bat in ojnica

Predelave pogonske sile mopeda
Odgovori
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a cerar »

Hočeš povedat da bat v očetovem motorju teče po aluminiju in ne nikasilu ali hardkromu? :)

Pa kar se tiče obrabe, Alu cilinder z nikasilom ima veliko manjšo obrabo kot pa gus cilinder..
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
Uporabniški avatar
maatej
auspuh
Prispevkov: 819
Pridružen: So Dec 25, 2010 7:28 pm

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a maatej »

da alu cilinder nebi mel nobene obloge ni mogoče ;)
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

brez obloge bi zaribal nemudoma. Pač aluminij na aluminij ne laufa :D :D :D
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a macula »

Ali lahko spremeni admin naslov teme v bučke uporabnikov foruma #2
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
colibrit12
auspuh lager
Prispevkov: 21
Pridružen: To Okt 15, 2013 8:30 pm

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a colibrit12 »

A je že kdo od vas videl to zadevo v živo? Očitno ne, mar ne? ;)

Sicer me pa zanima, zakaj je potem tomos na 14V model vgradil gusast cilinder? in zakaj je gusaste cilindre vgrajeval na vse kasnejše APN-je, ATX-e, BT-je itd? Verjetno ne zato, ker so Al cilindri toliko bolj obstojni od gusastih :) Vsi Al cilindri, ki imajo hardcrom prevleko, so bili hardcromirani naknadno. Noben ni prišel iz fabrike s hardcrom prevleko. To so nekateri dajali gor naknadno, kar pa se je pokazalo za en drek, če stvar ni bila narejena tko kot treba. Namreč, hardcrom se je rad odluščil pri izpušnem kanalu. Tudi tako stvar sem videl in si z njo več nimaš kaj pomagat.
Pa še nekaj: V tomosovem katalogu rezervnih delov za vse dvo in tro brzinske modele navaja dva cilindra. Prvi je gusast, drugi pa Al. In v nadaljevanju sta omenjena dva bata. Eden je za gus, drugi za Al. Čudno,mar ne?
Uporabniški avatar
folc
auspuh
Prispevkov: 818
Pridružen: So Okt 29, 2011 7:42 pm
Kraj: okolica Idrije

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a folc »

colibrit12 napisal/-a:A je že kdo od vas videl to zadevo v živo? Očitno ne, mar ne? ;)

Sicer me pa zanima, zakaj je potem tomos na 14V model vgradil gusast cilinder? in zakaj je gusaste cilindre vgrajeval na vse kasnejše APN-je, ATX-e, BT-je itd? Verjetno ne zato, ker so Al cilindri toliko bolj obstojni od gusastih :) Vsi Al cilindri, ki imajo hardcrom prevleko, so bili hardcromirani naknadno. Noben ni prišel iz fabrike s hardcrom prevleko. To so nekateri dajali gor naknadno, kar pa se je pokazalo za en drek, če stvar ni bila narejena tko kot treba. Namreč, hardcrom se je rad odluščil pri izpušnem kanalu. Tudi tako stvar sem videl in si z njo več nimaš kaj pomagat.
Pa še nekaj: V tomosovem katalogu rezervnih delov za vse dvo in tro brzinske modele navaja dva cilindra. Prvi je gusast, drugi pa Al. In v nadaljevanju sta omenjena dva bata. Eden je za gus, drugi za Al. Čudno,mar ne?
zakaj bi bilo čudno da sta bata različna? da bi v aluminijast cilinder brez kakršnekoli prevleke dal navaden bat, bi bilo isto kot če bi imel spolni odnos na suho? nekaj more bit vmes čene zariba, nevem pa zakaj so danes alu cilindri vse bolj pogosti? čudno, mar ne?
dizel sploh ne! :)
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a cerar »

se strinjam s folc-om
Alu cilindri so danes vse bolj pogosti tudi pri serijskih motorjih, sploh pa pri dirkalnih motorjih :)
tehnologija in materiali grejo naprej

Razlika med batoma za gus in alu cilinder je bila mogoče v materialu, je pa razlika v batnih obročkih (za Alu cilinder z nikasilom so batni obročki hardcromani- že fabriško)

Čisto pa verjamem, da če hardcrom ni bil nanešen vredu, da zadeva ni špilala. Pravtako pa ni špilal Alu cilinder brez nikasil ali hardcrom obloge..

Glede vgrajevanja gus cilindrov na serijske mopede; če je zaribal, si ga lahko pobrusil na nadmero in vstavil nov bat.
Če pa zariba Alu cilinder, je do neke mere možno honanje, potem pa varjenje risov in ponovno nikasilanje.
Skratka žepu bolj prijazna varjanta
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

colibrit12 napisal/-a:A je že kdo od vas videl to zadevo v živo? Očitno ne, mar ne? ;)

Sicer me pa zanima, zakaj je potem tomos na 14V model vgradil gusast cilinder? in zakaj je gusaste cilindre vgrajeval na vse kasnejše APN-je, ATX-e, BT-je itd? Verjetno ne zato, ker so Al cilindri toliko bolj obstojni od gusastih :) Vsi Al cilindri, ki imajo hardcrom prevleko, so bili hardcromirani naknadno. Noben ni prišel iz fabrike s hardcrom prevleko. To so nekateri dajali gor naknadno, kar pa se je pokazalo za en drek, če stvar ni bila narejena tko kot treba. Namreč, hardcrom se je rad odluščil pri izpušnem kanalu. Tudi tako stvar sem videl in si z njo več nimaš kaj pomagat.
Pa še nekaj: V tomosovem katalogu rezervnih delov za vse dvo in tro brzinske modele navaja dva cilindra. Prvi je gusast, drugi pa Al. In v nadaljevanju sta omenjena dva bata. Eden je za gus, drugi za Al. Čudno,mar ne?
Poglej malo samo čez mejo (avstrija, italija), kakšne cilindre so proizvajalci montirali na mopede in motorje pa boš hitro videl kako in kaj. Moraš vedeti da je bla TOMOS socialistična fabrika in da je bil razvoj tak kot je bil (nebi se spuščal v debate kaj so razvili in česa niso). Dejstvo pa je da so bili civilni mopedi zastarele zasnove (od tu tudi izdelava cilindrov).
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

cerar napisal/-a:se strinjam s folc-om
Alu cilindri so danes vse bolj pogosti tudi pri serijskih motorjih, sploh pa pri dirkalnih motorjih :)
tehnologija in materiali grejo naprej

Razlika med batoma za gus in alu cilinder je bila mogoče v materialu, je pa razlika v batnih obročkih (za Alu cilinder z nikasilom so batni obročki hardcromani- že fabriško)

Čisto pa verjamem, da če hardcrom ni bil nanešen vredu, da zadeva ni špilala. Pravtako pa ni špilal Alu cilinder brez nikasil ali hardcrom obloge..

Glede vgrajevanja gus cilindrov na serijske mopede; če je zaribal, si ga lahko pobrusil na nadmero in vstavil nov bat.
Če pa zariba Alu cilinder, je do neke mere možno honanje, potem pa varjenje risov in ponovno nikasilanje.
Skratka žepu bolj prijazna varjanta
+ to da je za izdelavo gus cilindra potrebno manj strojev in tehnologije kot za alu
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: bat in ojnica

Odgovor Napisal/-a Pich »

Samo po aluminiju pač ne gre, motor zariba prej kot v dveh minutah. vsi alu cilindri za trojke ne glede na letnik so imeli v originalu notri hardcrom, prav takega kot ponny expres. pa se lahko nekdo na glavo postavi, tako je in nič drugače. Je pa alu cilinder dražji od gusa, zato je bila serija alu cilindrov omejena.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Odgovori