Razna vprašanja (delavnica)

Imate probleme z mopedom? dovolite, da vam pomagamo in svetujemo
Odgovori
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a prlek »

ve kdo mogoce kaksen je efektivni tlak v 50 ccm cilindru? Pa mogoce se v 60, 70 in 80 kubicnem. Vsaj priblizno, ker vem da je tudi od glave odvisno kaksen je tlak. Potrebujem za izracun moci motorja.
Lp!
Uporabniški avatar
Fakircek
zariban cilinder
Prispevkov: 129
Pridružen: So Maj 05, 2012 10:18 am
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a Fakircek »

Tlak bi morel biti v vseh cilindrih približno enak. Če vzamemo da je kompresijsko razmerje enako, ter zanemarimo razlike v kanalih, izpuha in vseh ostalih stvareh. A pod tem efektivnim tlakom je mišljne BMEP? Če misliš ta tlak sem nekje zasledil da je imela Apriljia RSA 125 17bar.
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a prlek »

Fakircek napisal/-a:Tlak bi morel biti v vseh cilindrih približno enak. Če vzamemo da je kompresijsko razmerje enako, ter zanemarimo razlike v kanalih, izpuha in vseh ostalih stvareh. A pod tem efektivnim tlakom je mišljne BMEP? Če misliš ta tlak sem nekje zasledil da je imela Apriljia RSA 125 17bar.
Nevem ce je med aprilio in tomosom isti tlak. BMEP?? Srednji indikatorski tlak oz. delovni tlak je tlak, ki je reduciran na celo bata. vendar pa se nekaj dela, ki ga daje bat, porabi za trenje med deli motorja in za nedelovne takte, zato je resnicno delo nekaj manjse in je odvisno od povprecnega tlaka, ki je nekoliko manjsi kot srednji indiciran tlak. Ta tlak pa imenujeno efektivni tlak in je reduciran na izstopno ravnino gredi. z njim izracunamo resnicno delo, ki ga opravi motor. Ce kdo ve vsaj nek priblizek, bi bil zadovoljen.
Lp!
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a macula »

srednji efektivni tlak se uporablja za primerjavo različnih motorjev med seboj. Je popolnoma teoretični tlak in nima s tlakom v cilindru nobene veze. Ne moreš imeti podatka za srednji efektivni tlak za neko prostornino. Lahko si zadaš cilj, recimo kot je rekel fakirček 17bar. Ampak spet ne moreš določiti tega tlaka za neko prostornino. Če pogledaš enačbo za moč, kot jo ti hočeš izvedeti...
P=(Pme x V x n)/K
Vzemimo srednji efektivni tlak 10bar, kar bo recimo dober dosežek. Volumen cilindra naj bo 50ccm in obrati 10000rpm, K je za dvotaktni motor 1.
P=10bar x 10^5 x 0,000050 x (10000/60) = 8333W kar znese 8,33kW
Enak (podobni) motor z razliko da je 70 kubični bo imel 11,66kw. Ampak moraš upoštevat da bo imel največjo moč pri enakih obratih in pri enakem srednjem efektivnem tlaku.

Če se gremo tako da primerjamo z aprilio rsa ki ima 17,1bar srednjega efektivnega tlaka pri 13300rpm in hoda 56mm (podatki iz glave), Srednjo hitrost bata ohranimo pri 24,8m/s, dobimo za hod 40mm vrtilno frekvenco 18620rpm, torej imaš lahko na 50cc nakoncu 26,533kW kar je 35,58 konja. Povečal si vrtilno frekvenco, KER imaš krajši hod, je srednja hitrost bata je enaka pri večjih vrtljajih.

Kot pravim, je to teorija, ki kot vemo je različna od prakse, ampak le zato ker ne upoštevamo vseh detaljnih parametrov.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a prlek »

Neda se mi pisat zato bom pokazal z sliko po kaksni formuli jas racunam
Priponke
DSC_0202.JPG
Uporabniški avatar
Fakircek
zariban cilinder
Prispevkov: 129
Pridružen: So Maj 05, 2012 10:18 am
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a Fakircek »

prlek napisal/-a:Neda se mi pisat zato bom pokazal z sliko po kaksni formuli jas racunam
A to ti rabiš samo za v šolo za zračunat ali dejansko mislišk kaj zračunat.
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a prlek »

Fakircek napisal/-a:
prlek napisal/-a:Neda se mi pisat zato bom pokazal z sliko po kaksni formuli jas racunam
A to ti rabiš samo za v šolo za zračunat ali dejansko mislišk kaj zračunat.
To racunam za sebe, ne za solo.
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a macula »

Po točno takšni kot sem ti zgoraj jaz 3x zračunal.
pri tebi piše: Pef=(pef x Vv x n)/i
jaz sem napisal: P =(pef x V x n)/K
mi smo v šoli uporabljali za označbo taktnosti K.
Kot sem povedal se srednji efektivni tlak uporablja za primerjavo dveh motorjev (ali pač več).
V tvojem primeru lahko storiš drugače. Poglej kakšen cilinder imaš, koliko kanalov, kakšen vplinjač, kakšne vrtljaje itd.. Potem poišči nek motor, ki ima znano moč in ima čim več parametrov čim bolj podobnih tvojemu motorju. Izračunaj srednji efektivni tlak za ta motor. Potem pa s tem podatkom poračunaj za tvoj motor moč.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Uporabniški avatar
macula
Mojster
Prispevkov: 2011
Pridružen: Ne Sep 12, 2010 8:05 pm
Kraj: Idrija

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a macula »

Recimo še enkrat. Sanja se mi ne za kakšen motor računaš..
Junior. dva pretoka, en izpuh itd itd..
BMEP za 5kW 7500rpm in 50ccm je 8bar
ti si recimo predelal moped, da ima največjo moč pri 9000rpm in 70ccm, upaš da imaš enak bmep (mogoče tudi večji)..
in dobiš za 8bar bmep, 70cc in 9000 rpm... ... ... P=8,4kW
Zadovoljen? ;)
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel

'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Uporabniški avatar
prlek
cilinder
Prispevkov: 1071
Pridružen: Ne Dec 07, 2014 1:41 pm
Kraj: Ormož

Re: Razna vprašanja (delavnica)

Odgovor Napisal/-a prlek »

macula napisal/-a:Recimo še enkrat. Sanja se mi ne za kakšen motor računaš..
Junior. dva pretoka, en izpuh itd itd..
BMEP za 5kW 7500rpm in 50ccm je 8bar
ti si recimo predelal moped, da ima največjo moč pri 9000rpm in 70ccm, upaš da imaš enak bmep (mogoče tudi večji)..
in dobiš za 8bar bmep, 70cc in 9000 rpm... ... ... P=8,4kW
Zadovoljen? ;)
Naj bo, zadovoljen :)
Odgovori