Verižni set (velikost sprednjega in zadnjega verižnika)

Predelave pogonske sile mopeda
Odgovori
702T
auspuh lager
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne Apr 13, 2014 1:45 am

Verižni set (velikost sprednjega in zadnjega verižnika)

Odgovor Napisal/-a 702T »

Lepo pozdravljeni,
sem sredi projekta predelava klasične Yamahe dt 50 mx in ustavilo se mi je pri nabavi verižnega seta... Zaradi tega se obračam na vas.
Na hitro bom skušal opisati situacijo, da bo lažje svetovati. Moped sem kupil že malenkost predelan, vendar celota zadeva ni delovala, kot bi pričakoval. Na mopedu je bil 45 mm iron Polini cilinder, vse ostalo je bilo original, le diza je bila večja.
Vožnja po mestu je bila naporna, neprestano menjavanje prestav, praktično si pri normalni vožnji moped vozil ves čas v peti prestavi, nad 60 pa že v visokih obratih (končna hitrost je bila okoli 80 km/h, motor se je zavrtel do konca)...
Ker sem vse življenje strasten ljubitelj dvotaktnih motorjev, sem se odločil, da moped še malo predelam in s tem dosežem varnejšo in prijetnejšo vožnjo.
Cilinder bom dal dodelat (imel naj bi precej rezerv), originalno Yamahino glavo bi priredil in spustil, imam Polinijev lamelni vsis prav za ta cilinder, uplinjač je od ktm sx 50 pro racing ( Mikuni 22 mm), retro izpuh Giannelli/Malossi, odmično gred od 80 ccm, močnejšo sklopko EBC, zamenjal bom vse ležaje, semeringe in tesnila, priredil bom zavore...
Predvidevam, da bo s temi dodelavami moped še živahnejši, zato je ključnega pomena prirediti še velikost verižnikov.
Original je bil sprednji 11 in zadnji 47... Prvi verižniki se za ta model dobijo od (9 do 17 zob) in zadnji od (32 do 52)...

Prosil bi za nasvete kakšno razmerje izbrati. Pomembni so mi pospeški, pa tudi končne hitrosti okoli 100 km/h se ne bi branil...
Hvala za vse nasvete in vaš trud!
702T
auspuh lager
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne Apr 13, 2014 1:45 am

Re: Verižni set (velikost sprednjega in zadnjega verižnika)

Odgovor Napisal/-a 702T »

Dodati še velja, da imam za montažo pripravljene še večje pnevmatike. Original so bile 2.50-21 in 3.00-18, sam pa imam 2.75-21 in 4.10-18... Hvala še enkrat!
Uporabniški avatar
cerar
Mojster
Prispevkov: 1502
Pridružen: To Sep 22, 2009 5:26 pm

Re: Verižni set (velikost sprednjega in zadnjega verižnika)

Odgovor Napisal/-a cerar »

Tabela v excelu, kjer ti iz prestav ter prenosov izračuna teoretično hitrost

Mogoče si boš s tem lahko kaj pomagal
Priponke
tomos.xls
(71.5 KiB) Prenešeno 260 krat
Live life at full throttle! :)
No cams... no valves... no problems 2STROKE!
702T
auspuh lager
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne Apr 13, 2014 1:45 am

Re: Verižni set (velikost sprednjega in zadnjega verižnika)

Odgovor Napisal/-a 702T »

Hvala, uporabna zadeva... Vendar mi manjka precej podatkov, za izračun. Bom probal poiskat...
Glede na to, da se gre za zračno hlajen moped, kateri je precej podoben recimo ATXu, me zanima, kakšnih vijačnikov se poslužujete pri predelavah le tega?
Hvala
702T
auspuh lager
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne Apr 13, 2014 1:45 am

Re: Verižni set (velikost sprednjega in zadnjega verižnika)

Odgovor Napisal/-a 702T »

Našel sem vse potrebne podatke, vendar se v obsega kolesa ne dal spreminjati... Je pa lepo videti, kako majhne spremebe v številu zob vijačnika vplivajo na hitrost...
Kljub temu sem se odločil, da naročim 13/45...
Lp
Uporabniški avatar
Pich
Mojster
Prispevkov: 2601
Pridružen: Sr Okt 13, 2010 6:42 pm
Kraj: Idrija

Re: Verižni set (velikost sprednjega in zadnjega verižnika)

Odgovor Napisal/-a Pich »

Če bi bil na tvojem mestu, bi najprej zrihtal mašino tako kot se zagre in poizkusil najprej z original prenosi. Potem že vidiš na čem si. En zob na sprednjem verižniku se veliko pozna.
Verjamem v enega boga, Koprskega Tomosa
702T
auspuh lager
Prispevkov: 10
Pridružen: Ne Apr 13, 2014 1:45 am

Re: Verižni set (velikost sprednjega in zadnjega verižnika)

Odgovor Napisal/-a 702T »

Takšno odločitev sem sprejel iz več razlogov. Mudi se mi z naročilom nekih drugih delov in ker nisem dobil nobenega nasveta, sem se bil primoran sam izbrati.
Moped se že sedaj ne pelje, kot bi želel. Polini v navodilih prav tako priporoča zamenjavo verižnikov pri vgradnji tega cilindra. Yamaha dt 80 mx ( identičen moped z večjo prosornino, kateri doseže 1 hp več, kot ta cilinder) ima razmerje 13/41. Naročal bom še par drugih delov in se mi splača že zaradi poštnine. Poštnina stane kot par verižnikov...
Pregledal sem precej različnih projektov izvedenih na tem modelu in opazil ogromno različnih kombinacij prenosov...
Upam, da bo ok!
Lp
Odgovori