Razna vprašanja (delavnica)
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Fantje, malo pogooglajte pa nao odgovarjajte. Fizika čeprav ima čudno ime le ni tako zafrknjena.
Muhe pa res lahko letijo. V avtu na 300 na uro pa celo v rikverc.
Muhe pa res lahko letijo. V avtu na 300 na uro pa celo v rikverc.
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Ja, Lojze oprosti, sem mislil franca. Še vedno me pa zelo zanima tvoja teorija o širjenju površine preseka po dolžini v vseh kanalih v dvotaktanem motorju?
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Re: Razna vprašanja (delavnica)
To ni moja teorija, preberi Bizjana.macula napisal/-a:Ja, Lojze oprosti, sem mislil franca. Še vedno me pa zelo zanima tvoja teorija o širjenju površine preseka po dolžini v vseh kanalih v dvotaktanem motorju?
LP
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Bi mi znal kdo svetovati kako očistit kromirano krivino avspuha, ko se na njej naberejo leta in leta zapečenega olja in smeti? S kakšnim čistilnim sredstvom?
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Bizjan pravi:
Sesalni kanal: -Za doseganje največje moči, naj bi bila površina vstopnega okna za 10-15% večja od prereza vplinjača.
Pretočni: Piše samo o širjenju kanalov, za zmanjšanje hitrosti. O koničnosti tukaj ne govori.
izpušni: Preizkusi so pokazali da je bolje če je premer izpušnega kanala v valju manjši. (Tukaj je mišljen premer na koncu izpušnega kanala kjer je prirobnica).
Sesalni kanal: -Za doseganje največje moči, naj bi bila površina vstopnega okna za 10-15% večja od prereza vplinjača.
Pretočni: Piše samo o širjenju kanalov, za zmanjšanje hitrosti. O koničnosti tukaj ne govori.
izpušni: Preizkusi so pokazali da je bolje če je premer izpušnega kanala v valju manjši. (Tukaj je mišljen premer na koncu izpušnega kanala kjer je prirobnica).
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Pa daj probaj, da meni ne bo treba, ker sem že parkrat hotel, pa nekako ne najdem časa. Vzemi alu folijo, jo zvij v kepo, malo pomoči v vodo in drgni po kromu. Baje gre dobro stran ker stvar drgneš, ne opraskaš pa kroma, ker je alu precej mehkejši.jerc napisal/-a:Bi mi znal kdo svetovati kako očistit kromirano krivino avspuha, ko se na njej naberejo leta in leta zapečenega olja in smeti? S kakšnim čistilnim sredstvom?
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Re: Razna vprašanja (delavnica)
No, bom. Poročam, med vikendom, ko se lotim. Pa hvalamacula napisal/-a:Pa daj probaj, da meni ne bo treba, ker sem že parkrat hotel, pa nekako ne najdem časa. Vzemi alu folijo, jo zvij v kepo, malo pomoči v vodo in drgni po kromu. Baje gre dobro stran ker stvar drgneš, ne opraskaš pa kroma, ker je alu precej mehkejši.jerc napisal/-a:Bi mi znal kdo svetovati kako očistit kromirano krivino avspuha, ko se na njej naberejo leta in leta zapečenega olja in smeti? S kakšnim čistilnim sredstvom?
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Pretočni: Piše samo o širjenju kanalov, za zmanjšanje hitrosti. O koničnosti tukaj ne govori.
Kako pa drugače to dosežeš?
izpušni: Preizkusi so pokazali da je bolje če je premer izpušnega kanala v valju manjši. (Tukaj je mišljen premer na koncu izpušnega kanala kjer je prirobnica). Od tu naprej pa se širi mar ne?
Jaz si to anomalijo od izpušnega okna do prirobnice razlagam tako: Zares efektivni presek izpušnega okna je od zgornjega roba izpušnega okna do zgornjega roba pretočnih oken, ko pa se pretočna okna odprejo pa je glavni proces izhajanja izpušnih plinov končan, torej na prirobnici ni potrebe po večjem preseku. Še drugače, pri nekaterih izpušnih kanalih je zožanje izvedeno že pred prirobnico. Poudarjam to je moja razlaga, ki pa ni nujno da drži.
LP
Kako pa drugače to dosežeš?
izpušni: Preizkusi so pokazali da je bolje če je premer izpušnega kanala v valju manjši. (Tukaj je mišljen premer na koncu izpušnega kanala kjer je prirobnica). Od tu naprej pa se širi mar ne?
Jaz si to anomalijo od izpušnega okna do prirobnice razlagam tako: Zares efektivni presek izpušnega okna je od zgornjega roba izpušnega okna do zgornjega roba pretočnih oken, ko pa se pretočna okna odprejo pa je glavni proces izhajanja izpušnih plinov končan, torej na prirobnici ni potrebe po večjem preseku. Še drugače, pri nekaterih izpušnih kanalih je zožanje izvedeno že pred prirobnico. Poudarjam to je moja razlaga, ki pa ni nujno da drži.
LP
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Seveda, pri tomosu, ker nimaš postora spodaj kjer je tesnilo in ker uporabljamo samo dva pretočna kanala. Ma pri 6 pretokih recimo, ti prej zmanjka prostora za širit pretoke v cilindru kot spodaj na tesnilu in se ponavadi kanal oža z dolžino.
S tem se strinjam, kanal "deluje" samo v blowdown območju, zato pa pri sodobnejših cilindrih dvigajo spodnji rob izpušnega kanala nad spodnjo mrtvo točko za kakšne 2-3mm. Če je prirobnica prevelika se zmanjša "moč" pulznega vala ki potuje nazaj. Krivina se pa seveda širi, ker želimo imeti difuzor ki ustvari podtlak za vlek plinov iz cilindra in kasneje difuzor za vlek mešanice (gorivo/zrak) iz pretokov v cilinder.
S tem se strinjam, kanal "deluje" samo v blowdown območju, zato pa pri sodobnejših cilindrih dvigajo spodnji rob izpušnega kanala nad spodnjo mrtvo točko za kakšne 2-3mm. Če je prirobnica prevelika se zmanjša "moč" pulznega vala ki potuje nazaj. Krivina se pa seveda širi, ker želimo imeti difuzor ki ustvari podtlak za vlek plinov iz cilindra in kasneje difuzor za vlek mešanice (gorivo/zrak) iz pretokov v cilinder.
"Everything seemed very much to the limit and very difficult to improve any more" -Jan Thiel
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
'Top speed is the most unimportant thing in racing. Keeping your minimum speed high is the most important'
Re: Razna vprašanja (delavnica)
Lahko da sem kaj narobe razumel, ampak v teoriji se plini na "izhodu" iz valja gibljejo z zvočno hitrostjo (konec koncev so posledica eksplozije).macula napisal/-a:Ja, Lojze oprosti, sem mislil franca. Še vedno me pa zelo zanima tvoja teorija o širjenju površine preseka po dolžini v vseh kanalih v dvotaktanem motorju?
lp