15 SLC - težave

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Uporabniški avatar
T-15 1983
auspuh lager
Prispevkov: 11
Pridružen: To Mar 03, 2020 8:37 am
Kraj: Nova Gorica

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a T-15 1983 »

Letošnja motoristična sezona je zaključena. Moped je po menjavi vžiga tekel brezhibno. Do konca oktobra sem z njim naredil slabih 2.000 km. Nekoliko sem razočaran le nad končno hitrostjo. V idealnih pogojih (brez vetra, ravnina) moped komaj da prileze do 70 km/h. Tistih 85 km/h, ki jih tovarna navaja v tehničnih podatkih nikakor ne doseže. 4. brzina lepo zapoje in povleče v območju med 60 in 70 km/h, ko pa zamenjam v 5. pa obrati samo še padajo. Praktično 5. brzina sploh ne razvije idealnih obratov. Hitrost sem meril z različnimi GPS aplikacijami na telefonu, ki so vse kazale približno enak rezultat. Moped je v originalnem stanju, s prenosi 13/32, le kolesa so 18' - če ima to kak vpliv. Mojih 75 kg ga tudi ne bi smelo preobremenjevati.
Ima kdo kakšne izkušnje s to problematiko? Je to problem samo mojega mopeda ali se tudi drugi tako odzivajo? Koliko stegnejo vaši konjički? Ali menite da je deklariranih 85 km/h izračunanih le na papirju? Hvala za mnenja.
sg1
zobnik
Prispevkov: 193
Pridružen: Ne Sep 26, 2010 5:22 pm
Kraj: LJ

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a sg1 »

18 colska kolesa imajo vpliv, cca 6 % večji obseg je. Glede na to, da je serijski prenos preračunan na meji, da se peta prestava še zvrti, je z večjimi kolesi za pričakovati da se ne bo.
Bi pa zato morala iti četrta kakih 75 km/h, tako da očitno vseeno ni vse v redu. Za tistih 85 km/h mora biti 15 SLC v optimalnem stanju. Dobra kompresija, natančno nastavljena elektrika in uplinjač.
Poskusi z 12 zobnikom spredaj, to pomeni cca 8 % krajši prenos, oziroma z upoštevanjem razlike v kolesih skupno cca 2 % manj kot tovarniško. Potem bi se peta prestava morala brez težav vrteti.

Moja 15 SLC, ki ima motor povsem originalen (z batom vred), le elektrika je brezplatinska 12 V 50 W, gre dejansko 85 km/h (merjeno z GPS) če se sklonim, sede pa 80 km/h.
Uporabniški avatar
T-15 1983
auspuh lager
Prispevkov: 11
Pridružen: To Mar 03, 2020 8:37 am
Kraj: Nova Gorica

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a T-15 1983 »

Nisem si mislil, da ima +1 cola negativen učinek na končno hitrost, kvečjemu bi rekel da bom končno dosegel z nižjimi obrati. 12-ko spredaj sem že probal. 5. je pri tem res lepo zapela ma tudi končna tudi ni bila prava. Preskok v razmerju prenosov je tle prevelik. Razmišljal sem da bi se poigral z zadnjim zobnikom 33 ali 34. Drugače pa si mislim, da so nastavitve motorja v redu. Vžiga lepo, ne glede ali je mrzel ali topel, obrate lepo pridobiva, svečka je lepe barve, poraba je nekje pod 3 litre s tem da v glavnem teče na visokih obratih... Ne vem koliko tle doprinese brezplatinski vžig, saj kot pravim, do četrte lepo pridobiva. Sg1, hvala za tvoj prispevek.
sg1
zobnik
Prispevkov: 193
Pridružen: Ne Sep 26, 2010 5:22 pm
Kraj: LJ

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a sg1 »

Če daš zadaj 34 namesto 32 to pomeni 6,25 % redukcije = skoraj točna kompenzacija za večja kolesa. Seveda bi moralo biti v redu, ampak prej poglej, če je veriga dovolj dolga.
Še to - imaš izpuh originalen ?
Uporabniški avatar
T-15 1983
auspuh lager
Prispevkov: 11
Pridružen: To Mar 03, 2020 8:37 am
Kraj: Nova Gorica

Re: 15 SLC - težave

Odgovor Napisal/-a T-15 1983 »

Avspuh je originalen, le da je brez dušilnega vložka.
Odgovori