Razna vprašanja o tuningu
Re: Razna vprašanja o tuningu
Sem gledal, ja in tam pride za isto frekvenco resonance pri manjšem karterju daljša cev.
To mi izgleda, kot pri basrefleks zvočniku, kar je tudi logično.
Je bilo moje mnenje napačno izgleda.
To mi izgleda, kot pri basrefleks zvočniku, kar je tudi logično.
Je bilo moje mnenje napačno izgleda.
Re: Razna vprašanja o tuningu
No seveda je treba stvar preizkusiti in dokazati, kar seveda ni lahko.
Re: Razna vprašanja o tuningu
Pri izpuhih je že tako križ. Lahko izdelaš dva identična, pa vsak ti bo pokazal druge rezultate.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Re: Razna vprašanja o tuningu
zanima me kako bi povečal moč na apn ju. Kupil sem nov izpuh imam pa vprašanje glede cilindra. Na koliko bi lahko največ pobrusil cilinder, da mi ne bi bilo treba menjati frgazarja ter se ležaji nebi prehitro uničili. Sedaj, ko prenavljam mašino sem zamenjal komplet semeringe ter ležaje in dodal peto prestavo.
Re: Razna vprašanja o tuningu
tomos ni po principu bigger is better 50cc lahko dol vrže 60cc in več ... važni so kanali, izpuh primeren, večji fergazer in ostale predelave ... prostornina je skoraj na koncu kar je pomembno ...
Re: Razna vprašanja o tuningu
Base napisal/-a:zanima me kako bi povečal moč na apn ju. Kupil sem nov izpuh imam pa vprašanje glede cilindra. Na koliko bi lahko največ pobrusil cilinder, da mi ne bi bilo treba menjati frgazarja ter se ležaji nebi prehitro uničili. Sedaj, ko prenavljam mašino sem zamenjal komplet semeringe ter ležaje in dodal peto prestavo.
Drgač navor pridobiš z menjavo zadnjega zobnika z večjim
Re: Razna vprašanja o tuningu
Prednjega bi dal večjega. Do koliko bi pa lahko zbrusil cilinder?
Re: Razna vprašanja o tuningu
Če boš dal spredaj večjega bo imel kvečjemu manj navora. Do 42 samo s tem ne pridobiš prav veliko pa še vroče mu je lahko poleti... Če želiš navor je bolje da si umisliš lamota.
Re: Razna vprašanja o tuningu
Evo iz Wikipedije (zobniki nimajo veze z navorom) :
Navor v avtomobilizmu
Pri avtomobilih je med tehničnimi podatki o vozilu pogosto podan podatek o navoru. Za zgled vzemimo navor npr. 285 Nm pri 1950 vrtljajih na minuto. Kaj to praktično pomeni in zakaj so podani še vrtljaji?
Navor 285 Nm pomeni, da bi en meter dolga ročica, pritrjena prečno na motorno gred, ustvarjala silo 285 N, kar približno ustreza teži mase 30 kg. V resnici so ročice na ojnici motorja približno dvajsetkrat manjše, sila pa dvajsetkrat večja. Takole na prste lahko ocenimo, da eksplozija mešanice bencinskih ali dizelskih hlapov potisne bat v valju z enako silo, kot bi bila nanj obešena 600-kilogramska utež.
Za razliko od elektromotorjev, pri katerih je navor praktično neodvisen od frekvence, s katero se motor vrti - pri njih bi prej opisan »poskus« z merjenjem sile na osi motorja lahko tudi res izvedli - pri motorjih z notranjim izgorevanjem ni tako, ampak obstaja neko optimalno območje vrtljajev, pri katerih je navor največji. Pri nižjih vrtljajih so eksplozije v valjih preveč poredko, čas, v katerem se motor vrti le zaradi vztrajnosti, pa predolg, pri višjih pa postane problem dovolj hitro odvajanje izgorenih plinov in dovajanje sveže mešanice (pri še višjih bi seveda naleteli na meje mehanske trdnosti gibljivih kovinskih delov). Pri dizelskih motorjih - zgornji podatek je verjetno za enega teh - je optimalno območje pri nekoliko nižjih obratih kot pri bencinskih. Ker je produkt navora in kotne hitrosti moč motorja P = M ω, lahko iz podane krivulje navora izračunamo tudi krivuljo odvisnosti moči motorja od števila obratov.
Navor v avtomobilizmu
Pri avtomobilih je med tehničnimi podatki o vozilu pogosto podan podatek o navoru. Za zgled vzemimo navor npr. 285 Nm pri 1950 vrtljajih na minuto. Kaj to praktično pomeni in zakaj so podani še vrtljaji?
Navor 285 Nm pomeni, da bi en meter dolga ročica, pritrjena prečno na motorno gred, ustvarjala silo 285 N, kar približno ustreza teži mase 30 kg. V resnici so ročice na ojnici motorja približno dvajsetkrat manjše, sila pa dvajsetkrat večja. Takole na prste lahko ocenimo, da eksplozija mešanice bencinskih ali dizelskih hlapov potisne bat v valju z enako silo, kot bi bila nanj obešena 600-kilogramska utež.
Za razliko od elektromotorjev, pri katerih je navor praktično neodvisen od frekvence, s katero se motor vrti - pri njih bi prej opisan »poskus« z merjenjem sile na osi motorja lahko tudi res izvedli - pri motorjih z notranjim izgorevanjem ni tako, ampak obstaja neko optimalno območje vrtljajev, pri katerih je navor največji. Pri nižjih vrtljajih so eksplozije v valjih preveč poredko, čas, v katerem se motor vrti le zaradi vztrajnosti, pa predolg, pri višjih pa postane problem dovolj hitro odvajanje izgorenih plinov in dovajanje sveže mešanice (pri še višjih bi seveda naleteli na meje mehanske trdnosti gibljivih kovinskih delov). Pri dizelskih motorjih - zgornji podatek je verjetno za enega teh - je optimalno območje pri nekoliko nižjih obratih kot pri bencinskih. Ker je produkt navora in kotne hitrosti moč motorja P = M ω, lahko iz podane krivulje navora izračunamo tudi krivuljo odvisnosti moči motorja od števila obratov.
Re: Razna vprašanja o tuningu
Če gledaš navor na glavni gredi motorja, potem zobniki nimajo vpliva, če pa gledaš navor na zadnjem kolesu, se pa ta spreminja s prestavnim razmerjem.