Tomos D6 -replika by macula
Re: Tomos D6 -replika by macula
Hvala.
Ja, sem, približno 10cm.
Ja, sem, približno 10cm.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Re: Tomos D6 -replika by macula
aha hvalamacula napisal/-a:Hvala.
Ja, sem, približno 10cm.
Re: Tomos D6 -replika by macula
Motor mi je čez poletje uspelo precej izboljšati. Spremenil sem prednapetje zadnjih amortizerjev in prednjih vilic. Po ene dveh izdelanih izpuhih sem ugotovil, da za pomanjkanje moči ni kriv izpuh ampak kompresijski prostor, saj je bila kompresija premajhna. Izdelal sem nov vložek in dosegel neko solidno krivuljo moči, s katero sem zaenkrat zadovoljen, se bo pa čez zimo poskušalo najti še kakšno desetinko konja.
Čez poletje sem oopravil dva treninga, na Novem Marofu in v Virovitici. V Virovitici se mi je zdrobil obroček košare sklopke, zato se mi je zataknil menjalnik. Septembra sem se udeležil dirke na Grobniku, kjer sem na tekmi postavil čas 2:15:649, kar pomeni povprečno hitrost kroga 110km/h. Na koncu ravnine se mi je ravno prav zvrtela 6. prestava in po preračunu glede na prenose, je to znašalo za 139km/h. Po koncu druge tekme pa mi je odletel rep košare in se zataknil v menjalnik. Bil sem preveč optimista, da bo zdržala obrate brez obročka, ki sem ga po okvari v Virovitici samo odstružil kar ga je ostalo. Takšne sklopke za drugo dirko nisem hotel pustiti v motorju, saj bi se lahko okvara najverjetneje ponovila in povzročila več škode. Vseeno sem na Grobniku prevozil lepo število krogov. Moram omeniti, da zavore na motorju odlično primejo, saj mi mi je včasih zadnje kolo na zaviranju blokiralo pri dokaj velikih hitrostih (80-100). Čez zimo imam namen dele prestaviti na drug apn okvir ter odpraviti okvare, ki so nastale ter še kakšno stvar izboljšati.
Graf moči prikazuje trenutno stanje z novim kompresijskim prostorom in svojim izpuhom. Modro krivuljo je motor dosegel z izpuhom, katerega je preračunal Luc Foekema. Rdeča je isti setup z nekaj nastavitvami vplinjača in vžiga, črna je pa trenutni, samo za primerjavo.
Čez poletje sem oopravil dva treninga, na Novem Marofu in v Virovitici. V Virovitici se mi je zdrobil obroček košare sklopke, zato se mi je zataknil menjalnik. Septembra sem se udeležil dirke na Grobniku, kjer sem na tekmi postavil čas 2:15:649, kar pomeni povprečno hitrost kroga 110km/h. Na koncu ravnine se mi je ravno prav zvrtela 6. prestava in po preračunu glede na prenose, je to znašalo za 139km/h. Po koncu druge tekme pa mi je odletel rep košare in se zataknil v menjalnik. Bil sem preveč optimista, da bo zdržala obrate brez obročka, ki sem ga po okvari v Virovitici samo odstružil kar ga je ostalo. Takšne sklopke za drugo dirko nisem hotel pustiti v motorju, saj bi se lahko okvara najverjetneje ponovila in povzročila več škode. Vseeno sem na Grobniku prevozil lepo število krogov. Moram omeniti, da zavore na motorju odlično primejo, saj mi mi je včasih zadnje kolo na zaviranju blokiralo pri dokaj velikih hitrostih (80-100). Čez zimo imam namen dele prestaviti na drug apn okvir ter odpraviti okvare, ki so nastale ter še kakšno stvar izboljšati.
Graf moči prikazuje trenutno stanje z novim kompresijskim prostorom in svojim izpuhom. Modro krivuljo je motor dosegel z izpuhom, katerega je preračunal Luc Foekema. Rdeča je isti setup z nekaj nastavitvami vplinjača in vžiga, črna je pa trenutni, samo za primerjavo.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Re: Tomos D6 -replika by macula
Hja, kaj se bolje obnese na pisti je pa težko reči. Tvoj izpuh ima večjo moč vendar na manjšem območju vrtljajev, Foekemov izpuh več navora, manj moči. Po mojem mnenju sta oba izpuha dobra, enkrat prednjači eden drugič drugi, povsem odvisno od piste, na eni je boljši tvoj, na drugi Lucov izpuh.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Re: Tomos D6 -replika by macula
No s tem se pa ne strinjam, črna krivulja je v vseh pogledih boljša!Pich napisal/-a:Hja, kaj se bolje obnese na pisti je pa težko reči. Tvoj izpuh ima večjo moč vendar na manjšem območju vrtljajev, Foekemov izpuh več navora, manj moči. Po mojem mnenju sta oba izpuha dobra, enkrat prednjači eden drugič drugi, povsem odvisno od piste, na eni je boljši tvoj, na drugi Lucov izpuh.
Lp
Re: Tomos D6 -replika by macula
Razlika v navoru med rdečo in črno je ogromna. Precej večja kot je razlika v moči.lojze-si napisal/-a:No s tem se pa ne strinjam, črna krivulja je v vseh pogledih boljša!Pich napisal/-a:Hja, kaj se bolje obnese na pisti je pa težko reči. Tvoj izpuh ima večjo moč vendar na manjšem območju vrtljajev, Foekemov izpuh več navora, manj moči. Po mojem mnenju sta oba izpuha dobra, enkrat prednjači eden drugič drugi, povsem odvisno od piste, na eni je boljši tvoj, na drugi Lucov izpuh.
Lp
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Re: Tomos D6 -replika by macula
Kot vedno, samo prazno govorjenje, da bi pa kdo kaj izračunal pa ne. Zato prilagam en izračun iz mojega "programa".
Vstavil sem še Cerarjevo krivuljo iz njegovih lanskih merjenj. Samo da opozorim, tu ni namen si merit kdo ima daljšega, ker je vsem to hobi. Me pa jezi govorjenje, ja tisto je boljše drugo slabše.... brez kakršne podpore.
Še obrazložitev: vstavil sem vrednosti moči za vsakih 250 vrtljajev. Nato sem zraven izračunal površino pod krivuljo po odsekih v širini 250 vrtljajev, kar je po moji teoriji edini merodajni podatek za primerjavo. Spodaj sem seštel površine za območje vsake prestave, npr, 2. prestava od 10000 do 12250, 3. 11000 do 12250 itd.. območja sem določil tako, da sem v drugi program pogledal na katere obrate pade motor po vsakem prestavljanju.
Kot je vidno, je moj izpuh boljši od Foekemovega za 16,3%, Cerarjev pa je boljši od mojega za 0,14%, kar se je tudi videlo na Grobniku saj sva dirko ves čas vozila z nekaj metri razlike. Glede uporabnosti je tako, da za na Grobnik izberem raje mojega v primerjavi s Foekemo, za kakšno izredno zaprto dirkališče ali pa trening, bi vzel F. ker se tudi manj vrti, pa recimo da s tem šparamo motor, kar spet ni nujno, ker imamo z več oz. enako konji na nižjih obratih potem na menjalniku, verigi itd več navora, kar "uničuje" motor.
Meni navor niti ni merodajen podatek, ker, če imamo enako moč na nižjih vrtljajih, se navor poveča. Navor pa nima vrednosti, če ga ne uporabimo na neki razliki vrtljajev, kar pa spet predstavlja moč.
Mogoče bo kdo rekel, da kompliciram, da ne razume, ampak to je samo moj pogled na samo stvar. V končni fazi pa samo "preprosta" fizika.
Vstavil sem še Cerarjevo krivuljo iz njegovih lanskih merjenj. Samo da opozorim, tu ni namen si merit kdo ima daljšega, ker je vsem to hobi. Me pa jezi govorjenje, ja tisto je boljše drugo slabše.... brez kakršne podpore.
Še obrazložitev: vstavil sem vrednosti moči za vsakih 250 vrtljajev. Nato sem zraven izračunal površino pod krivuljo po odsekih v širini 250 vrtljajev, kar je po moji teoriji edini merodajni podatek za primerjavo. Spodaj sem seštel površine za območje vsake prestave, npr, 2. prestava od 10000 do 12250, 3. 11000 do 12250 itd.. območja sem določil tako, da sem v drugi program pogledal na katere obrate pade motor po vsakem prestavljanju.
Kot je vidno, je moj izpuh boljši od Foekemovega za 16,3%, Cerarjev pa je boljši od mojega za 0,14%, kar se je tudi videlo na Grobniku saj sva dirko ves čas vozila z nekaj metri razlike. Glede uporabnosti je tako, da za na Grobnik izberem raje mojega v primerjavi s Foekemo, za kakšno izredno zaprto dirkališče ali pa trening, bi vzel F. ker se tudi manj vrti, pa recimo da s tem šparamo motor, kar spet ni nujno, ker imamo z več oz. enako konji na nižjih obratih potem na menjalniku, verigi itd več navora, kar "uničuje" motor.
Meni navor niti ni merodajen podatek, ker, če imamo enako moč na nižjih vrtljajih, se navor poveča. Navor pa nima vrednosti, če ga ne uporabimo na neki razliki vrtljajev, kar pa spet predstavlja moč.
Mogoče bo kdo rekel, da kompliciram, da ne razume, ampak to je samo moj pogled na samo stvar. V končni fazi pa samo "preprosta" fizika.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Re: Tomos D6 -replika by macula
Glej, jaz enostavno ne verjamem, da ti je G. Foemema o katerem v dirkaških krogih govorijo z globokim spoštovanjem in ki ima z dirkanjem več izkušenj, kot celoten naš forum, izračunal zanič izpuh. Ali mu nisi dal pravih podatkov, ali sta se narobe razumela hod premer... Kakorkoliže nekaj tu ne štima. Z vsem spoštovanjem tudi do tebe in tvojega dela, ampak...
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Re: Tomos D6 -replika by macula
Glede na to, kje se ustavi, bi si skoraj upal trditi, da je ta izpuh preračunan za standardni Tomosov hod.Pich napisal/-a:Glej, jaz enostavno ne verjamem, da ti je G. Foemema o katerem v dirkaških krogih govorijo z globokim spoštovanjem in ki ima z dirkanjem več izkušenj, kot celoten naš forum, izračunal zanič izpuh. Ali mu nisi dal pravih podatkov, ali sta se narobe razumela hod premer... Kakorkoliže nekaj tu ne štima. Z vsem spoštovanjem tudi do tebe in tvojega dela, ampak...
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Re: Tomos D6 -replika by macula
Glede izpuha od Foekeme. Je vrhunski izpušni sistem ampak dela na nekoliko nižjih vrtljajih.
Glede primerjave krivulj pa je to Kristjan kot si ti naredil en način, ki ni pravi za primerjat tekmovalne krivulje ampak bol splošno izkoristke motorjev. Tekmovalne motorje se primerja tako, da se krivuljo vstavi na menjalnik, izračuna povprečno moč vsake prestave in iz tega dobi pospešek motorja. To sem naredil za tvoj primer, sicer z mojim 6. menjalnikom, bi motor dosegel 2,4% boljše pospeševanje s tvojim izpušnim sistemom kot od Foekeme. Za še bolj točno primerjavo se pa upošteva še zračni upor.
Glede primerjave krivulj pa je to Kristjan kot si ti naredil en način, ki ni pravi za primerjat tekmovalne krivulje ampak bol splošno izkoristke motorjev. Tekmovalne motorje se primerja tako, da se krivuljo vstavi na menjalnik, izračuna povprečno moč vsake prestave in iz tega dobi pospešek motorja. To sem naredil za tvoj primer, sicer z mojim 6. menjalnikom, bi motor dosegel 2,4% boljše pospeševanje s tvojim izpušnim sistemom kot od Foekeme. Za še bolj točno primerjavo se pa upošteva še zračni upor.