Obnova tomos 14m
Obnova tomos 14m
Pozdravljeni,
Predstavim vam bom obnovo mojega mopeda in upam da si bo ta tema komu prišla v pomoč.
Moped je tomos 14m letnik 1983
Prejšnji lastink ka je “obnavljav” vendar ni bilo tako kot bi bilo treba. Na mopedu je bila mašina od apn z 42 batom in bing 12 . Mašina ni mogla zavrteti 5. Prestave in maksimalna hitrost je bila okol 35km/h
Moped sem peljal peskati (cena 35€). Nato sem pošprical prvo grund barvo Nato je sledilo kitanje, ker je rezervoar že videl lepše čase Po parih dneh kitanja in bušenja je končno napočil čas za primar Potem je sledila mašina, ki tudi ni bila v najboljšem stanju
Zamnenjal sem vse ležaje in semerringe, preprešal gred z novo ckr ojnico. Po kakšnem mescu iskanja pa sem naletel na staro zalogo tomos 14m cilindrov in naročil enega, ki je imel znotraj malo rje. Potem sem ga nesel enemu majstru, ki že 2 generacini brusita cilindre in naredi v nulo. Cilinder je samo pobrusil, da je mera 38mm. Vgradil sem 38L bat od MP piston in kupul original bing 13. Na mopedu je bil 6v 17w vžig, ki nima dodatne tuljave za luči, zato sem kupil 6v 19-10/5w bosch vžig ki pa ima še 1 10w tuljavo, ki je načeloma namenjena polnjenju akumolatorja ki ga jaz nimam.
Potem je minilo nekaj časa in sem končno zbrusil primar, da je bil pripravljen za barvanje.
Ral rdeče barve je 3020, sive za mašino in spodenj sel amortizerjev je 9006
Moped je končno prišel z barvanja Belanco, ročke.. sem spolirav
Sedaj pa na sestavljanje
Prišel sem do sem Ko pa sem naletel na problem pri vilicah. Uničen je bil navoj, ki ga bom v ponedeljek dal postružiti tako da bo ostal cel del navoja Dobim tudi števec do 80km/h staro ohišje pa sem že obnovil.
Predstavim vam bom obnovo mojega mopeda in upam da si bo ta tema komu prišla v pomoč.
Moped je tomos 14m letnik 1983
Prejšnji lastink ka je “obnavljav” vendar ni bilo tako kot bi bilo treba. Na mopedu je bila mašina od apn z 42 batom in bing 12 . Mašina ni mogla zavrteti 5. Prestave in maksimalna hitrost je bila okol 35km/h
Moped sem peljal peskati (cena 35€). Nato sem pošprical prvo grund barvo Nato je sledilo kitanje, ker je rezervoar že videl lepše čase Po parih dneh kitanja in bušenja je končno napočil čas za primar Potem je sledila mašina, ki tudi ni bila v najboljšem stanju
Zamnenjal sem vse ležaje in semerringe, preprešal gred z novo ckr ojnico. Po kakšnem mescu iskanja pa sem naletel na staro zalogo tomos 14m cilindrov in naročil enega, ki je imel znotraj malo rje. Potem sem ga nesel enemu majstru, ki že 2 generacini brusita cilindre in naredi v nulo. Cilinder je samo pobrusil, da je mera 38mm. Vgradil sem 38L bat od MP piston in kupul original bing 13. Na mopedu je bil 6v 17w vžig, ki nima dodatne tuljave za luči, zato sem kupil 6v 19-10/5w bosch vžig ki pa ima še 1 10w tuljavo, ki je načeloma namenjena polnjenju akumolatorja ki ga jaz nimam.
Potem je minilo nekaj časa in sem končno zbrusil primar, da je bil pripravljen za barvanje.
Ral rdeče barve je 3020, sive za mašino in spodenj sel amortizerjev je 9006
Moped je končno prišel z barvanja Belanco, ročke.. sem spolirav
Sedaj pa na sestavljanje
Prišel sem do sem Ko pa sem naletel na problem pri vilicah. Uničen je bil navoj, ki ga bom v ponedeljek dal postružiti tako da bo ostal cel del navoja Dobim tudi števec do 80km/h staro ohišje pa sem že obnovil.
Re: Obnova tomos 14m
Tukaj je še slika amortizerjev
- tomosprinter18
- zažgan bat
- Prispevkov: 85
- Pridružen: Ne Avg 11, 2013 10:05 pm
- Kraj: Celje
Re: Obnova tomos 14m
lep projekt kar tako naprej
ja frčo ma cilindre m14 sem jaz tudi kupil prejšni teden staro zalogo
ja frčo ma cilindre m14 sem jaz tudi kupil prejšni teden staro zalogo
Re: Obnova tomos 14m
Vilice sem končno uspel sestaviti in sedaj lahko nadaljujem z blatnjki, belanco, mašino in nekaj delov ohišja.
Potem sledi elektrika, na moped je šlo okoli 15m žic ker sem za vsak porabnik posebaj napeljal maso in imel sem 6v 19/10-5w bosch elektriko, ki ima še eno 10w tuljavo za polnjenje akumolatorja. Zato sem na tisto navitje vezal upor 3.6ohm 20w, ki bo porabljal 10w energije da bo celotna elektrika pravilno funkcionirala. Nato sledijo gume, feltne, rezervoar in sedež
Potem sledi elektrika, na moped je šlo okoli 15m žic ker sem za vsak porabnik posebaj napeljal maso in imel sem 6v 19/10-5w bosch elektriko, ki ima še eno 10w tuljavo za polnjenje akumolatorja. Zato sem na tisto navitje vezal upor 3.6ohm 20w, ki bo porabljal 10w energije da bo celotna elektrika pravilno funkcionirala. Nato sledijo gume, feltne, rezervoar in sedež
Re: Obnova tomos 14m
Zaradi upora se ti bo samo grelo po nepotrebnem, Ne rabiš ga
lp
lp
- automatic_7
- Moderator
- Prispevkov: 5235
- Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
- Kraj: okolica Nove Gorice
Re: Obnova tomos 14m
ro-bi ima prav, ne rabiš upora pusti žico nepovezano in je
Re: Obnova tomos 14m
Evo, končno je prišel čas ko sem moped sestavil in prižgal. 2 dni nazaj sem ugotovil, da sem zobnik 5. Prestave narobe obrnil in sem včeraj spet reztavil mašino, popravil, še enkrat podložil in sedaj dela.
Imel sem probleme tudi z uplinjačem:
Prvo je bil na mororju bing 12 z pravimi diznami(70 in 2,17). Potem sem kupil bing13, ki pa je imel povrtano notranjo dizno, zbrušeno iglo in sem iz teh dveh uplinjačev sestavil enega.
Moped je začel delati ob 4. Vžigu.
Sedaj moram še nalepiti gume na rezervoarju, nalepke. Moped sedaj počasi utekam, sem se pa že malo vozil
Imel sem probleme tudi z uplinjačem:
Prvo je bil na mororju bing 12 z pravimi diznami(70 in 2,17). Potem sem kupil bing13, ki pa je imel povrtano notranjo dizno, zbrušeno iglo in sem iz teh dveh uplinjačev sestavil enega.
Moped je začel delati ob 4. Vžigu.
Sedaj moram še nalepiti gume na rezervoarju, nalepke. Moped sedaj počasi utekam, sem se pa že malo vozil
Re: Obnova tomos 14m
Izgleda lep.. čeprav je "slabo slikano"...
...malo pa me je zmotilo to, ko si napisal, da si narobe obrnil zobnik 5. prestave....in nato še enkrat razkopal in pravilno obrnil.
...za pravilno, zanesljivo in dolgotrajno delovanje menjalnika in posledično celotne mašine so zelo pomembne aksialne zračnosti gredi. ... vseh gredi. ... iz zapisanega predvidevam, da si vse skup samo sestavil in nič preverjal teh zračnosti, čeprav si napisal, da si spet podložil....ali pa se pač motim. .. se zgodi, da imaš gor že vse podložke, potem pa trenutek nepazljivosti, da narobe obrneš zobnik....
.. drugače pa čestitke za projekt...
...malo pa me je zmotilo to, ko si napisal, da si narobe obrnil zobnik 5. prestave....in nato še enkrat razkopal in pravilno obrnil.
...za pravilno, zanesljivo in dolgotrajno delovanje menjalnika in posledično celotne mašine so zelo pomembne aksialne zračnosti gredi. ... vseh gredi. ... iz zapisanega predvidevam, da si vse skup samo sestavil in nič preverjal teh zračnosti, čeprav si napisal, da si spet podložil....ali pa se pač motim. .. se zgodi, da imaš gor že vse podložke, potem pa trenutek nepazljivosti, da narobe obrneš zobnik....
.. drugače pa čestitke za projekt...
Re: Obnova tomos 14m
Vse aksialne zračnosti sem preveril. Motor sem prvo sestavil brez tesnil in podložil tako, da ni lufta. Zobnike na menjalniku pa sem podložil tako, da imajo malo aksialne zračnosti(da ne drgnejo preveč drug ob drugega). Potem sem motor sestavil z novimi tesnili da je ravno prava zračnost.Živnorc napisal/-a: ↑So Feb 10, 2024 9:30 pm Izgleda lep.. čeprav je "slabo slikano"...
...malo pa me je zmotilo to, ko si napisal, da si narobe obrnil zobnik 5. prestave....in nato še enkrat razkopal in pravilno obrnil.
...za pravilno, zanesljivo in dolgotrajno delovanje menjalnika in posledično celotne mašine so zelo pomembne aksialne zračnosti gredi. ... vseh gredi. ... iz zapisanega predvidevam, da si vse skup samo sestavil in nič preverjal teh zračnosti, čeprav si napisal, da si spet podložil....ali pa se pač motim. .. se zgodi, da imaš gor že vse podložke, potem pa trenutek nepazljivosti, da narobe obrneš zobnik....
.. drugače pa čestitke za projekt...
Malo me še štanggas zajebava ampak ga bom fino štelev ko se motor uteče.