Tomos A3 HLADILNIK

Predstavite nam svoj projekt
Odgovori
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a Pich »

gasper mahkota napisal/-a:
Pich napisal/-a:Ma ne, vam se enostavno ne da dopovedati, da porabiš za ohlajanje bakra mnogo več energije, kot za ohlajanje aluminija, če je volumen enak, kljub temu, da ima baker mnogo boljšo toplotno prevodnost. Pa ne mi zdaj z nekimi osnovami fizike, če sam nimaš blage veze. Izvoli izdelaj si bakren cilinder, pa boš imel radiator, ki te bo grel še 4ure potem ko boš ugasnil motor.
@pich, to zihr drži, ker se tale cly z bakrenimi rebri ohladi počasneje kot BT jev. Motor moram vedno segravat ene 10min, kar pomeni, da baker lahko sprejme ogromno energije, ki pa se žal prej akomulira kot odvaja z reber. Baker ima to prednost, da si z njim lahko privoščimo tanjša rebra, zaradi dobre prevodnosti, ter s tem zmanjšamo volumen reber(zmanjšamo akomulacijo), površina preko katere seva toploto, pa ostane enaka.
In v tem sem naredil jaz napako, ker sem vzel predebela rebra, z tanjšimi rebri bi se lahko približal akomulativnosti Aluminija, na račun 2x boljše toplotne prevodnosti bakra.
V mojem primeru sem opazil, da baker slabše seva tolpoto kot GUS, ker ko sem varil, si tik nad bakrom komot držal roko, medtm ko te je nad gusom peklo. Tukaj nastopi emisivnost, ki ima pomoje velik pomen pri odvajanju toplote oz. prehodu toplote iz bakra na zrak. Manjša kot je emisivnost, bolši "akomulator" toplote je material. Emisivnost je v veliki meri odvisna od površine, recimo polirana površina ima emisivnost blizu nič, peskana pa blizu ena. Kot sklepam je to povezano z površino (mm^2), ki je pri peskani površini mnogo večja, kot pri polirani.
Za baker sem na netu našel, da je emisivnost večja če je oksidiran, zato, ga pri sebi nisem nič brusil. Po definiciji je idealno sevalo črno sevalo. In ima emisivnost skoraj 1. Pri nekih laboratorijskih vajah z fakultete sem zasledil, da je največjo emisivnost dajala mat črna površina. Tudi oče, ki je pred leti sodeloval pri razvoju zračno hlajenih oddajnikov, mi je rekel, da so vsa rebra barvali na črno.
Tako da v mojem primeru ostane samo še ta rešitev, oziroma če še kdo ve kako bolje prenesti toploto iz reber na zrak. :?:
Veliko je bilo grajanja čez ta rebra, tudi z moje strani, čeprav se v praksi odlično obnesejo, kajti delovna temperatura je padla za vsaj 30°C, kar se meni niti slučajno ne zdi slabo, tudi po 1/2 ure tiščanja ne pride čez 100°

Hvala soforumašem za tole debato o rebrih, ker se velik novega zve. :D
V tvojem primeru je sigurno bolje, s temi rebri,kot brez njih, če ne drugega si povečal hladilno površino. Jaz hočem samo povedati, da je akumulacija toplote zadnje kar pri hlajenju motorja potrebujemo. Osnovni namen hladilnih reber je odvajanje, ne akumuliranje toplote, zato morajo biti rebra čim hladnejša, da lahko hlad seva proti izgorevalnemu prostoru. Tudi chillerji so nekateri iz bakra drugi iz aluminija, pri obeh se voda ne segreje čez 90'. Prednost bakrenih chillerjev je v tem, da ohranjajo konstantnejšo temperaturo vode, ravno na račun boljše akumulacije bakra, kar preprečuje toplotne šoke. Slabost, pa je v tem, da za hlajenje potrebujemo večji pretok zraka v primerjavi z alu chillerjem. Če je nek material sposoben sprejeti veliko količino toplotne energije, potem potrebuje tudi veliko količino hladilne energije, da se ohladi, 1+1=2, to so pa osnove matematike.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a macula »

Hlad ne seva ampak izgorevalni prostor seva na hladna rebra.. Se pa da vse izračunat o čemer se pogovarjate, bo to naredu gašper na pomlad ko bo na faksu predelal prenos toplote in snovi ;)
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a Pich »

macula napisal/-a:Hlad ne seva ampak izgorevalni prostor seva na hladna rebra.. Se pa da vse izračunat o čemer se pogovarjate, bo to naredu gašper na pomlad ko bo na faksu predelal prenos toplote in snovi ;)
To bo spet teorija, nič prakse.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Pitch- tokrat se debelo motiš.
Rebra morajo biti čimbolj topla, ker potem jih zrak z razliko temperature hladi- odvaja toploto.
Gus slabo prevaja toploto in zato so rebra hladnejša- zato je tudi hlajenje slabše, ker je razlika temperature napram zraku manjša.
To, da bakren cilinder ostane topel daljši čas, je nazadnje vseeno in ne vpliva na nič. Važno je, da je temperatura po celem cilindru enakomerno razporejena, ne pa da je okrog zgorevalnega prostora mnogo višja (kot je to pri gusu).
Verjetno imaš možnost vprašat kakega prfoksa, pa ti bo on razložil, če meni ne verjameš.
Pa ne pisat, da je v praksi drugače, kot v teoriji- v tem primeru je obakrat popolnoma enako.
Še enkrat na kratko- rebra bi bila pri bakrenem cilindru podobne temperature, kot okolica zgorevalnega prostora. To pomeni, da dobro prevaja toploto. In posledično bi se več toplote oddalo v zrak, ker bi bila razlika temperatur med rebri in zrakom večja. Pri gusu je cilinder neenakomerno segret. Okrog zgorevalnega je vroče, rebra so hladnejša. To je zato, ker gus slabo prevaja toploto.In med hladnejšimi rebri in okoliškim zrakom je razlika temperatur manjša, zato se gusast cilinder slabše hladi.
Dobro prečitaj, kar sem napisal. Ne mislim se prerekat, a napisano 100% drži.
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a Pich »

Še zadnjič.
Toplotna prevodnost je samo podatek, kako daleč v material lahko prodre toplota. Pa dajmo baker na stran in primerjajmo samo gus in silumin, ki imata zelo podobna koeficienta toplotne prevodnosti. Najpogostejši material za današnje cilindre je silumin, ki se hladi mnogo bolje, kot gus, čeprav sta si njuna koeficienta toplotne prevodnosti zelo blizu. Kar samo od sebe se poraja vprašanje, čemu je temu tako. Odgovor pa je zelo preprost: zaradi večje specifične teže gusa je zunanji vpliv nanj manjši in zato se energija v njem bolje akumulira, Akumulacija pa pomeni nesposobnost oddajanja. Baker pa je še precej težji od gusa in v njem se energija še bolj kopiči, zunanji vpliv nanj je še manjši.
Ok pa bodi dovolj o tem, očitno bomo ostali vsak na svojem bregu.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a Pich »

Pich napisal/-a:Še zadnjič.
Toplotna prevodnost je samo podatek, kako daleč v material lahko prodre toplota. Pa dajmo baker na stran in primerjajmo samo gus in silumin, ki imata zelo podobna koeficienta toplotne prevodnosti. Najpogostejši material za današnje cilindre je silumin, ki se hladi mnogo bolje, kot gus, čeprav sta si njuna koeficienta toplotne prevodnosti zelo blizu. Kar samo od sebe se poraja vprašanje, čemu je temu tako. Odgovor pa je zelo preprost: zaradi večje specifične teže gusa je zunanji vpliv nanj manjši in zato se energija v njem bolje akumulira, Akumulacija pa pomeni nesposobnost oddajanja. Baker pa je še precej težji od gusa in v njem se energija še bolj kopiči, zunanji vpliv nanj je še manjši.
Ok pa bodi dovolj o tem, očitno bomo ostali vsak na svojem bregu.
Pa še eno butasto vprašanje, a povsem v kontekstu: imaš vročo glavo, ki bi jo rad nekoliko ohladil. Ali boš vzel čelado iz takega materiala, ki počasi sprejema in počasi oddaja toploto, ali boš raje vzel čelado iz materiala, ki hitro sprejema in hitro oddaja toploto?
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

A ma še kdo kaj za pripomnit? Ne. Ok Pič je zmagu.
lp
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Namesto čelade vzemimo raje tak primer-
imaš skodelico vode , bakreno palico fi 10, dolgo 20 cm in gus palico enakih mer.
Potopiš po eno palico v vsako skodelico (z enako vode in z enako temperaturo), potem zunanji konec palice greješ z brenarjem.
V kateri skodelici bo voda prej zavrela?
V tisti, ki jo greje bakrena palica.In to za faktor nekajkrat.
In če tega nisi razumel, potem ti res ne morem pomagat- se mi ne da več.
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

Ro-bi ti maš prov, ampak pič je zmagov.
lp
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Tomos A3 HLADILNIK

Odgovor Napisal/-a Pich »

gasper mahkota napisal/-a: @pich, to zihr drži, ker se tale cly z bakrenimi rebri ohladi počasneje kot BT jev. Motor moram vedno segravat ene 10min, kar pomeni, da baker lahko sprejme ogromno energije, ki pa se žal prej akomulira kot odvaja z reber.
To je napisal avtor teme, se pravi podatek s prve roke.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Odgovori