zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5236
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
Leta 1958 je na osnovi mopeda Tomos-Puch MS50 nastal prvi Tomosov izvenkrmni motor lamo 05k,
leto kasneje je začela njihova serijska proizvodnja.
Nato so mu povečali prostornino(na 60ccm) in nastal je Tomos lamo 06k,ki so ga izdelovali do leta 1964,
že leta 1963 so naredili prototip lamo 06N,ki je imel nov motor in je bil spodej zaščiten proti vodi.
Leta 1969 se je lamo 06N dokončno razvil in poimenoval Tomos 4.
S svojo "štirico" se je Tomos uvrstil med najuspešnejše proizvajalce izvenkrmnih motorjev v svetu,
in leta 1983 bil največji v evropi.
Tomos 4 je bil eden najuspešnejših Tomosovih izdelkov.
Do leta 1971 je Tomos ker 80% procentov svojih izvenkrmnih motorjev izvozil.
Iz Tomosa 4 so nastale številne izpeljanke:
-1973/4 Tomos 4eletronic z brezplatinskim vžigom Bosch
in šibkejši Tomos 3 ki je bil brez pokrova in je imel vgrajen rezervar
-1977 Tomos 3,5(Tomos 3 z pokrovom)
in Tomos 4,5 ki je imel prosti tek in prestavo za naprej
-1986 Tomos 4,8 z 80ccm in vzvratno prestavo(prosti tek in naprej) ter izboljšaljšan sistem hlajenja avspuha
Ob koncu 60.ih let je tomos začel razvijati močnejše izvenkrmne motorje,
leta 1970 so izdelali prototip motorja z 250ccm in njegov razvoj je bil končan leta 1972 (nastal je T10/T18).
V letih 1977 do 1981 so razvijali motor z 40KM imenovan Tomos 40,krmilni sklop tega motorja je
bil zasnovan tako da bi bil primeren tudi za motorje z večjimi močmi.
Izdelan je bil tudi prototip bloka motorja in glavne gredi za moč 60KM.
Od prototipov Tomos 40 so ostala le dva civilni(z el. zaganjačom) v Kopru(Tomos) in
vojaški(z ročnim zaganjačom) v Bistri(Tehnični muzej Slovenje) Več o T40
Izdelovali pa so:
-1974 Tomos 10 in Tomos 18 povsem enaka le to da je 10 zadušena različica
-90.ih letih Tomos 20
V 90ih so pripravljali tudi dizjan novih izvenkrmnih motorjev Slike tukaj
Ter izdelali prototipna vodno hlajena Tomos 4.8 in Tomos 5
Izdelavo izvenkrmnih motorjev so v Tomosu prekinili leta 1998
Slike:
Tomos lamo 05k:
Tomos lamo 06k :
Tomos lamo 06N:
Tomos 4:
Tomos 3:
Tomos 3,5:
Tomos 4,5:
Tomos 10:
Tomos 18:
Tomos 4 in 4,8(zadnja dva v proizvodnji leta 1998):
Tomos je v tujini prodajal svoje izvenkrmne motorje pod imeni konig:
leto kasneje je začela njihova serijska proizvodnja.
Nato so mu povečali prostornino(na 60ccm) in nastal je Tomos lamo 06k,ki so ga izdelovali do leta 1964,
že leta 1963 so naredili prototip lamo 06N,ki je imel nov motor in je bil spodej zaščiten proti vodi.
Leta 1969 se je lamo 06N dokončno razvil in poimenoval Tomos 4.
S svojo "štirico" se je Tomos uvrstil med najuspešnejše proizvajalce izvenkrmnih motorjev v svetu,
in leta 1983 bil največji v evropi.
Tomos 4 je bil eden najuspešnejših Tomosovih izdelkov.
Do leta 1971 je Tomos ker 80% procentov svojih izvenkrmnih motorjev izvozil.
Iz Tomosa 4 so nastale številne izpeljanke:
-1973/4 Tomos 4eletronic z brezplatinskim vžigom Bosch
in šibkejši Tomos 3 ki je bil brez pokrova in je imel vgrajen rezervar
-1977 Tomos 3,5(Tomos 3 z pokrovom)
in Tomos 4,5 ki je imel prosti tek in prestavo za naprej
-1986 Tomos 4,8 z 80ccm in vzvratno prestavo(prosti tek in naprej) ter izboljšaljšan sistem hlajenja avspuha
Ob koncu 60.ih let je tomos začel razvijati močnejše izvenkrmne motorje,
leta 1970 so izdelali prototip motorja z 250ccm in njegov razvoj je bil končan leta 1972 (nastal je T10/T18).
V letih 1977 do 1981 so razvijali motor z 40KM imenovan Tomos 40,krmilni sklop tega motorja je
bil zasnovan tako da bi bil primeren tudi za motorje z večjimi močmi.
Izdelan je bil tudi prototip bloka motorja in glavne gredi za moč 60KM.
Od prototipov Tomos 40 so ostala le dva civilni(z el. zaganjačom) v Kopru(Tomos) in
vojaški(z ročnim zaganjačom) v Bistri(Tehnični muzej Slovenje) Več o T40
Izdelovali pa so:
-1974 Tomos 10 in Tomos 18 povsem enaka le to da je 10 zadušena različica
-90.ih letih Tomos 20
V 90ih so pripravljali tudi dizjan novih izvenkrmnih motorjev Slike tukaj
Ter izdelali prototipna vodno hlajena Tomos 4.8 in Tomos 5
Izdelavo izvenkrmnih motorjev so v Tomosu prekinili leta 1998
Slike:
Tomos lamo 05k:
Tomos lamo 06k :
Tomos lamo 06N:
Tomos 4:
Tomos 3:
Tomos 3,5:
Tomos 4,5:
Tomos 10:
Tomos 18:
Tomos 4 in 4,8(zadnja dva v proizvodnji leta 1998):
Tomos je v tujini prodajal svoje izvenkrmne motorje pod imeni konig:
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5236
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
ena reklama
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5236
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
Tomos 3,5:
pri tem modelu so naredili napako, ker so kape ščitile samo zgornji del motorja in je večji val lahko zalil svečko in potem si lahko samo še veslal
pri tem modelu so naredili napako, ker so kape ščitile samo zgornji del motorja in je večji val lahko zalil svečko in potem si lahko samo še veslal
R.I.P. Jani...
1.1.2012
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5236
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
res jeautomatic_7 napisal/-a:ja bolš ku tomos 3 k nima nč
drugače pa so tisti tabeli 4KM najlepši meni in si ga v prihodnosti želim enega takega nabavit pomožnosti z dolgo peto
R.I.P. Jani...
1.1.2012
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
Lepo, lepo.
Pr ns je daljnega leta 81 pokojni deda kupil rjavega frčija, maestral 18 SD in tomos 4 motor.
Čoln je žal preparel, frči in tomos 4 pa še 'živita'-
Tomos 4 bom verjetno malo posodobil, da bo izvedba >>electronic<<, ker zdej je na platine, 6v 17w.
Drgač pa škatla je oblika '77, samo da je kovinsko sive barve, z rdečo-modro nalepko na strani, noga je temnomodra.
Prvič prižgan leta 1997.
Pr ns je daljnega leta 81 pokojni deda kupil rjavega frčija, maestral 18 SD in tomos 4 motor.
Čoln je žal preparel, frči in tomos 4 pa še 'živita'-
Tomos 4 bom verjetno malo posodobil, da bo izvedba >>electronic<<, ker zdej je na platine, 6v 17w.
Drgač pa škatla je oblika '77, samo da je kovinsko sive barve, z rdečo-modro nalepko na strani, noga je temnomodra.
Prvič prižgan leta 1997.
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
P Blade napisal/-a:Lepo, lepo.
Pr ns je daljnega leta 81 pokojni deda kupil rjavega frčija, maestral 18 SD in tomos 4 motor.
Čoln je žal preparel, frči in tomos 4 pa še 'živita'-
Tomos 4 bom verjetno malo posodobil, da bo izvedba >>electronic<<, ker zdej je na platine, 6v 17w.
Drgač pa škatla je oblika '77, samo da je kovinsko sive barve, z rdečo-modro nalepko na strani, noga je temnomodra.
Prvič prižgan leta 1997.
še lamota dej na 80kubou:D
R.I.P. Jani...
1.1.2012
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5236
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
dej kšno sliko gorP Blade napisal/-a:Lepo, lepo.
Pr ns je daljnega leta 81 pokojni deda kupil rjavega frčija, maestral 18 SD in tomos 4 motor.
Čoln je žal preparel, frči in tomos 4 pa še 'živita'-
Tomos 4 bom verjetno malo posodobil, da bo izvedba >>electronic<<, ker zdej je na platine, 6v 17w.
Drgač pa škatla je oblika '77, samo da je kovinsko sive barve, z rdečo-modro nalepko na strani, noga je temnomodra.
Prvič prižgan leta 1997.
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
se bom potrudu. Ko bom na morju ob priliki, upam da se spomnem, da poslikam. Ga pa shranjujemo na original fabrški leseni kozi(ci).