
bi mogoce naredil kaksen komad vec (izpuh) in ga prodal?
Re: Tomos BT
Pohvalno. Zelo lep projekt in motor
me pa nekaj zanima.. A je motor original rdeče barve ? Pa kateri letnik je motor
me pa nekaj zanima.. A je motor original rdeče barve ? Pa kateri letnik je motor
Nejc