Laura 69 napisal/-a:
V svojem življenju sem imel kar nekaj Tomosovih izdelkov od mopeda do motorja za čoln in lahko rečem,da so bili dobri,ne pa bolši od konkurenčnih priznanih firm.Kod mulc sem vozil samo Tomos mopede,ker drugih v Jugoslaviji nismo imeli prav veliko.Ko sem se začel ukvarjati z friziranjem,pa sem spoznal,da močno zaostajamo za italjani in ostalimi.Cela evropa je že uporablala iglične ležaje na sorniku bata,mi smo pa bronaste drsne puše nosili kar seboj v žepih.Še češka Jawa Babetta 50 je imela iglične na sorniku.Pred par leti je bila na TV-ju oddaja o Tomosu,vse krasno samo to,da je legendarna MV Augusta hodila v Tomos gledati kako se dela nikasil me je pa vrglo.Celo mladost sem se ubadal z Tomosovimi gusasti cilindri oni so pa delali najboljši nikasil na svetu
.Le za koga so jih delali?,razen za Tomos 10 in Tomos 18 ga niso rabili,oz smo bili premalo vredni,da bi imeli mopede z Alu-nikasil cilindri,sramota.Največ v razvoju tomosa sta naredila g. Matula v domači delavnici (kapo dol) in g. Parlotti,ki je ob prestopu k Tomosu prinesel seboj še H2O cilinder firme Minarelli.
Toliko Tomosov si imel, pa nisi dojel bistva. Zgleda si imel premalo drugih motorjev.
Te mašine niso namenjene friziranju, ampak so čim bolj preprosti delovni stroji. Iglični ležaj se zdrobi, poči kletka, gre bat, cilinder, glava, mogoče še gred.. Pri puši malo tolče ali pa sploh ne vžge več motor, si jo pač menjal. Tudi vodno hlajeni cilinder, okej, res da bolje hladi, ampak imaš še vodno pumpo, cevi, hladilnik, lahko ti spušča voda, pa ravno tako ribne. Pri prisilem, ti največ potegne vezalko v vetrnico. Gus cilinder si vrgel stran ali pa 3x brusil, kaj pa nikasil? Spet sam strošek.
Vsak je moped lahko doma podrl do zadnjega vijaka in ga popravil, vse je bilo izdelano čim bolj preprosto in to je bil namen in od tega se je v socializmu dalo živeti (tovarne), danes pa zanalašč delajo tako da se pokvari, potem je pa še rezervni del tak, da ga lahko kupiš samo originalnega v vrednosti četrt motorja.
To da sta pa Matulja in Parlotti največ naredila pri razvoju je pa tak strel v prazno. Spoštujem oba, najbrž sta veliko prispevala, ampak s to izjavo si falill. Malo se pozanimaj kdo sta bla še Forca, Imperl in še kdo bi se našel.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'