Razna vprašanja o tuningu

Predelave pogonske sile mopeda
Odgovori
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

A misliš lepilo?
Ni šans, da bi zdržalo tam notri.
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

ro-bi napisal/-a:Bom pustilin sprobal, kako bo delalo.
Jaz mislim, da ni kriv magnezij, ampak svinec, ki je dodan zaradi lažje obdelave. Zaradi magnezija bi zvari pokali, variti pa se da vseeno brez penjenja.
Mi je pa ideja s pušo všeč, le da bi jaz pušo postružil in samo sprešal v ležišče. Imam še eno glavo in morda bom sprobal tudi to.
Hvala,
lp
Ne ne v tem materialu ni svinca. aluminij v kombinaciji s svincem je bolj žilav material in precej težji, kot zlitina z magnezijem, ki je tudi trša in krhkejša. Skratka svinčevo zlitino lahko upogibaš, medtem ko se magnezijeva litina dokaj hitro zlomi. Vse vrste aluminija se najlaže oblikuje z dia orodjem, pogojno lahko tudi s karbidi, vendar ne prav dolgo. Kvečjemu za kakšne manjše stvari. Če upaš variti brez penjenja, potem ne bo lunkerjev, ampak kot sem že napisal je to praktično nemogoče.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

smejko1 napisal/-a:kaj pa če bi zalil z tekočim aluminije, res da se ti ne splača kupovat te zadeve za par luknjic, ampak tako če poznaš koga ki ima pa ti malo odstopi, edino nevem do kolkikšne temperature zdrži, pa tudi se bojim da bo odpadlo ker so tako majhne in se nimajo kam prijet
Tekoči metali zdržijo zelo kratkotrajno temperature do 150°. Konstantno pa lahko zdržijo temperature okoli 100°. V glavi motorja, pa vemo, je vročina precej večja.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
apn6s freek
auspuh
Prispevkov: 786
Pridružen: Pe Jun 25, 2010 3:12 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a apn6s freek »

mene zanima če gdo ve koliko bi bilo idealno kompresijsko razmerje za bt-ja orginal 50cc razen dellorto phbg 19 ter prepračunani izpušni sistem...
zanima me bolj informativno...
lp.
če bi bili skuterji zanesljivi bi jih tudi poštarji imeli ;)
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Pich napisal/-a:Ne ne v tem materialu ni svinca. aluminij v kombinaciji s svincem je bolj žilav material in precej težji, kot zlitina z magnezijem, ki je tudi trša in krhkejša. Skratka svinčevo zlitino lahko upogibaš, medtem ko se magnezijeva litina dokaj hitro zlomi. Vse vrste aluminija se najlaže oblikuje z dia orodjem, pogojno lahko tudi s karbidi, vendar ne prav dolgo. Kvečjemu za kakšne manjše stvari. Če upaš variti brez penjenja, potem ne bo lunkerjev, ampak kot sem že napisal je to praktično nemogoče.
Tukaj nekaj ne bo prav. Svinec se namreč dodaja kot legirni element aluminiju, ki je namenjen za strojno obdelavo, da so odrezki krhkejši, tudi livnost je boljša in obe ti lastnosti sta verjetno vzrok, da je to pri tomosu klasika, tudi pri blokih. Obdelovalna orodja imajo dolgo življenjsko dobo.Če je kdo stružil glavo, je lahko opazil zelo kratke in grobe odrezke.
Tak material se peni pri varjenju, ker svinec vre med segrevanjem z oblokom.
ALMgSi aliCu pa so trše in močnejše litine, ki pa se vse dajo lepo varit, le da je postopek varjenja z predgrevanjem in počasnim ohlajanjem, dodajni material mora biti enak ali mehkejši, drugače zvari pokajo ali pa poči zraven zvara med ohlajanjem ali med obremenitvijo.
Alu varim že vrsto let, varil sem že ogromno izdelkov, ki so bili z dodatkom magnezija, silicija, bakra in lahko ti zagotovim, da se varijo odlično (razen zgoraj opisanega). Zvari se svetijo, penjenja ni.

Glede obdelave- diamant ni za alumij, ker je prefin in se hitro "zabaše". Najboljše so karbidne trdine z primernimi rezilnimi koti in mazivom oz. hladilom, gre tudi HSS ampak je življenjska doba krajša.
lp.
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

Poglej. Zlitina ima popolnoma drugačne lastnosti, kot čisti material. Če imaš alu zlitino s primesjo svinca potem se ta zlitina ne obnaša niti kot aluminij niti kot svinec in je pri močnem segrevanju še vedno obstojna. To da svinec v zlitini vre to so navadne buče. po tvojih besedah sodeč bi potem iz take zlitine pri segrevanju na 350° moral svinec steči ven in bi ostal samo aluminij. No to ne gre tako. Kar se tiče obdelave; aluminij in baker se obdelujeta z dia orodjem z manjšimi radiusi, ker karbidna trdina z zmanjšanimi radiusi ne zdrži prav dolgo, zato ni primerna za serijsko proizvodnjo. Če pa se uporablja pri omenjenih materialih orodje z večjim radiusom se na nožu oz rezilni ploščici naredi pojav, ki mu pravimo nastavek, kar pomeni, da ti je zabilo orodje in površina obdelovanca postane neenakomerna in groba. Na cnc stružnici pri obdelavi aluminija mi je dia nož zdržal 16h, medtem, ko je nož iz karbidov zdržal slabi dve uri. Ja kar nekaj časa sem delal v orodjarni, tako da... Da se alu pri varjenju peni zaradi magnezija, pa mi je povedal en star mojster, ki vari aluminij že olala časa.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Pich napisal/-a:Če imaš alu zlitino s primesjo svinca potem se ta zlitina ne obnaša niti kot aluminij niti kot svinec in je pri močnem segrevanju še vedno obstojna. To da svinec v zlitini vre to so navadne buče. po tvojih besedah sodeč bi potem iz take zlitine pri segrevanju na 350° moral svinec steči ven in bi ostal samo aluminij.
Zlitina aluminija in svinca ni "klasična" zlitina, ker obe fazi nimata popolne topnosti med sabo v tekočem in trdnem stanju. Te zlitine se izdelujejo z izločevalnim utrjevanjem. Če tako zlitino grejemo z oblokom, se ena faza lahko loči in pride do pojava, ki sem ga opisal zgoraj- penjenja oz. vretja.
Ne bom se prerekal s tabo- vzemi ali pusti: peni se zaradi svinca, zaradi magnezija se ne peni. Lahko pa prideš do mene in ti naredim kak zvar z visoko vsebnostjo magnezija, ki se bo svetil ;)
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

apn6s freek napisal/-a:mene zanima če gdo ve koliko bi bilo idealno kompresijsko razmerje za bt-ja orginal 50cc razen dellorto phbg 19 ter prepračunani izpušni sistem...
zanima me bolj informativno...
lp.
Do 12:1 gre, če računaš po UCR sistemu. Oz 8,1:1 po CCR-u. Pri UCR-u zajameš kompleten delovni volumen, medtem ko Pri CCR-u vzameš samo volumen od zgornjega roba izpušnega kanala, pa do vrha cilindra.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a Pich »

ro-bi napisal/-a:
Pich napisal/-a:Če imaš alu zlitino s primesjo svinca potem se ta zlitina ne obnaša niti kot aluminij niti kot svinec in je pri močnem segrevanju še vedno obstojna. To da svinec v zlitini vre to so navadne buče. po tvojih besedah sodeč bi potem iz take zlitine pri segrevanju na 350° moral svinec steči ven in bi ostal samo aluminij.
Zlitina aluminija in svinca ni "klasična" zlitina, ker obe fazi nimata popolne topnosti med sabo v tekočem in trdnem stanju. Te zlitine se izdelujejo z izločevalnim utrjevanjem. Če tako zlitino grejemo z oblokom, se ena faza lahko loči in pride do pojava, ki sem ga opisal zgoraj- penjenja oz. vretja.
Ne bom se prerekal s tabo- vzemi ali pusti: peni se zaradi svinca, zaradi magnezija se ne peni. Lahko pa prideš do mene in ti naredim kak zvar z visoko vsebnostjo magnezija, ki se bo svetil ;)
Še to napišem, potem pa bom nehal. Če bi bilo to kar trdiš res potem tak material ne bi bil primeren za izdelavo glave, ker ima svinec tališče pri 327°C v glavi motorja pa nastajajo temperature, tudi do 400°C, da ne govorimo o batu, ki se ravno tako peni pri varjenju, njegovo čelo pa je izpostavljeno še višjim temperaturam. Ok zdaj sem pa zares nehal. :D Drugače pa na tej strani nisem zasledil zlitine s svincem. http://www.rmz-mg.com/letniki/rmz55/RMZ55_0307-0317.pdf
Zadnjič spremenil Pich, dne Ne Maj 13, 2012 6:06 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: Razna vprašanja o tuningu

Odgovor Napisal/-a KVAS »

ro-bi tut js mislim da nimaš. Sicer varim po TIG postopku, aluminij pa sem samo probal ker nimam ustreznega aparata. Bil pa sem v TKC, na ''intršukcijah'' varjenja, kjer so mi povedal: ALU z nizko vsebnostjo magnezija se da lepo varit, pri višjih vsebnostih pa se peni.
Odgovori