Tomos dirkalnik 75ccm

Predstavite nam svoj projekt
Odgovori
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a KVAS »

rokozimic napisal/-a:Ja mam namen jih nanovo prebarvat tak da jih bom narazen v vsakem primeru mogo dat. Z cim jih pa naj skupaj stisnem? To se neki haklcki naredijo za na vojno sipko al kak je to ?
Tako ja, al pa še enga orng deca dobiš da ti bo pomagu :D
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

Opcija je tudi da poiščeš bolj toge vzmeti. S prednapenjanjem vzmet ni nič trša, samo večja sila je potrebana da se vzmet premakne.
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

zankrzan napisal/-a: S prednapenjanjem vzmet ni nič trša, samo večja sila je potrebana da se vzmet premakne.
Tukaj si pa v drugi polovici stavka demantiral prvo.
Če ni trša, zakaj je potem potrebna večja sila?
Vzmetna žica v spiralni vzmeti je pri stiskanju obremenjena na vzvoj.
In ko jo podložiš oz. prednapneš, postane trša, ker jo bolj zvije. Je pa večja možnost, da poči.
Jaz sem na apnu zamenjal olje za gostejše in ni bilo potrebno podlagat vzmeti.
Uporabniški avatar
zankrzan
Mojster
Prispevkov: 1200
Pridružen: To Mar 27, 2012 4:00 pm
Kraj: Prelog, okolica Domžal

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a zankrzan »

Konstanta vzmeti je skos enaka. od oka okrog 20 N/mm. Za premaknit 1 mm potrebuješ silo 20 N, za premaknit 10 mm potrebuješ 200N. Če pa povečaš prednapetje vzmeti (konstanta vzmeti se ohrani, ker je pač konstanta), si ti del sile že porabil za prednapetje, in je zato za nadaljnje posedanje potrebna večja sila.
Upam da sem povedal razumljivo :roll:
rokozimic
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Če Nov 13, 2014 12:40 pm

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a rokozimic »

zankrzan napisal/-a:Konstanta vzmeti je skos enaka. od oka okrog 20 N/mm. Za premaknit 1 mm potrebuješ silo 20 N, za premaknit 10 mm potrebuješ 200N. Če pa povečaš prednapetje vzmeti (konstanta vzmeti se ohrani, ker je pač konstanta), si ti del sile že porabil za prednapetje, in je zato za nadaljnje posedanje potrebna večja sila.
Upam da sem povedal razumljivo :roll:
Ja sem vse razumel :) vglaunem z podlaganjem se da resit stvar to je najbolj vazno ker sem ze razmisljal o drugih amortizerjih
ro-bi
cilinder
Prispevkov: 1229
Pridružen: Po Apr 09, 2012 5:41 pm

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a ro-bi »

zankrzan napisal/-a:si ti del sile že porabil za prednapetje, in je zato za nadaljnje posedanje potrebna večja sila.
Če je potrebna večja sila, lahko v žargonu rečemo, da je vzmet trša?
Saj vzmet je enaka, ampak moped bo trši.
Uporabniški avatar
Fakircek
zariban cilinder
Prispevkov: 129
Pridružen: So Maj 05, 2012 10:18 am
Kraj: Idrija

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a Fakircek »

ro-bi napisal/-a:
zankrzan napisal/-a:si ti del sile že porabil za prednapetje, in je zato za nadaljnje posedanje potrebna večja sila.
Če je potrebna večja sila, lahko v žargonu rečemo, da je vzmet trša?
Saj vzmet je enaka, ampak moped bo trši.
Sam amortizer z večjim prednapetjem bo ob začetni obrementitvi dajal občutek večje trdote (manj se bo posedel), ob samem sunku sile pa se bo še vedno obnašal tako kot prej. Za razliko pa bo amortizer z tršo vzmetjo v celotnem območju delovanja dajal občutek večje trdote.
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a macula »

To se nikoli ne da nobenemu dopovedat, da s podlaganjem vzmet ni trša ampak se samo poviša "ride height" sepravi koliko je avto oziroma motor (sedež) visoko od tal med samo vožnjo. Če je pa mehanik tako glup, da jo podloži toliko da se niti ne posede motor, ko se gor vsede, mu pa ni pomoči.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
rokozimic
vplinjač
Prispevkov: 302
Pridružen: Če Nov 13, 2014 12:40 pm

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a rokozimic »

Ka zaj se mi jo splača podložit ali ne ? Ste me čisto zmedli, ker ma vsak svojo razlago :)
Drugače bom reskiral pa prek ebaya kupil plinske
lojze-si
Mojster
Prispevkov: 809
Pridružen: Po Sep 02, 2013 9:53 pm

Re: Tomos dirkalnik 75ccm

Odgovor Napisal/-a lojze-si »

rokozimic napisal/-a:Ka zaj se mi jo splača podložit ali ne ? Ste me čisto zmedli, ker ma vsak svojo razlago :)
Drugače bom reskiral pa prek ebaya kupil plinske
Sedaj ti bom še jaz pvedal eno: Prestaviš jih bolj nazaj in bo sila, ki pritiska nanje manjša posledično bojo bolj trdi. Drugače pa so ti že razložili, da je vzmet v sveder navita palica in sila za zvijanje palice je obratnosorazmerna z dolžino palice, torej vzmet skrajšaš za en ali dva ovoja in bo trša. To lastnost, ali zanimivost, kakor hočete izkoriščajo, da naredijo vzmet mehko na začetku, ko pa se stiska pa je vse trša in to tako, da na sredini nekaj ovojev naredijo zelo skupaj in ko se ovoji dotaknejo med seboj je vrmetni del toliko krajši in zato trši.
lp
Odgovori