Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
-
- auspuh lager
- Prispevkov: 3
- Pridružen: Po Nov 09, 2009 8:43 pm
Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
Once again id like to share my moded whit you guys
not all is translated im sorry just enoy the pics
Setup:
Malossi Mhr Speed 7T modifed for tomos
Home made cilinderheas
28mm stage 6 r/t
Hpi 2006 / Ignitech digitale ignision
1e gear Ktm clutch
2e gear Ktm Clutch
2e Race Gears
Home made clutch house
v-force 8kleps Reedvalve
Tomos a35 engine modifed for malossi mhr
Home made exhuasts 4-5 pices
Home made racing crank
special looks:
Red Metallic Frame with a processed Polini 910 Seat
Black Metallic Rims
Black Metallic Fork leg
disc for (TnT) disc brakes (Braking)
Polished aluminum swingarm
polished aluminum spring replacements
Polished / Painted custom kickstart cover
Polished calipers (Brembo / Grimca)
Polished brake lever (Grimca)
Remadaptors Polished
Polished Clutch Cover
Wheelybar
Polished tank cap
Polished aluminum Exhaust Silencer
Sprinter 2010
Oke dit jaar wil ik wat beter rijden dan vorig jaar dus dan gaan we even een leuke samen stelling maken.
men nemen een malossi mhr 7t
maar dan welk van de 3
neem een setje tomos carters en frees deze af en bak er een plaat op
en maak het nettjes.
dan krijg je dit
leuk membraan er in
'
dan nog een knappe krukas voor al die pk's
blokje in elkaar met ktm en rechte vertanding waarom rechte vertanding ?
orgineel slijt veels te snel en gaat stuk
2 nieuwe test uitlaten maken ook dit word door mij zelf gedaan
Gooi het allemaal te samen met het oude rode sprint frame en je krijgt dit.
Aangezien het beestje wel van ze plek wilt komen zelfs zo aardig dat hij op achterwiel gaat wilde
ik een wheelybar dus maken we die
Hier een paar fotos van mijn nieuwe opmaat pijp en zelfgemaakte demper
[spoiler]
[/spoiler]
[spoiler]
ik kon het natuurlijk niet laten om hem af te monteren en te polijsten dus hier het resultaat
imbusschroefje krijgt nog een klodder locktide
Binnen draaiwerk is niet zo nettjes want had de goeie beitel niet dus zelf iets moeten maken
maar boeiend je ziet het niet =-)
Ignitech ontsteking
[spoiler]ONTSTEKING BINNE
Verder was ik niet bepaald blij met het bestaande rotor kwam te ver van het blok af te staan
probleem:
zo gaat het nu worden nieuwe zelfgemaakte grondplaat en rotor met mogelijk tot starten met start motor
men beginne met een vliegwiel voor electronische ontsteking
slijpt de klinknagels er af en slaat ze er uit dan hou je dit over
gaten in de rotor worden nog dicht gelast en gevlakt
oude vliegwiel hard word ook nog kleiner in diameter
imbus bouten zijn voor starten met startmotor
matriaal voor grondplaat ontsteking en matriaal voor koppelinghuis
De Ignitech ontsteking is nu mechanisch helemaal klaar grondplaat is helemaal met de handgemaakt
begin
iets verder
gemonteerd
[/spoiler]
Het verleden van alles dus
[spoiler]vandaag ff de startmotor op gehaald bij de sloop
]zoals beloofd een unieke update
meningen?
aangepaste uiltaat
ook na verschilende tips heb ik Fokko een pb gestuurt ivm foekema uitlaat
En heeft fokko tips gegeven om de eindconus aan te passen zo gezecht zo gedaan
het verschil
nieuwe conus getigt :thumb:
en een perfecte doorlassing
morgu nieuwe conus @ uitlaat lassen
aangezien men tapeiden van de inlaat al eens stuk waren gegaan en toen nieuwe tapeinden in gelijmt gingen ook stuk.
en toen kon ik eht niet mee repareren dus dan ga je een stap verder:
Membraam op Metrakit Cilinder
er komt dus een v-force 8 kleps piaggio membraam op met een zelfbouwhuis
Matriaal:
cilinder affrezen:
En der cilinder moest ook voor het membraam aangepast worden
membraam huisje
gepolijste achterkant
achterbrug vor de schijfrem te monteren is euwk klaar en hij is nog lichter dan het vorige type
natuurlijk alles met een V-las voorbereid van 3mm
remklauwtje er op
nu nog ff iets erop maken om veervervangers op te bevestigen en klaar
nieuw speelgoed op het stuur gemonteerd
achterkant
voorkant
vandaag ff spullen binne gekregen
pro grip handvatten en polini minibike rem hevel
oude bobine omdat hpi ding stuk is wel met nieuwe ngk kabel en dop
nieuwe wiellagertjes natuurlijk aan 2 zijden afgedicht ivm stof oid
en in de velgen met voor schijfremmetje en achter nieuw tandwieltje
Vandaag is rooddddd het kleur van mijn frame
En ik vind het boter geil
nu is er geen uitweg meer nu moet ik opbouwen gaan
ook bezig met frampje schuuren gaat komende weken naar de spuiter
21-09-08
achterbrugje klaar gewicht: 0.90 kg
vandaag de overtollige purschuim weg gezaagd en glasvezel aan gebracht
morgen uit men werk ff een potje plamuur halen en mooi maken
[/spoiler]
Re: Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
Is this tomos from McDonald's ? cause I'm lovin' it !
Re: Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
very nice piece of work here. and nicely documented. i like it because there is many unique custom parts on it. realy realy nice. good job
"It is remarkable how similar the pattern of love is to the pattern of insanity."
Re: Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
nice work !
Re: Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
respect
Live life at full throttle!
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
-
- auspuh
- Prispevkov: 786
- Pridružen: Pe Jun 25, 2010 3:12 pm
Re: Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
wohin hast du dise ignition ignotech und fur wie wiel geld hast du es bekommen.
(sory meine deoutsch ist nicht soo gut)
(sory meine deoutsch ist nicht soo gut)
če bi bili skuterji zanesljivi bi jih tudi poštarji imeli ;)
- green_ripper
- vplinjač
- Prispevkov: 326
- Pridružen: Sr Jul 07, 2010 7:44 pm
Re: Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
wow , I just can say ... NICE WORK DUDE !
what's the top speed?
you must be some of the best tomos tuner to do that right a ?
Keep on working
what's the top speed?
you must be some of the best tomos tuner to do that right a ?
Keep on working
TO-to MO-more S-sekat
Tomos<3
Tomos<3
Re: Dutch Tomos MHR 80cc Lc Dragster
apn6s freek napisal/-a:wohin hast du dise ignition ignotech und fur wie wiel geld hast du es bekommen.
(sory meine deoutsch ist nicht soo gut)
http://www.espower.nl/product_info.php/ ... s_id/18893