Razna vprašanja (delavnica)

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Odgovori
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

ro-bi napisal/-a: Sr Apr 01, 2020 9:08 am Pri modelarstvu se uporablja lipo celice in se jih prazni z velikimi tokovi ponavadi in tam je pametno, da se ne gre pod 3,3v.
Za motor so celice lifepo in te imajo drugo kemijo.
Li-Fe je druga kemija (čeprav še gre vedno za subset Li-ion kemije), temu primerne so tudi limite napetosti polnjenja in praznjenja.
Sama spodnja meja napetosti imo ni tolk bistvena (dokler ne greš pod limit celic) bolj je bistveno, da jo pri praznjenju ne pregrevaš, ker temparatura ubija te celice precej bolj, kot nizka napetost. V končni fazi pri visokih tokovih lahk napetost hitr pade na okol 3V, pa čeprav bo kapacitete še kr nekaj.
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
Uporabniški avatar
KamiKaza
auspuh
Prispevkov: 851
Pridružen: Sr Okt 26, 2016 7:57 pm
Kraj: Radovljica

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Ejj, za Lipo ti je Grega lepo rekel, je preveč stvari pogorelo, predno so to nagruntali, sem že enkrat napisal, modelarji s(m)o bili testni zajčki pri uvajanju tehnologije, litij železni so pa precej bolj robustni (tudi nekaj težji in malce manj zmogljivi!) in verjetno tudi zaradi tega relativno primerni za moto uporabo, samo še vedno... feedback je zelo slab, kot bi vsi skrivali, kaj so nagruntali- za Grega vem, da je na mopedu nekaj predeloval elektriko in da ima vkomponirano Lixx tehnologijo, nisva pa še nič rekla na temo, če zarad drugega ne, ker sam skor nič več ne zahajam na modelarsko letališče in se ne vidiva več.
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

KamiKaza napisal/-a: Sr Apr 01, 2020 11:31 am Ejj, za Lipo ti je Grega lepo rekel, je preveč stvari pogorelo, predno so to nagruntali, sem že enkrat napisal, modelarji s(m)o bili testni zajčki pri uvajanju tehnologije, litij železni so pa precej bolj robustni (tudi nekaj težji in malce manj zmogljivi!) in verjetno tudi zaradi tega relativno primerni za moto uporabo, samo še vedno... feedback je zelo slab, kot bi vsi skrivali, kaj so nagruntali- za Grega vem, da je na mopedu nekaj predeloval elektriko in da ima vkomponirano Lixx tehnologijo, nisva pa še nič rekla na temo, če zarad drugega ne, ker sam skor nič več ne zahajam na modelarsko letališče in se ne vidiva več.
Li-Po nebo zgorel zarad prenizkih napetosti, bo pa hitro problem, ce nimas protectiona navzogr (ie 4,2v na celico) pa seveda balanciranje vsake celice posebi (ali vsaj po 2 skupaj, kot to recimo pocnejo laptopi z 6 celicami), ker se je rado dogajalo, da so imele nekatere celice prevec razlike med napetosti, kar je seveda recept za gorenje, ce jih prehitro polnes.

danes je to lepo postimano, mas recimo li-po pack z 6 celicami in standardiziran balance port, tako da zadevo poknes na kaksen namenski polnilec (kaki turnigy al pa imaxi so ponavadi aktualni) in mas vse celice na isti napetosti.
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
Uporabniški avatar
KamiKaza
auspuh
Prispevkov: 851
Pridružen: Sr Okt 26, 2016 7:57 pm
Kraj: Radovljica

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

prvo je treba "preveč" spraznt, pol pa je "road to hell", sploh večcelične paketke; v modelarstvu polnjenje s 2C ni noben baubau, take baterije znajo brez problema zdržat 500+ ciklov, problem pri vozilih je, ker ponilni sistem ni narejen za LiXX tehnologijo, in se hitro kaj napihne, če ne vkomponiraš balansirnega vezja, pa tudi napetosti malce strižejo, skratka, zadeva niti približno ni "bolt on". Litij železni akuji obetajo malce manj stresno uporabo v ta namen, sicer pa, Prlek, kontaktiraj @Arf, on je malce bolj štromarja, tole kar mi tule bluzimo, j bolj rekla kazala, vsi nekaj pametni, pokazat kaj pametnega pa nima noben :oops:
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Tako od oka pa spet ni vse- sem imel konkretne projekte z vsemi tipi baterij in sem se tudi naučil par stvari.
Kot je omenjeno, za motor/avto, so primerne le LIFEPO, ker 4 celice zaporedno lahko polniš z regulatorji za svinčene baterije. Seveda moraš imet BMS, ki ti jih balansira in izključi, ko so prazne.
Ciklov zdržijo reda nekaj 10x več, kot svinčene, pomembno je še to, da če imaš svinčen aku, recimo 7Ah, boš pri veliki porabi ven dobil max. polovico, lahko še manj. Če imaš litij, dobiš ven nazivno ali skoraj nazivno kapaciteto tudi pri večjih tokovih.
LIPO so samo za modelarje, ker ob nepravilni uporabi lahko pride do katastrofe, pri modelarjih se pač to vkalkulira, ker je razmerje med težo in zmogljivostjo, zelo dobro.
LIION so varnejše od LIPO in tudi kar zmogljive, a malo težje. Tudi nevarne so manj in te se uporabljajo za pogon koles, motorjev, tudi avtov - pač vozil na elektriko (jaz sem sestavil pack za čoln in dela super).

Torej za zamenjavo svinca pride v poštev samo LIFEPO zaradi omenjenih lastnosti.
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a prlek »

KamiKaza napisal/-a: Sr Apr 01, 2020 4:15 pm prvo je treba "preveč" spraznt, pol pa je "road to hell", sploh večcelične paketke; v modelarstvu polnjenje s 2C ni noben baubau, take baterije znajo brez problema zdržat 500+ ciklov, problem pri vozilih je, ker ponilni sistem ni narejen za LiXX tehnologijo, in se hitro kaj napihne, če ne vkomponiraš balansirnega vezja, pa tudi napetosti malce strižejo, skratka, zadeva niti približno ni "bolt on". Litij železni akuji obetajo malce manj stresno uporabo v ta namen, sicer pa, Prlek, kontaktiraj @Arf, on je malce bolj štromarja, tole kar mi tule bluzimo, j bolj rekla kazala, vsi nekaj pametni, pokazat kaj pametnega pa nima noben :oops:
Se strinjam ravno v tem. Razglabla se preveč na pamet, še malo pa se bo prišlo na elektriko preko jedrske energije. Za eno stvar eni odpirajo tri enciklopedije. Glede elektrike sicer nimam problemov, imam prijatla kateri je modelar( vozi vse na elektriko) in vrhunski električar. On pa bi res tu lahko povedal iz konktretnih izkušenj.
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

KamiKaza napisal/-a: Sr Apr 01, 2020 4:15 pm prvo je treba "preveč" spraznt, pol pa je "road to hell", sploh večcelične paketke; v modelarstvu polnjenje s 2C ni noben baubau, take baterije znajo brez problema zdržat 500+ ciklov, problem pri vozilih je, ker ponilni sistem ni narejen za LiXX tehnologijo, in se hitro kaj napihne, če ne vkomponiraš balansirnega vezja, pa tudi napetosti malce strižejo, skratka, zadeva niti približno ni "bolt on". Litij železni akuji obetajo malce manj stresno uporabo v ta namen, sicer pa, Prlek, kontaktiraj @Arf, on je malce bolj štromarja, tole kar mi tule bluzimo, j bolj rekla kazala, vsi nekaj pametni, pokazat kaj pametnega pa nima noben :oops:
imam skatlo z kaksnimi 100 celicami, ki so se mi nabrale skozi leta in je testiranje praznjenj/polnjenj (mam recimo imax b6 z custom firmwarom ravno za taksne namene) pokazal kr zanimive rezultate, sploh okoli degradacije kapacitete pri neuporabi ;)
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
hojnikb
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Pe Jun 10, 2016 11:54 am

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

ro-bi napisal/-a: Sr Apr 01, 2020 5:06 pm Tako od oka pa spet ni vse- sem imel konkretne projekte z vsemi tipi baterij in sem se tudi naučil par stvari.
Kot je omenjeno, za motor/avto, so primerne le LIFEPO, ker 4 celice zaporedno lahko polniš z regulatorji za svinčene baterije. Seveda moraš imet BMS, ki ti jih balansira in izključi, ko so prazne.
Ciklov zdržijo reda nekaj 10x več, kot svinčene, pomembno je še to, da če imaš svinčen aku, recimo 7Ah, boš pri veliki porabi ven dobil max. polovico, lahko še manj. Če imaš litij, dobiš ven nazivno ali skoraj nazivno kapaciteto tudi pri večjih tokovih.
LIPO so samo za modelarje, ker ob nepravilni uporabi lahko pride do katastrofe, pri modelarjih se pač to vkalkulira, ker je razmerje med težo in zmogljivostjo, zelo dobro.
LIION so varnejše od LIPO in tudi kar zmogljive, a malo težje. Tudi nevarne so manj in te se uporabljajo za pogon koles, motorjev, tudi avtov - pač vozil na elektriko (jaz sem sestavil pack za čoln in dela super).

Torej za zamenjavo svinca pride v poštev samo LIFEPO zaradi omenjenih lastnosti.
lifepo je kvecjemu zanimiv kot "drop-in" replacement za Pb, ni pa stvar za dejansko napajanje avtomobila (aka elektricni pogon) ker je energijska gostota (tako wh/kg in wh/l) precej slabsa od li-ion. Verjetno bojo tukaj razlicne svincene kemije se prevladovale, ker je stvar enostavno pocen in good enough.

Pri svicenih akkujih, ki niso namenski za ciklat, bos v vsakem primeru omejen na 50% kapacitete, ne glede na to kaj pocnes z njim, ker sicer bo huda degradacija kapacitete. Je vrag dober za hitro pulzno praznjenje, slabo pa za konstatno...
Tomos APN 6S 98'
Tomos A3 MS 87'
Uporabniški avatar
automatic_7
Moderator
Prispevkov: 5218
Pridružen: Če Avg 13, 2009 2:07 pm
Kraj: okolica Nove Gorice

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a automatic_7 »

hojnikb napisal/-a: Sr Apr 01, 2020 5:35 pm
ro-bi napisal/-a: Sr Apr 01, 2020 5:06 pm Tako od oka pa spet ni vse- sem imel konkretne projekte z vsemi tipi baterij in sem se tudi naučil par stvari.
Kot je omenjeno, za motor/avto, so primerne le LIFEPO, ker 4 celice zaporedno lahko polniš z regulatorji za svinčene baterije. Seveda moraš imet BMS, ki ti jih balansira in izključi, ko so prazne.
Ciklov zdržijo reda nekaj 10x več, kot svinčene, pomembno je še to, da če imaš svinčen aku, recimo 7Ah, boš pri veliki porabi ven dobil max. polovico, lahko še manj. Če imaš litij, dobiš ven nazivno ali skoraj nazivno kapaciteto tudi pri večjih tokovih.
LIPO so samo za modelarje, ker ob nepravilni uporabi lahko pride do katastrofe, pri modelarjih se pač to vkalkulira, ker je razmerje med težo in zmogljivostjo, zelo dobro.
LIION so varnejše od LIPO in tudi kar zmogljive, a malo težje. Tudi nevarne so manj in te se uporabljajo za pogon koles, motorjev, tudi avtov - pač vozil na elektriko (jaz sem sestavil pack za čoln in dela super).

Torej za zamenjavo svinca pride v poštev samo LIFEPO zaradi omenjenih lastnosti.
lifepo je kvecjemu zanimiv kot "drop-in" replacement za Pb, ni pa stvar za dejansko napajanje avtomobila (aka elektricni pogon) ker je energijska gostota (tako wh/kg in wh/l) precej slabsa od li-ion. Verjetno bojo tukaj razlicne svincene kemije se prevladovale, ker je stvar enostavno pocen in good enough.

Pri svicenih akkujih, ki niso namenski za ciklat, bos v vsakem primeru omejen na 50% kapacitete, ne glede na to kaj pocnes z njim, ker sicer bo huda degradacija kapacitete. Je vrag dober za hitro pulzno praznjenje, slabo pa za konstatno...
Sej namen te debate je bil "drop-in" replacement Pb akumulatorja :) vse ostalo je off-topic
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1212
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

Slika

Tu notri so 4 celice lifepo in so direktna zamenjava za svinec
Odgovori