Razna vprašanja o tuningu

Predelave pogonske sile mopeda
Odgovori
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Sem gledal, ja in tam pride za isto frekvenco resonance pri manjšem karterju daljša cev.
To mi izgleda, kot pri basrefleks zvočniku, kar je tudi logično.
Je bilo moje mnenje napačno izgleda.
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

No seveda je treba stvar preizkusiti in dokazati, kar seveda ni lahko.
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

Pri izpuhih je že tako križ. Lahko izdelaš dva identična, pa vsak ti bo pokazal druge rezultate.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
Base
batzajla
Prispevkov: 25
Pridružen: Po Dec 16, 2013 9:56 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Base »

zanima me kako bi povečal moč na apn ju. Kupil sem nov izpuh imam pa vprašanje glede cilindra. Na koliko bi lahko največ pobrusil cilinder, da mi ne bi bilo treba menjati frgazarja ter se ležaji nebi prehitro uničili. Sedaj, ko prenavljam mašino sem zamenjal komplet semeringe ter ležaje in dodal peto prestavo.
Uporabniški avatar
aljo69
el presidente
Prispevkov: 6820
Pridružen: Po Avg 10, 2009 1:53 pm
Kraj: Celje

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a aljo69 »

tomos ni po principu bigger is better :) 50cc lahko dol vrže 60cc in več ... važni so kanali, izpuh primeren, večji fergazer in ostale predelave ... prostornina je skoraj na koncu kar je pomembno ...
Uporabniški avatar
ŠVAS
zariban cilinder
Prispevkov: 119
Pridružen: Po Dec 09, 2013 7:13 am
Kraj: okolica škofje loke

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a ŠVAS »

Base napisal/-a:zanima me kako bi povečal moč na apn ju. Kupil sem nov izpuh imam pa vprašanje glede cilindra. Na koliko bi lahko največ pobrusil cilinder, da mi ne bi bilo treba menjati frgazarja ter se ležaji nebi prehitro uničili. Sedaj, ko prenavljam mašino sem zamenjal komplet semeringe ter ležaje in dodal peto prestavo.

Drgač navor pridobiš z menjavo zadnjega zobnika z večjim ;)
Uporabniški avatar
Base
batzajla
Prispevkov: 25
Pridružen: Po Dec 16, 2013 9:56 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Base »

Prednjega bi dal večjega. Do koliko bi pa lahko zbrusil cilinder?
matevz856
auspuh lager
Prispevkov: 20
Pridružen: Po Okt 14, 2013 11:27 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a matevz856 »

Če boš dal spredaj večjega bo imel kvečjemu manj navora. Do 42 samo s tem ne pridobiš prav veliko pa še vroče mu je lahko poleti... Če želiš navor je bolje da si umisliš lamota.
franc
vplinjač
Prispevkov: 385
Pridružen: Po Maj 06, 2013 3:00 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a franc »

Evo iz Wikipedije (zobniki nimajo veze z navorom) :
Navor v avtomobilizmu
Pri avtomobilih je med tehničnimi podatki o vozilu pogosto podan podatek o navoru. Za zgled vzemimo navor npr. 285 Nm pri 1950 vrtljajih na minuto. Kaj to praktično pomeni in zakaj so podani še vrtljaji?

Navor 285 Nm pomeni, da bi en meter dolga ročica, pritrjena prečno na motorno gred, ustvarjala silo 285 N, kar približno ustreza teži mase 30 kg. V resnici so ročice na ojnici motorja približno dvajsetkrat manjše, sila pa dvajsetkrat večja. Takole na prste lahko ocenimo, da eksplozija mešanice bencinskih ali dizelskih hlapov potisne bat v valju z enako silo, kot bi bila nanj obešena 600-kilogramska utež.

Za razliko od elektromotorjev, pri katerih je navor praktično neodvisen od frekvence, s katero se motor vrti - pri njih bi prej opisan »poskus« z merjenjem sile na osi motorja lahko tudi res izvedli - pri motorjih z notranjim izgorevanjem ni tako, ampak obstaja neko optimalno območje vrtljajev, pri katerih je navor največji. Pri nižjih vrtljajih so eksplozije v valjih preveč poredko, čas, v katerem se motor vrti le zaradi vztrajnosti, pa predolg, pri višjih pa postane problem dovolj hitro odvajanje izgorenih plinov in dovajanje sveže mešanice (pri še višjih bi seveda naleteli na meje mehanske trdnosti gibljivih kovinskih delov). Pri dizelskih motorjih - zgornji podatek je verjetno za enega teh - je optimalno območje pri nekoliko nižjih obratih kot pri bencinskih. Ker je produkt navora in kotne hitrosti moč motorja P = M ω, lahko iz podane krivulje navora izračunamo tudi krivuljo odvisnosti moči motorja od števila obratov.
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Če gledaš navor na glavni gredi motorja, potem zobniki nimajo vpliva, če pa gledaš navor na zadnjem kolesu, se pa ta spreminja s prestavnim razmerjem.
Odgovori