zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
khm...
mi smo imeli čoln zu tomos 18 od enih prijatlov, bil je registreran na korčuli človek pa nima izpita pa nč ne tezijo... ene k so mel registracijo KP so pa takoj pojebal
mi smo imeli čoln zu tomos 18 od enih prijatlov, bil je registreran na korčuli človek pa nima izpita pa nč ne tezijo... ene k so mel registracijo KP so pa takoj pojebal
vsak vložek v tomosa je napaka..... škoda da bom to napako kmal spet ponovil.
počivaj v miru jani! (janim8)
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
kolkr maš sreče.
Pr men je dostkat tko: K rabiš Policijo, je ni, k pa ne se pa prec nabere....
Pr men je dostkat tko: K rabiš Policijo, je ni, k pa ne se pa prec nabere....
-
- zažgan bat
- Prispevkov: 87
- Pridružen: Če Maj 27, 2010 10:39 pm
- Kraj: Dobrna
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
mamo 4,5 in 10, ki je svinjsko predelana tak da čoln res leti (ne gumenjak) Elanov
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5234
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
dej predstavi 10-komonsterenergija napisal/-a:mamo 4,5 in 10, ki je svinjsko predelana tak da čoln res leti (ne gumenjak) Elanov
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5234
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
http://www.tomos-riders.com/index.php?topic=21404.0
slike raznih prospektov in člankov tomosovih izvenkrmnih (rečte da niso dobre slike )
slike raznih prospektov in člankov tomosovih izvenkrmnih (rečte da niso dobre slike )
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
Imeli smo elan 401,tamali gliserček z tomos 18...lepo je šla zadeva če si bil sam ali pa dva gor...trije ali pa štirje pa ni šlo nikamor....kot da bi imel tomos 4 hehe ...sedaj pa imamo malo večji čoln s kabino pa tomos 18 ....pa enga tomos 4,5km pa tomos 4 mamo za rezervo ...tako da smo zvesti tomosu
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5234
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
sej to je problem če imaš 401Svetnik napisal/-a:Imeli smo elan 401,tamali gliserček z tomos 18...lepo je šla zadeva če si bil sam ali pa dva gor...trije ali pa štirje pa ni šlo nikamor...
pravjo da je bolje če imaš gliser kliček ima manjši ugrez in zato nej bi šla zadeva bolš
- maxbond1995
- glava cilindra
- Prispevkov: 568
- Pridružen: Sr Jul 07, 2010 3:05 pm
- Kraj: Šempeter pri Gorici
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
prjatu ima elan gt 402 in yamaho 40, pa v osmih gor kar lepo vleče (seveda ne glisira). Ko sva pa v dveh je pa druga pesm .
Lp, Maks
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5234
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: zgodovina tomosovih izvenkrmih motorjev
Lepa predstavitev izvenkrmnih motorjev Tomos,lepo da hvalimo svoje samo dobro se je držati resnice.Tomos nikdar ni prodajal svojih izvenkrmnih motorjev pod imenom Konig.Konig je nemška firma iz Berlina,ki je slovela po precej hudih motorjih za dirkalne čolne,seveda so morali imeti tudi civilne verzije,da so lahko pokrivali stroške dirkanja.v resnici je Tomos 4 kopija Konig-a in vse Lamo mašince bazirajo na znanju Koniga.Prav tako tomos 10 in 18 sta kopiji Konig-a 15 in 20.Ali so imeli kakšno pogodbo z nemci ne vem,samo izvenkrmna linija Tomos je kopija Koniga.
Brez dvoma bi lahko bil Tomos veliko ime razvoja 2T tehnike samo so imeli politični komisarji glavno besedo.Tomos je zelo malo stvari naredil sam,celo legendarni Avtomatik je bil ukraden nizozemcem (Anker Laura M 56),zato so morali prve Avtomatike vpoklicati nazaj in so jim vzeli ven drugo prestavo dokler pogodba z Anker Lauro ni potekla (1976) ko so prenehali kupovati od njih mašinco laura M48,ki so jig natikali na legendarnega po domače rečeno Jermenarja.Ta jermenar (Avtomatik N/T) je bil sestavljen iz Italjankega okvirja Garelli,luči CEV,kolesa so bila francoska,ročke Magura,...,samo barva in nalepke so bile Tomosove.
V svojem življenju sem imel kar nekaj Tomosovih izdelkov od mopeda do motorja za čoln in lahko rečem,da so bili dobri,ne pa bolši od konkurenčnih priznanih firm.Kod mulc sem vozil samo Tomos mopede,ker drugih v Jugoslaviji nismo imeli prav veliko.Ko sem se začel ukvarjati z friziranjem,pa sem spoznal,da močno zaostajamo za italjani in ostalimi.Cela evropa je že uporablala iglične ležaje na sorniku bata,mi smo pa bronaste drsne puše nosili kar seboj v žepih.Še češka Jawa Babetta 50 je imela iglične na sorniku.Pred par leti je bila na TV-ju oddaja o Tomosu,vse krasno samo to,da je legendarna MV Augusta hodila v Tomos gledati kako se dela nikasil me je pa vrglo.Celo mladost sem se ubadal z Tomosovimi gusasti cilindri oni so pa delali najboljši nikasil na svetu .Le za koga so jih delali?,razen za Tomos 10 in Tomos 18 ga niso rabili,oz smo bili premalo vredni,da bi imeli mopede z Alu-nikasil cilindri,sramota.Največ v razvoju tomosa sta naredila g. Matula v domači delavnici (kapo dol) in g. Parlotti,ki je ob prestopu k Tomosu prinesel seboj še H2O cilinder firme Minarelli.
Slovenija ima veliko ljudi z znanjem in idejami,vendar pri Tomosu jih nikdar niso upoštevali,ker je bil politkomisar z partijsko knjižico sigurno pametnejši.Sam sem predelal kar nekaj Tomosovih motorjev,med drugim sva z kolegom izdelala lamelno sesanje v blok APN in naredila H2O glavo,z nekaj znanja in volje v domači delavnici na starem reskalnem stroju in stružnici,pa verjamem,da je takih ljubitelje še nekaj.Ta kritika naj bo v izziv Tomosu,da naj začnejo,že enkrat delati nekaj vrhunskega na bazi domačih idej.Do sedaj je bil njihov razvoj bolj plagiatorstvo kot kaj drugega.Tomos je zgodba kako se ne dela,mislim,da je čas za NOVI TOMOS.
Brez dvoma bi lahko bil Tomos veliko ime razvoja 2T tehnike samo so imeli politični komisarji glavno besedo.Tomos je zelo malo stvari naredil sam,celo legendarni Avtomatik je bil ukraden nizozemcem (Anker Laura M 56),zato so morali prve Avtomatike vpoklicati nazaj in so jim vzeli ven drugo prestavo dokler pogodba z Anker Lauro ni potekla (1976) ko so prenehali kupovati od njih mašinco laura M48,ki so jig natikali na legendarnega po domače rečeno Jermenarja.Ta jermenar (Avtomatik N/T) je bil sestavljen iz Italjankega okvirja Garelli,luči CEV,kolesa so bila francoska,ročke Magura,...,samo barva in nalepke so bile Tomosove.
V svojem življenju sem imel kar nekaj Tomosovih izdelkov od mopeda do motorja za čoln in lahko rečem,da so bili dobri,ne pa bolši od konkurenčnih priznanih firm.Kod mulc sem vozil samo Tomos mopede,ker drugih v Jugoslaviji nismo imeli prav veliko.Ko sem se začel ukvarjati z friziranjem,pa sem spoznal,da močno zaostajamo za italjani in ostalimi.Cela evropa je že uporablala iglične ležaje na sorniku bata,mi smo pa bronaste drsne puše nosili kar seboj v žepih.Še češka Jawa Babetta 50 je imela iglične na sorniku.Pred par leti je bila na TV-ju oddaja o Tomosu,vse krasno samo to,da je legendarna MV Augusta hodila v Tomos gledati kako se dela nikasil me je pa vrglo.Celo mladost sem se ubadal z Tomosovimi gusasti cilindri oni so pa delali najboljši nikasil na svetu .Le za koga so jih delali?,razen za Tomos 10 in Tomos 18 ga niso rabili,oz smo bili premalo vredni,da bi imeli mopede z Alu-nikasil cilindri,sramota.Največ v razvoju tomosa sta naredila g. Matula v domači delavnici (kapo dol) in g. Parlotti,ki je ob prestopu k Tomosu prinesel seboj še H2O cilinder firme Minarelli.
Slovenija ima veliko ljudi z znanjem in idejami,vendar pri Tomosu jih nikdar niso upoštevali,ker je bil politkomisar z partijsko knjižico sigurno pametnejši.Sam sem predelal kar nekaj Tomosovih motorjev,med drugim sva z kolegom izdelala lamelno sesanje v blok APN in naredila H2O glavo,z nekaj znanja in volje v domači delavnici na starem reskalnem stroju in stružnici,pa verjamem,da je takih ljubitelje še nekaj.Ta kritika naj bo v izziv Tomosu,da naj začnejo,že enkrat delati nekaj vrhunskega na bazi domačih idej.Do sedaj je bil njihov razvoj bolj plagiatorstvo kot kaj drugega.Tomos je zgodba kako se ne dela,mislim,da je čas za NOVI TOMOS.