Obnova Tomos APN 4

Predstavite nam svoj projekt
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5321
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Berty napisal/-a: So Jan 11, 2025 12:01 pm Problem - tuljava prebija še vedno preko svečke
Razlog - ko spojiš tuljavo (črna žica) z ozemljitvijo misliš na maso okvirja kjer imaš sedaj DC maso?

Kot si napisal je tuljava napajanja za luči razdeljena on ni ozemljena, tuljava za vžig/iskro pa normalno?
Fora je da
Vse tuljave so ozemljene
Uporabniški avatar
KamiKaza
auspuh
Prispevkov: 895
Pridružen: Sr Okt 26, 2016 7:57 pm
Kraj: Radovljica

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Je napisal, da je tuljavo luči oddvojil od okvirja in to drugo žico peljal na Graetz mostiček?
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5321
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

Aja točno, ok vseeno nima veze zdej z vžigalno tuljavo in izklopom motorja
Berty
auspuh
Prispevkov: 802
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a Berty »

Meni je isti problem delalo ko sem odzemljil napajanje luči in sem šel z AC obemi stranmi tuljave samo na usmernik na DC +/- z minusem na okvir.
Razlog je ta: iskra na motorju prebija proti ohišju, ampak je izvor visoke napetosti izmenični tok - AC
Zato kadar se stik z ohišjem prekine (platine, pickup senzor ki da komando na CDI enoto ali kater drug princip) - tuljava nabije visoko napetost, iz tam potem prebije po najmanjši upornosti na ozemljitev (navadno okvir) - iskra preskoči na svečki.
V original vezavi če skleneš stikalo za izklop na ohišje je tukaj manjša upornost in tuljava izgubi induktivnost tu čez.

Če pa daš na okvir še DC- od napajanja luči pa ti to poviša upornost proti ozemljitvi AC toka (po domače se krešeta med sabo :lol: ) in ima iskra še vedno manjšo upornost in še vedno daje iskro, tuljava še vedno nabija induktivnost ker je manj upornosti preko svečke kot na ozemljitev.

Sem imel isti problem, poskuzi z Iridium svečko (ali kako drugo), ki ima 100Ohm upor znotraj svečke in ti bo ugašalo, meni je to rešilo problem...
APN4M 83'
ro-bi
mašina
Prispevkov: 1294
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Za ugašanje ne vem, vem pa, da moraš pri zunanjem cdiju uporabit svečko z uporom že zaradi motenj, ki jih navadna svečka povzroča in ti vžig ne dela, kot bi moral. Proizvajalci v ime svečke vključijo "R" kot resistor.To nabavi. Je pa 5k ohm in ne 100 ohm, kot je napisal Berty
Berty
auspuh
Prispevkov: 802
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a Berty »

ro-bi napisal/-a: Ne Jan 12, 2025 8:02 pm Za ugašanje ne vem, vem pa, da moraš pri zunanjem cdiju uporabit svečko z uporom že zaradi motenj, ki jih navadna svečka povzroča in ti vžig ne dela, kot bi moral. Proizvajalci v ime svečke vključijo "R" kot resistor.To nabavi. Je pa 5k ohm in ne 100 ohm, kot je napisal Berty
Ja sem pogledal za mojo je isto 5.000 ohm, 100ohm je približno upornost vžigalne tuljave...
APN4M 83'
Uporabniški avatar
Žare
batzajla
Prispevkov: 38
Pridružen: Pe Jul 15, 2011 7:57 pm
Kraj: Dunaj/Jesenice

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a Žare »

Hvala fantje.
Naročil sem NGK BR8HS s 5k ohm uporom in bi jo moral jutri že dobiti po pošti, nakar jo bom stestiral.
Madona, nisem si mislil, da se bom ob Tomosu toliko naučil o elektriki.

Imam pa spet nove skrbi, haha, in sicer, kaj se lahko zgodi, če je masa tuljave za vžig enaka kot masa od DC elektrike, ki pride iz regulatorja.
O tem nisem niti razmisljal in sem to dejstvo čisto spregledal. Kot omenjeno, "maso" izmenične napetosti iz navitja za porabnike sem ločil in ni več na okvirju motorja, od navitja za vžig pa ne. Kako bi jo sploh lahko ločil in ali je to lahko razlog za skrb?
Berty
auspuh
Prispevkov: 802
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a Berty »

Masa VN tuljave in negativ DC ki je na masi dobiva pri enakih hertzih kot so obrati (vsakič ko prebije iskra) preko ohišja minimalne motnje nazaj...
Če imaš samo greatz mostič mislim da ni problemov, ali pa če boš imel dobrer regulator... nekaj vmes (ala kitajci) sem jaz poskusil ene 4 različne, tudi po moči različne in mi je 3 skurilo, ne vem pa še ali je to zaradi tega ker sem zvezal kot ti, ali so bili prešvoh z močjo ali mi je tuljava dajala preveč razmetano napetost... med 10 in 24V AC

Načeloma se lahko posebej poveže še DC- in ne na okvir?
APN4M 83'
Uporabniški avatar
Žare
batzajla
Prispevkov: 38
Pridružen: Pe Jul 15, 2011 7:57 pm
Kraj: Dunaj/Jesenice

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a Žare »

Ja, načeloma bi lahko DC ločil od okvirja tako, da bi + in - iz regulatorja vezal na baterijo in potem do vsakega porabnika potegnil žico iz - na bateriji. Ampak za to sem že "prepozen" oziroma prelen, da bi vlekel dodatno žico skozi okvir mopeda do vsakeg porabnika posebej. Moped je že sestavljen.

Ampak, včeraj sem dobil NGK s 5k ohm uporom in če bo čas, bom zadevo čez vikend testiral. Poročam ob priliki.

Imam pa še eno vprašanje. Ali naj napetost polnjenja baterije merim, ko je baterija priklopljena, ali brez baterije, se pravi direktno na dveh DC žicah iz regulatorja?
Berty
auspuh
Prispevkov: 802
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: Obnova Tomos APN 4

Odgovor Napisal/-a Berty »

Kakor se še spomnim od BMS sistemov za avte... Pomeri ko je odklopljena, za 12V sistem je ponavadi 13.7-14.2V odklopljeno, ko daš gor baterijo okrog 12.5V.
APN4M 83'
Odgovori