Tomos A3 HLADILNIK
-
- vplinjač
- Prispevkov: 342
- Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
- Kraj: bliZ Domžal
Tomos A3 HLADILNIK
Zdravo!
Sem Gašper Mahkota, prihajam iz Vira pri Domžalah. Končujem 4.letnik strojne šole v Lj. Predstavu vam bom en moped, k ga z bratom že kar neki časa rihtava.
Januarja 2011 sva moped "kupila" za 1 trosilec hlevskega gnoja Bil je v slabem stanju, ker je bil 10let parkiran ob hiši zato ga je verjetno dobil kakšen dež, ampak bil je pa kompleten. Slike kakšen je bil nimam, mam pa ko sva dele dobila z barvanja:
barva je metalik modra-BMW
Takoj se je začelo sestavljanje
Spolirali so se bloki, ter veliko delov je šlo na kromiranje (kurbel, z. bremza, šponarji za ketno, štangca bremze...)
Cilinder sem dal v šolo brusit na 38.5mm, vsi novi ležaji, izpuh sem dvignil na 159°, pretok malo popravil odlitek, pa vsis za 3mm spustil, BT glava. In z originalcem je šel 58km/h, z leovince-izpuhom pa se je zavrtu na 9300rpm, kar znaša 68km/h.
Encarwi tuning hehe: Krajšan feder na obeh prestavah, pa mal navrtan da so lažje. (moped je speljal na 4-4.5krpm)
v družbi:
Na koncu sezone je takole zgledal: prevozu sem okrog 2500km
obratomer je bil skos gor, da sem vedu kok hitr se pelem
Potem pa mi je moped pred zimo zaribal, kajti razdrl se je SE ležaj in so iglice...
bat:
cly:
Od sedaj naprej ne dam nikoli več za 10 sorni bat igličastega ležaja, ker je tut parim prjatlom že to naredil.
Ampak nad frčijem nisem obupal, s odločil sem se za usis v karter, zato sva s @cerarjem porezkala bloke, za ohišje lamele:
ratalo je par lukenj, ki sem jih zalil z Al21:
iz inoxa se je izrezalo ohišje in zavarilo po TIG postopku.
lamele so org. od pia-gil skuterjev
zmontirano:
Na sklopko sva prilepila usnje, ker so org. obloge mal drsele.
Februarja 2012 se je projekt bolj kot ne ustavil, ker je bilo velik dela z Apn6-CTXpower, pa BT od brata.
Med poletjem sem kupil cly 38 lep, ma še rise od honanja, in ga začel mučit z biaxom Potrebno je bilo zapreti sesalni kanal, zato sem nabral uteži od felten, potem pa smo jih s @kvas-om "skuhali" v loncu na oglju. V kanalu sem pred tem naredil mrtve kote, da je svinec dovolj fiksiran, v vrtino sem pa zataknil bat, ki je bil na delu kjer je sesalni kanal spoliran. Cilinder sem predhodno segrel v pečici na 120°potem pa smo v kanal ulili svinec. Pomembno je da se ga ulije v enem "šusu", ker se svinec ko se ohladi, ne prime več med sabo!
slike so bolj slabe
Prišla je ideja, da bi na cilinder navaril daljša rebra, prvotno je bilo mišljeno železo, na koncu sem se pa odločil za baker Cilinder sem najprej s fleksarco med rebri obrusil barve in rje. Baker sem narezal na ročne škarje, nekaj pa na feksarco.
A3+ 1.6kg bakra
Zdej je že mal bl podoben CTX-u kajne?
prej-potem, ctx glava
varil sem s TIG-om, rebra so debeline 2.5mm, dodajal sem pa inox palčke. Vse rabra sem najprej pod kotom zabrusil, za razdelek med rebri pa sem uporabil flohajzen, ki sem ga dal med rebra v cilindru. Med rebri na cly in bakrenimi rebri sem dal razmak 1.5- 2mm in jih z dodajanjem inox-a zavaril. Flohajzen spodaj pa mi je obenem služil, da mi zvar ni mogel uiti čez(luknja).Gus mi je pa na parih rebrih mal poču. Amperaža pa je zaradi dobre prevodnosti toplote bakra, mogla bit kar okoli 95A. Bolš bi pa bilo, če bi za dodajni material uporabil železo, ker ma boljšo toplotno prevodnost kot inox.
Med rebra sem dal ojačitve, da zaradi tresljajev nebi rebra odpadla, pa da na cingla.
končni izdelek: gus, baker, inox, svinec
Kupila se je nova CKR ojnica in nov bat meteor 12/38mm, vsi novi ležaji, za gl. gred 6203TN9C3-poliamidna kletka
mal porihtana ojnica:
Naprej bom pa še zvečer mal povedu, k se mi dele neda več
Sem Gašper Mahkota, prihajam iz Vira pri Domžalah. Končujem 4.letnik strojne šole v Lj. Predstavu vam bom en moped, k ga z bratom že kar neki časa rihtava.
Januarja 2011 sva moped "kupila" za 1 trosilec hlevskega gnoja Bil je v slabem stanju, ker je bil 10let parkiran ob hiši zato ga je verjetno dobil kakšen dež, ampak bil je pa kompleten. Slike kakšen je bil nimam, mam pa ko sva dele dobila z barvanja:
barva je metalik modra-BMW
Takoj se je začelo sestavljanje
Spolirali so se bloki, ter veliko delov je šlo na kromiranje (kurbel, z. bremza, šponarji za ketno, štangca bremze...)
Cilinder sem dal v šolo brusit na 38.5mm, vsi novi ležaji, izpuh sem dvignil na 159°, pretok malo popravil odlitek, pa vsis za 3mm spustil, BT glava. In z originalcem je šel 58km/h, z leovince-izpuhom pa se je zavrtu na 9300rpm, kar znaša 68km/h.
Encarwi tuning hehe: Krajšan feder na obeh prestavah, pa mal navrtan da so lažje. (moped je speljal na 4-4.5krpm)
v družbi:
Na koncu sezone je takole zgledal: prevozu sem okrog 2500km
obratomer je bil skos gor, da sem vedu kok hitr se pelem
Potem pa mi je moped pred zimo zaribal, kajti razdrl se je SE ležaj in so iglice...
bat:
cly:
Od sedaj naprej ne dam nikoli več za 10 sorni bat igličastega ležaja, ker je tut parim prjatlom že to naredil.
Ampak nad frčijem nisem obupal, s odločil sem se za usis v karter, zato sva s @cerarjem porezkala bloke, za ohišje lamele:
ratalo je par lukenj, ki sem jih zalil z Al21:
iz inoxa se je izrezalo ohišje in zavarilo po TIG postopku.
lamele so org. od pia-gil skuterjev
zmontirano:
Na sklopko sva prilepila usnje, ker so org. obloge mal drsele.
Februarja 2012 se je projekt bolj kot ne ustavil, ker je bilo velik dela z Apn6-CTXpower, pa BT od brata.
Med poletjem sem kupil cly 38 lep, ma še rise od honanja, in ga začel mučit z biaxom Potrebno je bilo zapreti sesalni kanal, zato sem nabral uteži od felten, potem pa smo jih s @kvas-om "skuhali" v loncu na oglju. V kanalu sem pred tem naredil mrtve kote, da je svinec dovolj fiksiran, v vrtino sem pa zataknil bat, ki je bil na delu kjer je sesalni kanal spoliran. Cilinder sem predhodno segrel v pečici na 120°potem pa smo v kanal ulili svinec. Pomembno je da se ga ulije v enem "šusu", ker se svinec ko se ohladi, ne prime več med sabo!
slike so bolj slabe
Prišla je ideja, da bi na cilinder navaril daljša rebra, prvotno je bilo mišljeno železo, na koncu sem se pa odločil za baker Cilinder sem najprej s fleksarco med rebri obrusil barve in rje. Baker sem narezal na ročne škarje, nekaj pa na feksarco.
A3+ 1.6kg bakra
Zdej je že mal bl podoben CTX-u kajne?
prej-potem, ctx glava
varil sem s TIG-om, rebra so debeline 2.5mm, dodajal sem pa inox palčke. Vse rabra sem najprej pod kotom zabrusil, za razdelek med rebri pa sem uporabil flohajzen, ki sem ga dal med rebra v cilindru. Med rebri na cly in bakrenimi rebri sem dal razmak 1.5- 2mm in jih z dodajanjem inox-a zavaril. Flohajzen spodaj pa mi je obenem služil, da mi zvar ni mogel uiti čez(luknja).Gus mi je pa na parih rebrih mal poču. Amperaža pa je zaradi dobre prevodnosti toplote bakra, mogla bit kar okoli 95A. Bolš bi pa bilo, če bi za dodajni material uporabil železo, ker ma boljšo toplotno prevodnost kot inox.
Med rebra sem dal ojačitve, da zaradi tresljajev nebi rebra odpadla, pa da na cingla.
končni izdelek: gus, baker, inox, svinec
Kupila se je nova CKR ojnica in nov bat meteor 12/38mm, vsi novi ležaji, za gl. gred 6203TN9C3-poliamidna kletka
mal porihtana ojnica:
Naprej bom pa še zvečer mal povedu, k se mi dele neda več
Zadnjič spremenil gasper mahkota, dne Sr Feb 27, 2013 3:13 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Tomos A3 HLADILNIK
sem videl slike te mašine na FB-ju. A nebi bilo lažje vzeti en A5 cilinder ki ga dobiš za par €. je tist baker ki si ga navaril več vreden od a3 cilindra
Re: Tomos A3 HLADILNIK
zanimivo, nisem si predstavljal da varjenja gusa in bakra... čist bomba cilinder
"It is remarkable how similar the pattern of love is to the pattern of insanity."
- Pata
- moped
- Prispevkov: 2043
- Pridružen: To Feb 01, 2011 3:16 pm
- Kraj: Slap - (Okolica Vipave) - Primorska
- Kontakt:
Re: Tomos A3 HLADILNIK
U zakon... pohvale vredno. Sicer imam eno vprašanje bakrene kose si varil na gus cilinder... am po Tig postopku varjenja? pa kako sej kaj vari?
Vsi so vedeli da je to nemogoče.Potem pa je prišel negdo,ki tega ni vedel in uspelo mu je!
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
“The Power to Win, is a lot of little things, done right.”
Re: Tomos A3 HLADILNIK
en predlog. org. pia lamele zamenej za neke malossi carbonske debelino si pa sam določi odvisno od nadaljne predelave.
Re: Tomos A3 HLADILNIK
Lamele so org minarelli drugače kolko vidim .
-
- vplinjač
- Prispevkov: 342
- Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
- Kraj: bliZ Domžal
Re: Tomos A3 HLADILNIK
Ja z bakrom sem malo sreče, da mi ga je lahko prjatu zrihtu, ker nikjer nočjo rezat cele plate, cela plata je pa 300eur. Ja pri A5 si mal omejen s tistim majhnim lamelam, pa hotu sem neki drugač nardit, k A5 ma lohk usak mulcA5f napisal/-a:sem videl slike te mašine na FB-ju. A nebi bilo lažje vzeti en A5 cilinder ki ga dobiš za par €. je tist baker ki si ga navaril več vreden od a3 cilindra
golnar napisal/-a:zanimivo, nisem si predstavljal da varjenja gusa in bakra... čist bomba cilinder
@golnar hvala
Lepo se vari sam morš velik dodajat, pa gret morš samo baker, ker za gus je dost 22A, in če nebi imel spodaj podlage, bi mi use steklo. Ja TIG postopek, sej je napisano-volframova elektroda+argonPata napisal/-a:U zakon... pohvale vredno. Sicer imam eno vprašanje bakrene kose si varil na gus cilinder... am po Tig postopku varjenja? pa kako sej kaj vari?
jalen napisal/-a:en predlog. org. pia lamele zamenej za neke malossi carbonske debelino si pa sam določi odvisno od nadaljne predelave.
Ja zaenkrat bojo te, bom pa še kakšne probal. @ice t, maš prav, če se prav spomnim so ble na aeroxu, sem se zmotu ker mi jih je sušolc rihtu, pa ne spoznam se jaz preveč na skuterje .
-
- vplinjač
- Prispevkov: 342
- Pridružen: Pe Maj 28, 2010 8:37 am
- Kraj: bliZ Domžal
Re: Tomos A3 HLADILNIK
No da nadaljujem
Cilinder je bilo potrebno upasat pod okvir: (porezat rebra pri pipci in za stranske pokrove)
No to pa se delalo zadnje 3 tedne:
Odločila sva se za izdelavo novega ohišja za lamele ki je iz prav tako iz inoxa:
potrebno je bilo popilit zgornjo prirobnico tako, da prideš zravn z imbusom, s katerim priviješ ohišje na bloke:
Zalotalo se je koleno za ulinjač:
uplinjač je Tillotson 20.5mm
povečala se je luknja v karter, ker s tem ohišjem pride lamela bolj globoko, pa @cerar mi je speskal karter
Da cilinder ni tako pust, sem ga še "malo" od znotraj porihtal
5 transfer ports, polnjeni preko bata
z 1mm podložko= 172-121 boosti pa 3-4°nižje
bat še ni dokončan, ja se mi je pa mal roka tresla, sam ni hudo
Glava kot je razvidno iz slik, bo CTX z Alu vložkom. Tako, da je potrebno še gred dat skupi, pa ležaje zaprešat, pol bi pa kmal znal tole zalaufat.
Bom še sproti kaj objavil, ko bo kaj novega.
Lp, Gašper
Cilinder je bilo potrebno upasat pod okvir: (porezat rebra pri pipci in za stranske pokrove)
No to pa se delalo zadnje 3 tedne:
Odločila sva se za izdelavo novega ohišja za lamele ki je iz prav tako iz inoxa:
potrebno je bilo popilit zgornjo prirobnico tako, da prideš zravn z imbusom, s katerim priviješ ohišje na bloke:
Zalotalo se je koleno za ulinjač:
uplinjač je Tillotson 20.5mm
povečala se je luknja v karter, ker s tem ohišjem pride lamela bolj globoko, pa @cerar mi je speskal karter
Da cilinder ni tako pust, sem ga še "malo" od znotraj porihtal
5 transfer ports, polnjeni preko bata
z 1mm podložko= 172-121 boosti pa 3-4°nižje
bat še ni dokončan, ja se mi je pa mal roka tresla, sam ni hudo
Glava kot je razvidno iz slik, bo CTX z Alu vložkom. Tako, da je potrebno še gred dat skupi, pa ležaje zaprešat, pol bi pa kmal znal tole zalaufat.
Bom še sproti kaj objavil, ko bo kaj novega.
Lp, Gašper
Re: Tomos A3 HLADILNIK
zakon projekt!
pa še en nasvet: pri lameli odreži omejevalec tam po tisti črti, ki je že original zarisana. sm meu na aeroxu (od katerega je ta lamela) tko narejeno, pije sicer več ampak razlika je pa ogromna
pa še en nasvet: pri lameli odreži omejevalec tam po tisti črti, ki je že original zarisana. sm meu na aeroxu (od katerega je ta lamela) tko narejeno, pije sicer več ampak razlika je pa ogromna
Re: Tomos A3 HLADILNIK
Končno objavu projekt Komi čakam prvi vžig!