Tomos A3 HLADILNIK
Objavljeno: Sr Feb 27, 2013 2:52 pm
Zdravo!
Sem Gašper Mahkota, prihajam iz Vira pri Domžalah. Končujem 4.letnik strojne šole v Lj. Predstavu vam bom en moped, k ga z bratom že kar neki časa rihtava.
Januarja 2011 sva moped "kupila" za 1 trosilec hlevskega gnoja Bil je v slabem stanju, ker je bil 10let parkiran ob hiši zato ga je verjetno dobil kakšen dež, ampak bil je pa kompleten. Slike kakšen je bil nimam, mam pa ko sva dele dobila z barvanja:
barva je metalik modra-BMW
Takoj se je začelo sestavljanje
Spolirali so se bloki, ter veliko delov je šlo na kromiranje (kurbel, z. bremza, šponarji za ketno, štangca bremze...)
Cilinder sem dal v šolo brusit na 38.5mm, vsi novi ležaji, izpuh sem dvignil na 159°, pretok malo popravil odlitek, pa vsis za 3mm spustil, BT glava. In z originalcem je šel 58km/h, z leovince-izpuhom pa se je zavrtu na 9300rpm, kar znaša 68km/h.
Encarwi tuning hehe: Krajšan feder na obeh prestavah, pa mal navrtan da so lažje. (moped je speljal na 4-4.5krpm)
v družbi:
Na koncu sezone je takole zgledal: prevozu sem okrog 2500km
obratomer je bil skos gor, da sem vedu kok hitr se pelem
Potem pa mi je moped pred zimo zaribal, kajti razdrl se je SE ležaj in so iglice...
bat:
cly:
Od sedaj naprej ne dam nikoli več za 10 sorni bat igličastega ležaja, ker je tut parim prjatlom že to naredil.
Ampak nad frčijem nisem obupal, s odločil sem se za usis v karter, zato sva s @cerarjem porezkala bloke, za ohišje lamele:
ratalo je par lukenj, ki sem jih zalil z Al21:
iz inoxa se je izrezalo ohišje in zavarilo po TIG postopku.
lamele so org. od pia-gil skuterjev
zmontirano:
Na sklopko sva prilepila usnje, ker so org. obloge mal drsele.
Februarja 2012 se je projekt bolj kot ne ustavil, ker je bilo velik dela z Apn6-CTXpower, pa BT od brata.
Med poletjem sem kupil cly 38 lep, ma še rise od honanja, in ga začel mučit z biaxom Potrebno je bilo zapreti sesalni kanal, zato sem nabral uteži od felten, potem pa smo jih s @kvas-om "skuhali" v loncu na oglju. V kanalu sem pred tem naredil mrtve kote, da je svinec dovolj fiksiran, v vrtino sem pa zataknil bat, ki je bil na delu kjer je sesalni kanal spoliran. Cilinder sem predhodno segrel v pečici na 120°potem pa smo v kanal ulili svinec. Pomembno je da se ga ulije v enem "šusu", ker se svinec ko se ohladi, ne prime več med sabo!
slike so bolj slabe
Prišla je ideja, da bi na cilinder navaril daljša rebra, prvotno je bilo mišljeno železo, na koncu sem se pa odločil za baker Cilinder sem najprej s fleksarco med rebri obrusil barve in rje. Baker sem narezal na ročne škarje, nekaj pa na feksarco.
A3+ 1.6kg bakra
Zdej je že mal bl podoben CTX-u kajne?
prej-potem, ctx glava
varil sem s TIG-om, rebra so debeline 2.5mm, dodajal sem pa inox palčke. Vse rabra sem najprej pod kotom zabrusil, za razdelek med rebri pa sem uporabil flohajzen, ki sem ga dal med rebra v cilindru. Med rebri na cly in bakrenimi rebri sem dal razmak 1.5- 2mm in jih z dodajanjem inox-a zavaril. Flohajzen spodaj pa mi je obenem služil, da mi zvar ni mogel uiti čez(luknja).Gus mi je pa na parih rebrih mal poču. Amperaža pa je zaradi dobre prevodnosti toplote bakra, mogla bit kar okoli 95A. Bolš bi pa bilo, če bi za dodajni material uporabil železo, ker ma boljšo toplotno prevodnost kot inox.
Med rebra sem dal ojačitve, da zaradi tresljajev nebi rebra odpadla, pa da na cingla.
končni izdelek: gus, baker, inox, svinec
Kupila se je nova CKR ojnica in nov bat meteor 12/38mm, vsi novi ležaji, za gl. gred 6203TN9C3-poliamidna kletka
mal porihtana ojnica:
Naprej bom pa še zvečer mal povedu, k se mi dele neda več
Sem Gašper Mahkota, prihajam iz Vira pri Domžalah. Končujem 4.letnik strojne šole v Lj. Predstavu vam bom en moped, k ga z bratom že kar neki časa rihtava.
Januarja 2011 sva moped "kupila" za 1 trosilec hlevskega gnoja Bil je v slabem stanju, ker je bil 10let parkiran ob hiši zato ga je verjetno dobil kakšen dež, ampak bil je pa kompleten. Slike kakšen je bil nimam, mam pa ko sva dele dobila z barvanja:
barva je metalik modra-BMW
Takoj se je začelo sestavljanje
Spolirali so se bloki, ter veliko delov je šlo na kromiranje (kurbel, z. bremza, šponarji za ketno, štangca bremze...)
Cilinder sem dal v šolo brusit na 38.5mm, vsi novi ležaji, izpuh sem dvignil na 159°, pretok malo popravil odlitek, pa vsis za 3mm spustil, BT glava. In z originalcem je šel 58km/h, z leovince-izpuhom pa se je zavrtu na 9300rpm, kar znaša 68km/h.
Encarwi tuning hehe: Krajšan feder na obeh prestavah, pa mal navrtan da so lažje. (moped je speljal na 4-4.5krpm)
v družbi:
Na koncu sezone je takole zgledal: prevozu sem okrog 2500km
obratomer je bil skos gor, da sem vedu kok hitr se pelem
Potem pa mi je moped pred zimo zaribal, kajti razdrl se je SE ležaj in so iglice...
bat:
cly:
Od sedaj naprej ne dam nikoli več za 10 sorni bat igličastega ležaja, ker je tut parim prjatlom že to naredil.
Ampak nad frčijem nisem obupal, s odločil sem se za usis v karter, zato sva s @cerarjem porezkala bloke, za ohišje lamele:
ratalo je par lukenj, ki sem jih zalil z Al21:
iz inoxa se je izrezalo ohišje in zavarilo po TIG postopku.
lamele so org. od pia-gil skuterjev
zmontirano:
Na sklopko sva prilepila usnje, ker so org. obloge mal drsele.
Februarja 2012 se je projekt bolj kot ne ustavil, ker je bilo velik dela z Apn6-CTXpower, pa BT od brata.
Med poletjem sem kupil cly 38 lep, ma še rise od honanja, in ga začel mučit z biaxom Potrebno je bilo zapreti sesalni kanal, zato sem nabral uteži od felten, potem pa smo jih s @kvas-om "skuhali" v loncu na oglju. V kanalu sem pred tem naredil mrtve kote, da je svinec dovolj fiksiran, v vrtino sem pa zataknil bat, ki je bil na delu kjer je sesalni kanal spoliran. Cilinder sem predhodno segrel v pečici na 120°potem pa smo v kanal ulili svinec. Pomembno je da se ga ulije v enem "šusu", ker se svinec ko se ohladi, ne prime več med sabo!
slike so bolj slabe
Prišla je ideja, da bi na cilinder navaril daljša rebra, prvotno je bilo mišljeno železo, na koncu sem se pa odločil za baker Cilinder sem najprej s fleksarco med rebri obrusil barve in rje. Baker sem narezal na ročne škarje, nekaj pa na feksarco.
A3+ 1.6kg bakra
Zdej je že mal bl podoben CTX-u kajne?
prej-potem, ctx glava
varil sem s TIG-om, rebra so debeline 2.5mm, dodajal sem pa inox palčke. Vse rabra sem najprej pod kotom zabrusil, za razdelek med rebri pa sem uporabil flohajzen, ki sem ga dal med rebra v cilindru. Med rebri na cly in bakrenimi rebri sem dal razmak 1.5- 2mm in jih z dodajanjem inox-a zavaril. Flohajzen spodaj pa mi je obenem služil, da mi zvar ni mogel uiti čez(luknja).Gus mi je pa na parih rebrih mal poču. Amperaža pa je zaradi dobre prevodnosti toplote bakra, mogla bit kar okoli 95A. Bolš bi pa bilo, če bi za dodajni material uporabil železo, ker ma boljšo toplotno prevodnost kot inox.
Med rebra sem dal ojačitve, da zaradi tresljajev nebi rebra odpadla, pa da na cingla.
končni izdelek: gus, baker, inox, svinec
Kupila se je nova CKR ojnica in nov bat meteor 12/38mm, vsi novi ležaji, za gl. gred 6203TN9C3-poliamidna kletka
mal porihtana ojnica:
Naprej bom pa še zvečer mal povedu, k se mi dele neda več