Stran 11 od 57

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Sr Jul 01, 2020 6:17 pm
Napisal/-a KamiKaza
A je težko razumet, moped (iz tovarne) je imel težave doseči 55 km/h po ravnem, pa fiska gor al dol. Sedaj šele po vsem drmanju grem počasi proti (zaželjeni) osemdesetici. Je bil še fabrško zaprt, tko da noben ni čačkal po njem, mel ga je pa en star čiča, ki ga je kupil "za rezervo" za slučaj da mu tastara štirka crkne, kar se seveda ni zgodilo.

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Sr Jul 01, 2020 7:31 pm
Napisal/-a automatic_7
Sem šel gledat prvo stran te teme, tvoj motor je letnik 1983 in leta 1982 in 83 je imel Tomos težave z nabavo repromateriala (povzeto po članku link )

Tako da je možno da so na tvoj motor namontirali kar apn cilinder

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Če Jul 02, 2020 8:54 am
Napisal/-a franc
Kakor jaz vem, med APN in 14M cilindrom ni nobene razlike. Razlike so v izpuhu, vplinjaču in glavi (govora je bilo še o krajšem batu ampak to je nepreverjeno) .
lp

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Če Jul 02, 2020 10:00 am
Napisal/-a filius
automatic_7 napisal/-a: Sr Jul 01, 2020 7:31 pm Sem šel gledat prvo stran te teme, tvoj motor je letnik 1983 in leta 1982 in 83 je imel Tomos težave z nabavo repromateriala (povzeto po članku link )

Tako da je možno da so na tvoj motor namontirali kar apn cilinder
Odlitki cilindrov so enaki, razlika je v tem kako je cilinder postružen, torej 14M cilinder je bil pri obdelavi pomaknjen bolj gor, kar pomeni da so kompletni kanali višji kot pri APN cilindru.

Druga stvar pri 14m je izpuh, krivina je občutno daljša kot pri npr. 14V, kar tudi igra pomemben faktor pri moči.

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Če Jul 02, 2020 10:19 am
Napisal/-a KamiKaza
K se lih o cilindrih, krožijo govorice, da obstajata "a" in "b" cilinder
t4l-cylinder-type-a.jpg
t4l-cylinder-type-b.jpg
no, na mojem mopedu je imel definitivno na vrhu odštancano črko "b"
T 14M origi.jpg
...no in ko sem prebskal kar nekaj spleta, sem našel podatke, da štirnajstka naj bi imela kanale približno take
T 14M popravljen.jpg
tule izpuh cca pol mm višji kot pravijo naj bi bil, sesanje bi pa lahko še kar konkretno povečal,s tem je moped postal bistveno drugačen, končno mu je uspelo zvrteti peto prestavo. Sicer klanci so ga še vedno zaklali ampak ga je bilo vsaj veselje vozit...
Fast forward to zdaj :lol:
T14_Lamo.jpg
en mal boljše kot z originalom edin hribi so precej boljše prevozni

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Če Jul 02, 2020 10:21 am
Napisal/-a KamiKaza
K takole pogledaš kanale na APN cilindru in Lamovcu, nekak ni za pričakovat da bi bil moped kaj bistveno drugačen, kot z original cilindrom?

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Če Jul 02, 2020 2:51 pm
Napisal/-a hojnikb
na kaksno kompresijo imas zadevo narejeno? Mogoče ti še tu ostaja nekaj performanca.

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Če Jul 02, 2020 2:51 pm
Napisal/-a sg1
Poanta mojega pisanja je bila, da če moped ne gre kot bi moral enostavno nima dovolj moči (konjev).
Zakaj je drugo vprašanje. Je pa moja 14 M letnik 1987, ima 480 km prevoženih in je šla med 70 in 75 km/h vedno brez problema. V peti, ki jo je na ravnem vedno brez problemov vrtela. Razen uplinjača, ki je bil konkretno zapacan, čeprav sem moped kupil s prevoženimi 200 km na števcu ni bilo na njej nikoli odvitega/privitega ničesar.

Glede cilindov pa a ali b označujeta premer vrtine. b je stotinko mm večja kot a, torej zaradi rega razlike ni. Seveda mora za optimalno delovanje biti tudi bat ustrezen.

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Če Jul 02, 2020 2:54 pm
Napisal/-a hojnikb
a ni mela 14m še eno brezizpitno izvedbo? Ali kako so nekatere registrirane kot AM?

Re: Tomos 14M

Objavljeno: Če Jul 02, 2020 3:19 pm
Napisal/-a ro-bi
KamiKaza napisal/-a: Če Jul 02, 2020 10:21 am K takole pogledaš kanale na APN cilindru in Lamovcu, nekak ni za pričakovat da bi bil moped kaj bistveno drugačen, kot z original cilindrom?
Če lamo ustrezno podložiš, dobiš neprimerno boljše kote, kot apn in tudi letet mora konkretno-80 za šalo.
Imam original apn cilinder, brušene kanale, 42l bat, leti 90 ko keks ;)