APN 6/BT

Predstavite nam svoj projekt
Odgovori
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a KVAS »

Večina sodobnih 2T race motorjev, čeprav se počasi umikajo ima premer vrtine enak hodu, ang. izraz = square engine. Kot je že Pich povedu se s takim razmerjem pri danem volumnu (kubikaturi) cilindra lahko dobi največjo možno širino kanala. Z večjo širino kanalov dobimo večjo moč. Zanimivo bi blo nardit lamo cilinder s 43mm vrtino in visokimi kanali.
propero1
vplinjač
Prispevkov: 282
Pridružen: Sr Jul 15, 2015 9:23 am
Kraj: Gornja Radgona

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a propero1 »

Hmmm dobra ideja, da probam cilinder pilit za mf power 3, samo nimam za izpuh nobenih mer, razen če so v tehničnem arhivu in sem spregledal.
Kaj menita vidva o tem? Kvas in Pich?

Za glavo je tak, o squish pasu nimam pojma, znižat pa je tud neznam, razen če to pobrusiš tisti del ko pride dihtunga gor? In kolko tega naj pobrusiš?
-lejga..., auspuh ti spušča
•kaj?
-..., auspuh ti spušča
•kaj?
-AUSPUH TI SPUŠČA
•Lejga, nič te ne čujem, ker mi auspuh spušča.
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 724
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a Berty »

Aha no potem pa je to to kar sem slišal o kvadratnih motorjih. :D Zdaj use skupaj klapa, najlepša hvala za zbistritev.

Glede squish pas-a je upoštevan volumen cilindra, volumen ko je bat v zgornji mrtvi točki ter premer bata. Po domače razloženo se naredi tako da se na glavo dovari meso ter se to nato postruži na en tanek pas, izmerjene širine od roba cilindra proti sredini, kjer je bat odmaknjen le za milimeter ali dva (vse prej izračunano), nato pa se naredi polkroglo okrog dela svečke, spet po izračunu za volumen. Izgleda pa takole:
http://i95.photobucket.com/albums/l149/ ... erhead.jpg
Uglavnem, komplicirano.

Samo nižanje glave pomeni manjšanje volumna v glavi ter s tem večanje kompresije. Pobrusi se tisti del, kjer se naleže na dihtungo ja. Original glava od APN4/6/7 ima cca 2,5mm, max pa naj bi se pobrusila za 1,5mm in tako ostane 1mm roba. Za malo ostrejše predelave se lahko brusi še več, je pa treba paziti pri večjih fi-jih cilindra, da ima bat še vedno dovolj umikanja in se ne približa preveč robu glave.
Poleg tega je treba paziti tudi, da zaradi tega mašina ne "klenka" (pride do prehitrega vžiganja zaradi prevelikega kompresijskega razmerja). To se kompenzira z uporabo 100 in ne 95 oktanskega bencina v mešanici (popravite če je ta del napačen, sem pa prebral v nekem priročniku glede motorjev z mešanico kjer je dodan določen procent nitrometan-a)
APN4M 83'
propero1
vplinjač
Prispevkov: 282
Pridružen: Sr Jul 15, 2015 9:23 am
Kraj: Gornja Radgona

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a propero1 »

Berty napisal/-a:Aha no potem pa je to to kar sem slišal o kvadratnih motorjih. :D Zdaj use skupaj klapa, najlepša hvala za zbistritev.

Glede squish pas-a je upoštevan volumen cilindra, volumen ko je bat v zgornji mrtvi točki ter premer bata. Po domače razloženo se naredi tako da se na glavo dovari meso ter se to nato postruži na en tanek pas, izmerjene širine od roba cilindra proti sredini, kjer je bat odmaknjen le za milimeter ali dva (vse prej izračunano), nato pa se naredi polkroglo okrog dela svečke, spet po izračunu za volumen. Izgleda pa takole:
http://i95.photobucket.com/albums/l149/ ... erhead.jpg
Uglavnem, komplicirano.

Samo nižanje glave pomeni manjšanje volumna v glavi ter s tem večanje kompresije. Pobrusi se tisti del, kjer se naleže na dihtungo ja. Original glava od APN4/6/7 ima cca 2,5mm, max pa naj bi se pobrusila za 1,5mm in tako ostane 1mm roba. Za malo ostrejše predelave se lahko brusi še več, je pa treba paziti pri večjih fi-jih cilindra, da ima bat še vedno dovolj umikanja in se ne približa preveč robu glave.
Poleg tega je treba paziti tudi, da zaradi tega mašina ne "klenka" (pride do prehitrega vžiganja zaradi prevelikega kompresijskega razmerja). To se kompenzira z uporabo 100 in ne 95 oktanskega bencina v mešanici (popravite če je ta del napačen, sem pa prebral v nekem priročniku glede motorjev z mešanico kjer je dodan določen procent nitrometan-a)
No zgleda, da nebo nič iz squish pasa :D

Za nižanje, malo sem gledal. Na ravno podlago dajo brusni papir in nato krožno brusijo, da je enakomerno? Pa verjetno je tudi fajn uporabit fini brusni papir. Čeprav bo takšno večanje kompresije skoraj neupazno.
Pa saj fi cilindra nima veze, ker je hod bata isti
-lejga..., auspuh ti spušča
•kaj?
-..., auspuh ti spušča
•kaj?
-AUSPUH TI SPUŠČA
•Lejga, nič te ne čujem, ker mi auspuh spušča.
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 724
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a Berty »

Čeprav bo takšno večanje kompresije skoraj neupazno.
No tukajle se pa motiš, prav hudičevo velika razlika postane, če imaš kompresijsko razmerje fabriških (za fi38) 6,5:1 ali pa 12:1.
Če te zanima kako, imaš najbolj simpl napisano tule, 1. in 2. stepen:
http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/boo ... _mario.pdf ;)
APN4M 83'
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a KVAS »

Berty napisal/-a:Aha no potem pa je to to kar sem slišal o kvadratnih motorjih. :D Zdaj use skupaj klapa, najlepša hvala za zbistritev.

Glede squish pas-a je upoštevan volumen cilindra, volumen ko je bat v zgornji mrtvi točki ter premer bata. Po domače razloženo se naredi tako da se na glavo dovari meso ter se to nato postruži na en tanek pas, izmerjene širine od roba cilindra proti sredini, kjer je bat odmaknjen le za milimeter ali dva (vse prej izračunano), nato pa se naredi polkroglo okrog dela svečke, spet po izračunu za volumen. Izgleda pa takole:
http://i95.photobucket.com/albums/l149/ ... erhead.jpg
Uglavnem, komplicirano.

Samo nižanje glave pomeni manjšanje volumna v glavi ter s tem večanje kompresije. Pobrusi se tisti del, kjer se naleže na dihtungo ja. Original glava od APN4/6/7 ima cca 2,5mm, max pa naj bi se pobrusila za 1,5mm in tako ostane 1mm roba. Za malo ostrejše predelave se lahko brusi še več, je pa treba paziti pri večjih fi-jih cilindra, da ima bat še vedno dovolj umikanja in se ne približa preveč robu glave.
Poleg tega je treba paziti tudi, da zaradi tega mašina ne "klenka" (pride do prehitrega vžiganja zaradi prevelikega kompresijskega razmerja). To se kompenzira z uporabo 100 in ne 95 oktanskega bencina v mešanici (popravite če je ta del napačen, sem pa prebral v nekem priročniku glede motorjev z mešanico kjer je dodan določen procent nitrometan-a)
@Berty:

Lepo da si prebrau par knjig in priročnikov, ampak nasvetov o predelavah še ne moreš dajat ker tega očitno še nisi sam probal in je veliko tvojih objav nesmiselnih ozroma so copy+paste vn iz knjig, ki so stare že skoraj 50 let.
KVAS
Mojster
Prispevkov: 1733
Pridružen: To Maj 11, 2010 7:02 pm
Kraj: Domžale

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a KVAS »

propero1 napisal/-a:
Berty napisal/-a:Aha no potem pa je to to kar sem slišal o kvadratnih motorjih. :D Zdaj use skupaj klapa, najlepša hvala za zbistritev.

Glede squish pas-a je upoštevan volumen cilindra, volumen ko je bat v zgornji mrtvi točki ter premer bata. Po domače razloženo se naredi tako da se na glavo dovari meso ter se to nato postruži na en tanek pas, izmerjene širine od roba cilindra proti sredini, kjer je bat odmaknjen le za milimeter ali dva (vse prej izračunano), nato pa se naredi polkroglo okrog dela svečke, spet po izračunu za volumen. Izgleda pa takole:
http://i95.photobucket.com/albums/l149/ ... erhead.jpg
Uglavnem, komplicirano.

Samo nižanje glave pomeni manjšanje volumna v glavi ter s tem večanje kompresije. Pobrusi se tisti del, kjer se naleže na dihtungo ja. Original glava od APN4/6/7 ima cca 2,5mm, max pa naj bi se pobrusila za 1,5mm in tako ostane 1mm roba. Za malo ostrejše predelave se lahko brusi še več, je pa treba paziti pri večjih fi-jih cilindra, da ima bat še vedno dovolj umikanja in se ne približa preveč robu glave.
Poleg tega je treba paziti tudi, da zaradi tega mašina ne "klenka" (pride do prehitrega vžiganja zaradi prevelikega kompresijskega razmerja). To se kompenzira z uporabo 100 in ne 95 oktanskega bencina v mešanici (popravite če je ta del napačen, sem pa prebral v nekem priročniku glede motorjev z mešanico kjer je dodan določen procent nitrometan-a)
No zgleda, da nebo nič iz squish pasa :D

Za nižanje, malo sem gledal. Na ravno podlago dajo brusni papir in nato krožno brusijo, da je enakomerno? Pa verjetno je tudi fajn uporabit fini brusni papir. Čeprav bo takšno večanje kompresije skoraj neupazno.
Pa saj fi cilindra nima veze, ker je hod bata isti
Če boš glavo na fini brusni papir nižu si dober za par dni, pa še tako naležno površino boš naredu da v življenju ne bo več dihtala. Odnes jo k strugarju, pa naj ti postruži na mero. Problem je pa če mere ne veš.
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a Pich »

Pero, SLC izpuh je najboljši od vsega, kar dobiš na tržišču. Mf3 je izdelan povsem narobe. Volumen ima za 80-90 kubikov, krivina je izdelana za ene obrate, header za druge obrate, difuzor spet za neke tretje obrate itd. Glavo daj strugarju, naj ti jo zniža za 1.5 mm, bat odreži, da bo dolg od čela do repov 46 mm, pa bi moral moped kar dobro delati. Kar se tiče kompresije, je stvar pri dvotaktnih motorjih precej zapletena. Točen izračun, kje je tista meja, da ne bo klenkalo je povsem nemogoč. Že pri zamenjavi dize iz manjše na večjo lahko pride do klenkanja, če je bila prej kompresija na meji. Enako je pri menjavi izpuha. Če daš gor izpuh, ki ti bolj povrača, se ustvari v cilindru večji pritisk in tudi bencina je več. Sicer obstajata pri dvotaktnem motorju dva načina za izračun kompresije. UCR ( uncorect compression ratio ), kjer je vpoštet celoten volumen cilindra in glave in CCR ( corect compression ratio ), kjer je vpoštet samo volumen cilindra in glave od zgornjega roba izpušnega kanala. Pri UCR, je potrebno vpoštevati kote odprtja, zato so lahko številke zelo različne. Medtem ko se pri CCR številke ne razlikujejo. Tako lahko pridemo do tega, da imata dva različna motorja enako kompresijsko razmerje po CCR, po UCR pa ima eden napr. kompresijsko razmerje 15:1, drugi pa 12:1. Odvisno od kota odprtja izpušnega kanala. Uf upam, da nisem preveč zakompliciral. :D
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
Berty
glava cilindra
Prispevkov: 724
Pridružen: Sr Maj 11, 2016 6:41 pm

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a Berty »

@KVAS
Moje objave so pisane na podlagi veliko prirocnikov, saj pri predelavah raje upoštevam publiciran priročnik oziroma literaturo, ali pa tudi tega ki je spisan s strani Maria Mrkšiča saj v vseh letih odkar se pogovarjam z ljudmi nisem slišal nesteinjanja glede ene ali druge stvari pri predelavah.
Objave pa niso copy-paste, vse napisano iz glave z upoštevanjem predelav na lastnem motorju ter parih ostalih ki sem jih popravljal/izboljšval za druge. Upam da pa moje objave zaradi tega niso nesmiselne, jaz jih pišem v upanju, da me lahko mojstri, ki se v tem ukvarjajo na višjem nivoju, popravijo ter dajo nasvete za prihodnjost (kot recimo razsvetljitev vpliva razmerja premera vrtine : dolžina hoda ) :)

Glede različnega merjenja kompresijskega razmerja ima Pich prav. Glede SLC izpuha pa nevem, sam laklo povem, da imam izpuh s krivino fi 28 ter prirobnico za APN (link nekaj objav nazaj) , napisal sem pa tudi že kakšne predelave imam in kakšne hitrosti so bile merjene in meni so prav zadovoljive, nekaj kar se lahko primerja z ostalimi lipnik in mf power serijami.
APN4M 83'
propero1
vplinjač
Prispevkov: 282
Pridružen: Sr Jul 15, 2015 9:23 am
Kraj: Gornja Radgona

Re: APN 6

Odgovor Napisal/-a propero1 »

Torej je najbole naredit isti konus kot ga ima slc izpuh in ga zavarit v navaden apn izpuh. Ali se je potrebna kaksna preselava izpuha?
-lejga..., auspuh ti spušča
•kaj?
-..., auspuh ti spušča
•kaj?
-AUSPUH TI SPUŠČA
•Lejga, nič te ne čujem, ker mi auspuh spušča.
Odgovori