Stran 6 od 16

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Sr Mar 25, 2015 4:17 am
Napisal/-a lojze-si
cerar napisal/-a:opa, sem se zatipkal :x
70% dejanske širine bi šlo, 75% dejanske imam sam

Lojze, če je tole o meglenju itd. letelo name, naj povem, da nimam nobenga namena tega počet, ampak povem oz. napišem lastne izkušnje.
Mislil sem samo to, da dajmo uporabljat vsi iste po možnosti merljive mere, ne pa neke odtise prenešene na papir raztegnjene in nato preračunane nazaj na širino, ki za sabo vlečejo kup enih napak (jemanje odtisa, debelina papirja, razvijanje, odčitavanje, preračunavanje) , ko pa je pomembna in primerljiva (v procentih) samo realna širina.
Tudi preračunavanje kotov v višine mi ni všeč, edino merodajno podajanje odprtja kanalov je v kotih. Tudi če imaš še tako enostaven kotomer je enostavneje, točneje in bolj univerzalno od merjenja višin in preračunavanja.
LP

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Sr Mar 25, 2015 8:14 am
Napisal/-a Pich
Jaz gledam na portmap kot na pripomoček, za določanje oblik kanalov. Z dobrim portmapom ovitim okrog bata dobimo tudi vsaj približno dejansko širino kanala. Je pa potrebno večkratno merjenje, da dobimo povprečje in s tem zmanjšamo napake, ki so prisotne v vsakem primeru. Ploščine kanalov se tudi dela po portmapu, čeprav to ni odraz dejanskega stanja. Dejansko ploščino je praktično nemogoče določiti. Večja ko je površina kanala na portmapu, večja je tudi v realnosti, ob predpostavki, da je kanal pravilno izpeljan. Površine kanalov na portmapu pa so dovolj dobre za medsebojno primerjavo usklajenosti kanalov. Skratka, ne predstavljam si dobrega tuninga brez večkratne izdelave portmapa, razen, če delaš po šabloni.

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Sr Mar 25, 2015 9:01 am
Napisal/-a lojze-si
Pich napisal/-a:Jaz gledam na portmap kot na pripomoček, za določanje oblik kanalov. Z dobrim portmapom ovitim okrog bata dobimo tudi vsaj približno dejansko širino kanala. Je pa potrebno večkratno merjenje, da dobimo povprečje in s tem zmanjšamo napake, ki so prisotne v vsakem primeru. Ploščine kanalov se tudi dela po portmapu, čeprav to ni odraz dejanskega stanja. Dejansko ploščino je praktično nemogoče določiti. Večja ko je površina kanala na portmapu, večja je tudi v realnosti, ob predpostavki, da je kanal pravilno izpeljan. Površine kanalov na portmapu pa so dovolj dobre za medsebojno primerjavo usklajenosti kanalov. Skratka, ne predstavljam si dobrega tuninga brez večkratne izdelave portmapa, razen, če delaš po šabloni.
Pa smo spet tam! Izpušni kanal po portmapu ima saj za silo pravi presek-površino, daleč od tega da bi bil pravi ( širši je kanal slabši je približek). Za pretočne pa ni šanse da bi bi presek saj približen, saj vstopajo pod kotom. Samo okno na pormapu niti slučajno ni presek ki nam da pretok, torej portmap je samo lepa slika ki nam ne pove nič! iz portmapa lahko pobereš samo višine pa še to ne vseh.
LP

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Sr Mar 25, 2015 10:56 am
Napisal/-a Pich
Pretočni kanal je edini, katerega dejansko površino se da izračunati, vse ostalo je približek, razen v primeru, da imaš vse kanale pravokotne in da veš pod kakšnim kotom vstopajo. Sicer lahko na kakšne točne izračune površin kar lepo pozabiš. Zato pa je portmap, da dobiš iz njega razmerja izražena v procentih.

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Sr Mar 25, 2015 12:07 pm
Napisal/-a macula
Dejansko površino je danes simpl izračunat. Jaz naredim takole. Solidworks.. tanka cev, jo raztegnev v ravnino, narišem portmap kot izrez, kliknem da mi cev nazaj zvije, pogled usmerim pravokotno na cilinder oz pravokotno na smer zmesi v kanalu če je to recimo pretok. Potem obrišem kanal kot skico, ter z orodjem ki ti samo vrže ven površino dobim kolikšna je. In ja, portmap glede na tole, je tudi 50% razlike lahko.

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Sr Mar 25, 2015 12:27 pm
Napisal/-a Pich
Največja razlika se pokaže pri pretoku, to pa je edini kanal na katerega se ne da več kot toliko vplivati. Pri tomosu je pretočni kanal širok 16 mm, na portmapu pa ti zaradi okrogline in vstopnega kota pokaže 22.5 mm dejanska ploščina je torej 16x višina kanala, ki pa je odvisna od kota odprtja. Ampak pretok pač je kakršen je, najbolje bi bilo, da ga je čim več. Če meriš vstopni kot pri tomosu je ta merjeno od kanala do kanala 120', medtem ko ima kreidler ta kot 140', zato ima lahko kreidler širši kanal pri enakem pretočnem oknu, kar pomeni tudi več pretoka.

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Sr Mar 25, 2015 7:55 pm
Napisal/-a štirka style
Kako potem ali mi lahko nekdo od majstrov odgovori ce je tisti moj portmap uredu?
Izrazite mnenje kritike zaželjene

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Sr Mar 25, 2015 9:37 pm
Napisal/-a Pich
štirka style napisal/-a:Kako potem ali mi lahko nekdo od majstrov odgovori ce je tisti moj portmap uredu?
Izrazite mnenje kritike zaželjene
Ja je dober tisti portmap.

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Če Mar 26, 2015 7:05 pm
Napisal/-a štirka style
Pich napisal/-a:
štirka style napisal/-a:Kako potem ali mi lahko nekdo od majstrov odgovori ce je tisti moj portmap uredu?
Izrazite mnenje kritike zaželjene
Ja je dober tisti portmap.
Pa drugi?

Re: 60ccm dirkalnika.

Objavljeno: Če Mar 26, 2015 7:39 pm
Napisal/-a štirka style
Ali bi bilo to vozno na automatiku?