Pata napisal/-a:Po domače ti navor rabiš za vleko oz traktor. Če bi navor igral glavno vlogo pri zmogljivosti bi formula ena imela verjetno malo več kot 270Nm navora. Ključni so konji... sedaj je samo odvisno kako jih dobiš ali z navorom... torej rečmo prostornina,cilindri,prisilno polnjenje itd... Ali pa je tle druga opcija... obrati. Zakaj to? Ker je logika
HP=navor × RPM/5252 Torej recimo formula je to dobila z obrati bol kot z navorom. Drgači pa tudi tako je... "Konjske moči so koliko hitro boš ti zadel ograjo. Navor pa koliko daleč boš ograjo z seboj peljal." Torej če govorimo o zmogljivosti samega avta rečmo da imamo 2 enaka avta in dva različna motorja v njih... eden rečmo atmosfreski 2.0L - 250hp drugi pa nevem 3.5 - 250hp. Uglaunem da so enaki konji se pravi v tem primeru bi logično več navora imel 3.5 in 2.0 bi se vrtel višje. Teortično bi lahko celo 2.0 bil hitrejši oziroma to je tudi praksa pokazala (Keichi Tsuchiya) je tole testiral. To je to z moje strani. Drugače je pa to forum bolj o mopedih usaj okej da smo v nabijalniki
Aja enkrat sm še neki slišal... "The power without control is nothing"
vidm da se ne vozis avta, da bi vedu da ti je za vlek oz. pospeševanje ključnega pomena navor, mislim seveda je pomembno oboje ampak definitivno pa niso konji tisti zarad kerih bi avto dobro vleku, sej drugac si lepo povedu tisto z ograjo, ampak mal narobe razumeš konji so ti važni za končno ne pa za pospešek.....zdej za primer si dal F1, F1 z voznikom in gorivom tehta nekje 640kg, torej ce bi jo rd primerju z osebnim avtomobilom bi mel ta pri nekje normalnih 1300kg 540nm navora kar je pa že kar lepa cifra, s tem da ma večje območje tistih uporabnih vrtljajev nad nevem 12krpm, pod tem je žal formula mrtva, sej verjetno si opazu da jo počas sploh ne moreš speljat. no dalje, od kje si dobil to formulo?!?!?!?!?!?! karakteristike motorja v smislu navor-HP so velik bl zakomplicirane kokr pa ena simpl formula, naprimer oversquared design (premer bata večji kot hod bata) je primeren za cestne motorje, vozila z majnho težo....u glavnem visoko vretči motorji za dost konjev v visokih obratih in malo navora, undersquare (premer bata manjši kot hod) pa velik navor v nizkih obratih in manjša moč, potem so tuki sesalni kolektorji, izpušni kolktorji, odmične, itd itd pa tudi, kaj pa WRC avtomobili, subaru je mel naprimer 300KM in 700Nm navora?:):):) le zakaj ga rabjo tolk ane:) mogoče zato ker morjo hitr pospeševat iz zaprtih ovinkov, ki jih formula nikole ne bo vidla:) no pa tut če tko pogledaš formula sploh ni tko hitra, kaj pa naprimer GTR 2,8s do 100 s 1700kg teže, proti formuli ki rab 2.6s, audi R8 le mansn (dizel) več kot 2sekunde scat pelje f1 od 0-200kmh, verjetn zarad tega k se vrti do kolk? ene 6000 obratov?:)
tle mas se par casov pa probi en trend vn speljat kaj bolš pospešuje;)
0-200 km/h or 0-124 mph in seconds
In seconds, all proven.
1.3 - Top Fuel Dragster (6000 ps)
5.0 - Benneton B201 Formula 1 (800 ps)
5.6 - Polly Motorsport Trans Am (1427 ps)
6.7 - Audi R8 LeMans (610 ps)
7.4 - Bugatti 16.4 Veyron (1001 ps)
7.8 - Ford GT 1000TT Heffner (1113 ps)
8.5 - Lamborghini Diablo Gemballa (900 ps)
8.7 - 9ff GTurbo 1000 (950 ps)
8.7 - Nissan Skyline R34 Kismo (820 ps)
8.8 - Chevrolet Corvette Z06 Lingenfelter (1124 ps)
8.8 - McLaren F1 (627 ps)
8.9 - Bugatti Veyron (1001 ps)
8.9 - Ferrari König Competition (1000 ps)
8.9 - Dodge Viper 1000TT Hennessey (1047 ps)
9.0 - Toyota Supra BiTurbo (Psycho) (801 ps)
9.2 - Koenigsegg CCX (806 ps)
9.5 - AMG Mercedes CLK GTR 7.3 (621 ps)
9.5 - Porsche 911 GT2 Gemballa Evo 750 (750 ps)
9.5 - Lamborghini Gallardo Heffner (893 ps)
9.6 - Koenigsegg CCR (806 ps)
9.6 - Ruf 987 CTR3 (700 ps)
9.7 - Novitec 599 GTB Bi-Kompressor (808 ps)
9.7 - Porsche 911 Carrera Cabrio 9ff (780 ps)
9.8 - Hohenester HS 650 (650 ps)
9.8 - Pagani Zonda S (555 ps)
9.9 - Dodge Viper 1100TT Hennessey (1100 ps)
9.9 - Saleen S7 TwinTurbo (786 ps)
http://sportscarforums.com/f13/0-200-km ... 29417.html